Pagina 5 van de 14 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 138
  1. #41

    Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

    Thanks :wink:
    Altijd handig voor als we er toch niet uit zouden komen als er daadwerkelijk een groot probleem is.
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  2. #42
    Ingeschreven
    19/01/2008
    Berichten
    326

    Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

    idd, en zoals je kan zien, zit er niet heel veel tussen het contactslot en de startmotor....

    Dus draadjes meten, contactslot punt meten, of pech hebben en op pad gaan naar een vervangende startmotor. want als ik het zo lees over dat geknars lijkt het ook dat de as in de startmotor,of niet helemaal kan uitschuiven, of niet netjes terug is gegaan naar zijn rust positie en daardoor 'tandschade' heeft opgelopen..

    succes en sterkte
    Mijn 5 grote liefdes : mijn vrouw, onze 2 dochters en zoon en de 924


  3. #43
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

    Je zou de startmotor eens kunnen demonteren en met die startaccu en startkabels kunnen testen of-ie het altijd goed doet.


  4. #44

    Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude-lange
    idd, en zoals je kan zien, zit er niet heel veel tussen het contactslot en de startmotor....

    Dus draadjes meten, contactslot punt meten, of pech hebben en op pad gaan naar een vervangende startmotor. want als ik het zo lees over dat geknars lijkt het ook dat de as in de startmotor,of niet helemaal kan uitschuiven, of niet netjes terug is gegaan naar zijn rust positie en daardoor 'tandschade' heeft opgelopen..

    succes en sterkte
    Dankje :wink:
    Ik hoop alsnog dat het met een goede accu is verholpen, zo niet dan laat ik de zooi door m'n vader doormeten, ik heb echt een pesthekel aan electronica ops:


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Je zou de startmotor eens kunnen demonteren en met die startaccu en startkabels kunnen testen of-ie het altijd goed doet.
    Ik zou de startmotor inderdaad kunnen demonteren.
    Alleen heb ik momenteel best wel veel anderen dingen te doen, en heb ik er niet echt veel zin in om met 25 graden onder de auto te liggen bakken oll:
    Met de startkables starte hij elke keer perfect, ik hoop dus dat het met een nieuwe accu is verholpen.
    Zo niet, dan kan ik hem altijd nog demonteren :wink:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  5. #45
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

    Heb je al een keer je waterpomp vervangen? Of dat nog niet. Maar als ie het via de dop eruit perst, houd ie het systeem niet echt onderdruk..Ik zou eerst ff opnieuw ontluchten en afvullen (klinkt ook beetje als lucht in het systeem) en de dop vervangen.

    Thermoswitch van de Fan kun je doormeten, kijken wat voor weerstand die geeft, anders vervangen door een nieuw exemplaar. Voor nood zou je evt de draadjes van de fan kunnen door verbinden en er evt een schakelaar tussen zetten zodat die permanent blijft draaien (niet vergeten uit te zetten anders is je accu leeg haha).


  6. #46
    Ingeschreven
    04/06/2008
    Berichten
    49

    Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

    Ik heb ook hetzelfde probleem dat hij het koelvloeistof er soms helemaal uitspuit. Nu was ik zelf bang dat het door een lekke koppakking komt. Na een inspectie bij mijn garage bleek het zwakke waterpomp te zijn die, als het goed is, deze week vervangen wordt. Ik zal je op de hoogte houden wat er gebeurd als hij vervangen is. Misschien kan jij het dan ook zo oplossen.


  7. #47

    Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

    Ik heb m'n waterpomp niet onlangs vervangen meneer Aard, ik zal de zaak voor zekerheid eens ontluchten, mischien dat er op de een of de andere manier toch lucht in is gekomen.
    De themp-sensor en drukdop vervang ik binnenkort :wink:

    Ouke, ik hoop niet dat het mijn waterpomp is, lijkt me ook sterk maar je weet maar nooit :wink:
    Ik ben benieuwd of het bij jou straks verholpen is.
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  8. #48
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

    Trek die waterpomp er anders een keer af..Bij mijn vond ik ook de horror binnenin..Roest en 1 schoep die was verdwenen


  9. #49

    Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

    Ik heb momenteel niet zoveel tijd daarvoor, en echt veel zin heb ik daar eerlijk gezegt ook niet in oll:
    Ik probeer eerst de eerder aangeven dingen, als het dan slecht blijft dan kan ik altijd de waterpomp er nog af gooien :wink:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  10. #50

    Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

    Jahoor, het startmotor probleem is nu officieel zo erg dat ik niet meer kan rijden :cry:
    Gistermiddag stak ik de sleutel in het contact, keek op de voltmeter en zag dat die maar 11,5 volt aangaf, dat wordt fijn starten, dacht ik.
    Ik draai de sleutel dus verder, en hij begint goed, waarna hij na ongeveer 1 seconden stopte met goed starten en alleen nog maar vrij ronddraaide, gaat wel over dacht ik, net zoals al meerdere keren is geweest.
    Maar nee, deze keer ging hij vrolijk door, de sleutel was dus uit het contact en de startmotor draaide dus vrolijk rond zonder op de starterkrans aan te grijpen.
    Na een minuutje vond ik het wel goed geweest en heb ik de inmiddels flink warme massakabel los gemaakt :cry:
    Mooi shit dus :evil:

    Aan het contactslot kan het niet liggen denk ik, ik heb meerdere keren met de sleutel gedraaid ondertussen dat hij zo deedt maar er verandere niks, op z'n minst zou ik dan verwachten dat hij even stopt tussendoor maar dat deedt hij dus ook niet.
    Het vage van het hele verhaal is dat hij eigenljk altijd perfect start als ik de accu een nachtje aan de lader heb gehad, als de motor flink warm is met starten of als de accu dus best wel leeg is dan krijg je dit gezeik dus.
    Maargoed, na dat ik op vakantie ben geweest begint het sparen en pak ik alles gelijk goed aan, iemand ideeen waar ik het beste kan beginnen?
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •