Pagina 7 van de 16 EersteEerste ... 34567891011 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 158
  1. #61
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: 924... wedergeboorte?

    als de accu erg leeg is kan de meter natuurlijk niet gelijk de volledige laadspanning aangeven. dit is ook zo met acculaders, de spanning kruipt langzaam op naar het einddoel.
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


  2. #62
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Vorige weekend zelfde verhaaltje als de week ervoor:
    Allereerst de bestuurderszetel vastgezet, via startkabels gestart,
    na 3 a 4 keer, met wat pompend gas te geven, draaiend te houden.
    Dit even aangehouden om daarna op eigen accu te kunnen starten.
    Daarna terug de paar meters testrit, heel even naar 2e geschakeld trouwens
    Uiteindelijk viel hij stil, nu zou het best kunnen dat de tank leeg was, 5-tal liter bijgetankt
    Daarna bleek de accu te leeg om nog op eigen houtje te kunnen starten en ben toen gestopt

    Ondertussen wat rondgelezen, blijkt een bokkende/schokkende motor een aanduiding te zijn voor een teveel aan brandstof (te rijk).
    Dit zou aangepast kunnen worden met de mengsel- of luchtschroef, net onder de luchtweger, met een m3 imbussleutel;
    links (tegenwijzer) is armer, en rechts (met de klok mee) is rijker.... correct me if i'm wrong?

    even gaan kijken waar de schroef daadwerkelijk zat, en nu vraag ik mij hetvolgende af:

    als ik de imbussleutel in het boutje steek, kan ik deze precies een 2tal cm omhoog halen (precies wat afgeremd door een veer/olie?), het lijkt erop dat ik 'iets' meettrek met het boutje, een klein tikje en de sleutel schiet terug uit het boutje...
    Ervan uitgaande dat de auto te rijk staat, even de schroef proberen indraaien, en ik kan 8,5 volledige toeren indraaien vooraleer ik teveel weerstand voel/volledig ingedraaid ben? Welk bereik (aantal toeren) zou dit boutje mogen hebben van minimum naar maximum (volledig ingedraaid tot volledig uitgedraaid), en klopt het dat ik dit boutje precies iets omhoog kan halen? of is op dit moment het boutje al volledig losgedraaid? (dit is trouwens de situatie hoe de motor gestart geweest is)


  3. #63
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924... wedergeboorte?

    ahum, da's ne straffe. Stel eerst je basis maar in, kun je vinden met de zoekfunctie. Dan zou de motor in principe al beter moeten lopen of er is iets anders aan de hand.
    Dat omhoog halen zou niet zomaar moeten kunnen, althans niet met draaiende motor ..... maar zoals gezegd, stel eerst de basis maar eens af, zien we dan verder.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  4. #64
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    ahum, da's ne straffe.
    ben ik domme dingen aan het doen? of zit ik volledig fout met welke schroef waarvoor dient?

    zoals boven beschreven uiteraard niét met draaiende motor, volledig dichtdraaien terwijl de motor loopt lijkt me nu niet echt aangewezen, maar met het kunnen bewegen van die bout wou ik weten als hij wel ingedraaid zat, vandaar die 8 toeren... uiteraard gaat afstellen slechts met 4es of 8es of nog minder...,
    trouwens als de motor draait zit ik met de voet op het gas, anders valt hij uit





    edit: "Never press down on adjusting wrench during adjustments (engine will stall)"
    ok, dus er zít een beweging op het boutje...

    in het vervolg na mijn verwondering dus eerst nóg verder gaan opzoeken...
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 09/08/2011 om 19:26.


  5. #65
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924... wedergeboorte?

    nummer 20 is je mengselstelschref ......Naamloos.jpg
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  6. #66
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    Dan hebben we het toch over dezelfde schroef?





  7. #67
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924... wedergeboorte?

    yep, nu een leiding los maken, relais kortsluiten ( zekering 2 en 3 van de kleine zekeringkast doorverbinden), je pomp blijft nu draaien. De schroef dusdanig afstellen dat er net geen benzine meer uit de aansluiting komt. Dan een kwart slag richting arm verder draaien. Nu heb je de basis. Is je ontsteking okee? kleppen goed gesteld?. is maar een checlist maar wel belangrijk!!
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  8. #68
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822

    Re: 924... wedergeboorte?

    Niks geleerd frenske?


  9. #69
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924... wedergeboorte?

    boodschap is duidelijk,
    kan er wel inkomen dat het giswerk is om iemand online advies te geven zonder duidelijk beeld,
    en dat een motor niet afgesteld wordt met 1 schroefje alleen...

    zal zaterdag even wat dingen overlopen (proberen toch), qua brandstofopbrengst bij de injectoren, sproeipatroon, basisinstelling van de mengschroef enzo... in vergelijking met de elektronica is er nu weinig houvast; kabels horen aaneen te zitten, relais te schakelen enz... maar het motorgedeelte is echter allemaal nieuw voor mij, vandaar dat bijvoorbeeld een stelschroef die op-en neer kan bewegen, bij mij eerder als mankement overkomt dan als logisch gegeven


  10. #70
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924... wedergeboorte?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik Bekijk Berichten
    Niks geleerd frenske?
    neu, dom geboren, suf gewiegd en nooit iets bijgeleerd. Ergo begrijp ik an ook je opmerking niet .....
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •