Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 27
  1. #11
    Ingeschreven
    15/11/2009
    Berichten
    249

    Re: Electr klep in een benzineleiding

    Martin heeft helemaal gelijk, mijn toevoeging sloeg ook op de temp.sensor en niet op de WUR. Is inderdaad verwarrend zoals ik het typte. Maar nu moet het helemaal duidelijk zijn


  2. #12
    Ingeschreven
    04/04/2010
    Locatie
    Terschelling
    Berichten
    83

    Re: Electr klep in een benzineleiding

    Oke, dan gebruik ik dus een verkeerde temp sensor want boven de 45 graden staat die sensor aan. Om het zomaar even te noemen.
    Ik snap nu wel, heb hier te simpel over gedacht.
    Toch wel komisch. De auto start direkt. Loop langere tijd goed. Na uitdoen start die ook weer prima.
    Eigenlijk niets op aan te merken, vreemd.

    Toch ga ik alles weer aansluiten zoals het hoort.

    ---------- Post added at 19:36 ---------- Previous post was at 19:26 ----------

    Zie nu ook dat er een zekering eruit ligt (doorgebrand)
    Ga dus maar even opnieuw beginnen en ga al jullie opmerkingen nog eens rustig nalezen.


  3. #13
    Ingeschreven
    15/11/2009
    Berichten
    249

    Re: Electr klep in een benzineleiding

    Wacht even volgens mij maak ik een fout, ik dacht namelijk dat de sensor BENEDEN de 45 graden aanstaat maar volgens Martin is dat BOVEN de 45 graden. (Maar Martin, als de motor op bedrijfstemp. heeft hij bij starten toch geen extra benzine nodig?)(of juist wel i.v.m. het warmestartprobleem?)


  4. #14
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Electr klep in een benzineleiding

    Ja ik ga alle geheimen verklappen ................
    Ach vooruit :
    Juist wel en daar zorgt dat klepje dan voor,
    de regeldruk zakt 0,5 bar tijdens starten ( dus verrijking van het mengsel )
    ++++++ + /- 3 sec. brandstof op KSI en geschakeld via TTS.
    Laatst gewijzigd door M.B.H.; 05/09/2011 om 18:49.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #15
    Ingeschreven
    04/04/2010
    Locatie
    Terschelling
    Berichten
    83

    Re: Electr klep in een benzineleiding

    Ik heb het nu zo aangesloten dat als de temp sensor boven de 45 graden is dan activeert hij die elec klep bij de spinnenkop zodat de druk afneemt. Er stroomt dus nu ook "overtollig" benzine in de retourleiding naar de tank terug. De motor loop nu rustig stationair.


  6. #16
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Electr klep in een benzineleiding

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koegelwiek Bekijk Berichten
    Ik heb het nu zo aangesloten dat als de temp sensor boven de 45 graden is dan activeert hij die elec klep bij de spinnenkop zodat de druk afneemt. Er stroomt dus nu ook "overtollig" benzine in de retourleiding naar de tank terug. De motor loop nu rustig stationair.
    waar komt de + stroom nu vandaan dan ?????
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #17
    Ingeschreven
    04/04/2010
    Locatie
    Terschelling
    Berichten
    83

    Re: Electr klep in een benzineleiding

    Schiet mij maar lek. Het klopt dus niet zoals ik het nu heb aangesloten maar de motor start goed. Loopt goed. En geen problemen met warme start. Ra ra


  8. #18
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Electr klep in een benzineleiding

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koegelwiek Bekijk Berichten
    Schiet mij maar lek. Het klopt dus niet zoals ik het nu heb aangesloten maar de motor start goed. Loopt goed. En geen problemen met warme start. Ra ra
    maar nogmaals waar haal je de + vandaan aan welke draad heb je die vast geknoopt ??????
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #19
    Ingeschreven
    04/04/2010
    Locatie
    Terschelling
    Berichten
    83

    Re: Electr klep in een benzineleiding

    De + gaat op de sensor. Dan van de sensor naar de elec klep en van de klep weer naar de min. Dus als de temp sensor heet wordt stuurt die de elec klep open en de druk van de brandstof meemt af. Motor loopt dus mu rustig stationair.

    ---------- Post added at 19:58 ---------- Previous post was at 19:56 ----------

    De + komt rechtstreeks van de accu. De elec klep en die sensor staan in serie geschakeld en dan weer rechtreeks naar de - op de accu.


  10. #20
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Electr klep in een benzineleiding

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koegelwiek Bekijk Berichten
    De + gaat op de sensor. Dan van de sensor naar de elec klep en van de klep weer naar de min. Dus als de temp sensor heet wordt stuurt die de elec klep open en de druk van de brandstof meemt af. Motor loopt dus mu rustig stationair.
    ja en op de sensor zit dan nog een draad waar gaat die dan naar toe ( aanvast geknoopt ????
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •