Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27
  1. #1
    Ingeschreven
    04/04/2010
    Locatie
    Terschelling
    Berichten
    83

    Electr klep in een benzineleiding

    Hallo

    Heb sinds vorige week meerdere tips hier op het Forum gehad over de electrische aansluitingen onder de motorkap.
    Prachtig, de desbetreffende onderdelen weer keurig met nieuwe bedrading en stekkers, aangesloten.

    Maar nu heb ik nog 1 elec.Klep over die nog niet is aangesloten.
    Deze elec. klep zit aan de zijkant van de Spinnenkop. Deze opent of sluit een benzineleiding.
    Maar...
    Waarvoor dient deze precies en welk onderdeel stuurt deze elec klep aan.

    SDC10210.jpg


  2. #2
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Electr klep in een benzineleiding

    de klep dient om de benzine toevooer naar de WUR door te laten. Wordt aangestuurd door een thermische schakelaar. FF in een notedop. masar als ie bij jou niet is aangesloten zou je motor ook slecht moeten aanslaan als ie koud is .....
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #3
    Ingeschreven
    04/04/2010
    Locatie
    Terschelling
    Berichten
    83

    Re: Electr klep in een benzineleiding

    Oke, maar...De motor sloeg prima aan zonder dit alles maar had veel toeren.

    Ik heb hem nu in serie aangesloten op de thermisch sensor.
    Deze zit in de koelvloeistofleiding.
    Ik start de motor en hij loopt lekker maar met een hoog toerental. Op een gegeven moment
    komt de thermische sensor in actie en de elec klep gaat in werking. Op dat moment
    zakt het toerental terug en loopt de motor rustig stationair.
    Het werkt dus. De druk in de benzineleiding loopt dus terug en de motor loopt keurig stationair.
    De elec klep opend nu de retourleiding naar de tank.

    Weet jij welke waarde de zekering moet hebben????
    Het elec.schema in het boek vind ik lastig om uit te lezen.


  4. #4
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Electr klep in een benzineleiding

    HMMM ( waar komen de boven staande gegevens vandaan ........... of mis ik iets ?)
    Als de Moter koud is en je Start dan blijft dat klepje gesloten want hij krijgt wel een + maar geen Massa wand deze loopt via het termo kontakt.
    Als de moter boven +/- 45 graden, is en je start geeft het termo kontakt massa door en gedurende de starttijd krijgt het klepje + opend het klepje en verlaagd de regeldruk met +/- 0,5 Bar boven je regel plunjer in je brandstofverdeler, dus verrijkt je brandstof mengsel kortstondig.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #5
    Ingeschreven
    04/04/2010
    Locatie
    Terschelling
    Berichten
    83

    Re: Electr klep in een benzineleiding

    Klopt precies. Ik vertel het iets anders maar komt voor mij op hetzelfde neer. Alleen ik trek zelf hiervoor nieuwe bedrading en daarom vroeg ik me af hoeveel de waarde van de zekering moet zijn? Dit om de sensor en de elec klep te zekeren, vandaar.

    Ik vind het lastig om dit uit de elec schema te halen. Ben maar een amateurtje.


  6. #6
    Ingeschreven
    04/04/2010
    Locatie
    Terschelling
    Berichten
    83

    Re: Electr klep in een benzineleiding

    Ik heb er vanmiddag nog eens even rustig over nagedacht want de
    laatste opmerking van MBH heeft mij aan het denken gezet.

    IK DACHT DAT IK HET SYSTEEM DOORHAD EN BEGREEP MAAR ...

    ik twijfel nu aan mezelf of ik het wel juist heb aangesloten.

    MBH, je spreekt over dat de temperatuur sensor het electrisch klepje onder bij de Spinnenkop aanstuurt.
    Nu vertel je dat dit kortstondig is op het moment dat de sensor ongeveer 45 graden is.

    Ik heb het nu zo aangesloten:
    Het temp sensortje in serie met het elec klepje bij de Spinnenkop.
    Maar deze blijft constant in werking nu, op mijn manier, zodra de sensor op temperatuur is.
    Dan heeft deze sensor geen weerstand meer, bij ongeveer 45 graden en zet het elec klepje onder spanning.
    Constant totdat het koelwater weer afkoelt en onder de 45 graden komt.
    Dus tijdens het rijden blijft het klepje onder spanning en verlaagt dus de benzinedruk.

    Uit jou antwoord concludeer ik dat dit juist niet constant moet zijn maar KORTSTONDIG.
    Zou je mij dan nog 1 keer uit willen leggen waar ik de fout ben ingegaan????


  7. #7
    Ingeschreven
    15/11/2009
    Berichten
    249

    Re: Electr klep in een benzineleiding

    De klep haalt zijn stroom via de startmotor, verlaagt dus de stuurdruk extra tijdens het starten.(zodra de startmotor geen stroom meer krijgt, krijgt de klep ook geen stroom meer) Totdat de motor op bedrijfstemp. is zorgt de WUR ook voor verdere stuurdrukverlaging.(dit is alleen als de motor kouder is als 45 graden)
    Laatst gewijzigd door maup; 05/09/2011 om 16:40.


  8. #8
    Ingeschreven
    04/04/2010
    Locatie
    Terschelling
    Berichten
    83

    Re: Electr klep in een benzineleiding

    Oke, dit is dus alleen als de motor kouder is dan 45 graden.
    Mag ik dan concluderen dat als de motor WARMER is dan die 45 graden dat dan weer dat klepje wordt bediend maar dan door die temp sensor?


  9. #9
    Ingeschreven
    15/11/2009
    Berichten
    249

    Re: Electr klep in een benzineleiding

    De stroom loopt van de startmotor naar de klep en dan via de temp.sensor naar aarde. Boven de 45 graden staat de sensor "uit" en gaat de klep dus niet open.


  10. #10
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Electr klep in een benzineleiding

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maup Bekijk Berichten
    De klep haalt zijn stroom via de startmotor,Klopt verlaagt dus de stuurdruk extra tijdens het starten Alleen als de moter 45 graden of meer is.(zodra de startmotor geen stroom meer krijgt, krijgt de klep ook geen stroom meer)Klopt Totdat de motor op bedrijfstemp. is zorgt de WUR ook voor verdere stuurdrukverlaging.Klopt(dit is alleen als de motor kouder is als 45 graden)klopt niet
    de WUR regeld van: O tot bedrijfs temp.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •