Pagina 1 van de 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 48

Onderwerp: Klus verstandig AUB

  1. #1
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Klus verstandig AUB

    Een topic met een voorbedachte rade. Ik krijg het al spaans benauwd bij het zien van sommige foto`s (niet alleen hier overigens, elders ook) over het beunen.

    Vandaag daggie vrij, van het weekend had me slot wat kuren (CV motortje overleden, nja kan gebeuren) maar vandaag zat ook de kabel vast gevroren van het hendeltje tbv de deuropener van binnenuit. Dus lekker bezig, wil ik het complete slot/deurvanger unit eruit halen. Kijk naar de uitwendige imbus bout..hmm iemand is mijn voor geweest (in mijn bezit is dit nog nooit uit elkaar gehaald), imbus bout was meer een rond bout van binnen geworden. Nog ff geprobeerd maar na 1 poging opgegeven geen zin in die kut kou.

    Dus..moraal van dit verhaal blijf met je poten er gvd vanaf als je niet weet wat je aan het doen bent. Tis jammer genoeg dat ik niet weet wie of wat er gebeurd is bij de vorige eigenaar (die vent draait zich letterlijik 3x om in het graf.. :mrgreen: ). Je bezorgd andere een boel extra werk en frustratie. Tis oud spul maar denk niet van oh tis oud spul dat kan best..


  2. #2
    Ingeschreven
    28/12/2008
    Berichten
    10

    Re: Klus verstandig AUB

    Juist ja, maar soms is het wel handig hoor; beunhazen.

    Vanochtend brak de koppelingskabel van mijn Jawa. Gelukkig had de vorige eigenaar, of die daar nog voor, zelf die kabel in elkaar geflanst dus hoefde ik enkel een binnenkabeltje te kopen van 2 euro bij de bromfietshandel en kon ik weer vrolijk verder tuffen na wat gepruts. :-D
    Burn rubber, not your soul!


  3. #3
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Klus verstandig AUB

    verklooien is ook niet zo moeilijk :wink:
    succes als't wat warmer is!


  4. #4
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Klus verstandig AUB

    Goede kwaliteit en goed passend gereedschap scheelt al heel veel. Vooral imbusbouten draai je al snel naar de gallemiezen met zo'n setje van pisbakkenstaal. Koop eens wat duurders (45-50 euro voor een klein setje imbussen is niet overdreven) en het scheelt je veel frustraties en -op de lange termijn- kosten.


  5. #5
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Klus verstandig AUB

    als je pech hebt schiet jezelf uit en draai het dol omdat het te vast zit :evil:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  6. #6
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Klus verstandig AUB

    Inderdaad, maar meestal is dit het gevolg van vuil in de imbuskop en niet ver genoeg in de bout geduwde bits.


  7. #7
    Ingeschreven
    08/11/2008
    Berichten
    369

    Re: Klus verstandig AUB

    Korte tap (zonder puntje dus) voor linkse draad werkt perfect voor uitgelubberde imbussen! Zijn wel lastig te vinden. (Een stompe uithaler wil ook nog wel) Met griptangen glijdt je uit (knokkels kapot, herkenbaar? 8), oude scherpe beitel wil dŕ vanaf schieten (colatteral damage :cry: ) of de klassieker: Den Platten Duim ops: Ten slotte gleufje dremelen kan leiden tot afbreken van de boutkop (gloeiende, gloeiende) en ff flexen leidt tot onvrijwillige dansjes wegens gloeiende staalsplinter in de kraag of mouw :-D

    Alle bovenstaande voorbeelden hebben natuuuuuuuurlijk geen betrekking op mijn sleutelvaardigeheden....toch??

    Kortom: oordoppen, veiligheidsbril, overalletje en evt. handschoenen, maar vooral het juiste gereedschap (zo, nu begin ik teveel op mijn vader te lijken geloof ik...... :mrgreen:
    924S: Eenvoud, overtuiging, actie!


  8. #8
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: Klus verstandig AUB

    Oordoppen en andere kneut zit allemaal in de weg..Vind ik dan.

    Goed gereedschap is een must. Tuurlijk soms moet je beunen (o.a. zelf gereedschap maken zodat het de volgende keer makkelijker gaat, bijv. een ringsleutel ombuigen of iets). Maar als je er gewoon geen verstand van heb blijf er gvd met je poten er vanaf. Breng die auto weg.

    Neej maar da tis duur..Dan moet je maar geen auto rijden en zeker niet zo`n merk.


  9. #9
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Klus verstandig AUB

    ach sommige mensen denken dat ze heel wat kunnen of weten, praktijk verteld een heel ander verhaal
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  10. #10
    Ingeschreven
    08/11/2008
    Berichten
    369

    Re: Klus verstandig AUB

    Da's waar........al doende leert men, zeg maar. Oordopjes zijn overigens best gevaarlijk; vallen ze naar binnen, dan loop je met een rammel in je hoofd :mrgreen:
    924S: Eenvoud, overtuiging, actie!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •