Pagina 8 van de 14 EersteEerste ... 456789101112 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 138
  1. #71

    Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

    Daar zeggen jullie wat, ik zal het eens gaan proberen Meneer Aard :mrgreen:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  2. #72

    Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

    Heb met extra massakabel geprobeerd, totaal geen verschil
    Heb nu alle kabels die aan de dynamo en de startmotor komen vervangen, totaan het stekkertje bovenaan.
    Opzich start hij nu wel goed, het ''tik'' en raar nadraaien is weg, dus voor nu vind ik het goed.
    Heb er gelijk nieuwe olie en een MAN filter op gezet, de olie en FRAM filter zaten er toch al weer 6000 km op, en om bij de draden van de dynamo te komen moest het oliefilter er af dus ja.
    Heb de koelsysteemreiniger er ook al in gehad, kwam een vieze tjap uit dus hopelijk koelt hij straks weer een stuk beter met een hopelijk schoon koelsysteem met nieuwe koelvloeistof :mrgreen:
    Hij is dus eigenlijk gereed voor de meeting!!!
    Alleen bedacht ik me vandaag dat het hier binnenkort kermis is, en dat wij met de hele familie naar m'n oma gaan naar de kermis
    Bij de meeting ben ik dus voor de eerste keer niet bij :|
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  3. #73

    Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

    Het starten is toch niet helemaal meer wat het geweest is :cry:
    Bijna elke keer is het nu slecht :cry:
    Ik heb wel gevonden wat het probleem is!!!!!
    Het ligt namelijk of aan het contactslot, of aan de bedrading tussen het stekkertje wat bij de motor en tussen het contactslot zit.
    Als ik het stekkertje bij de motor los trek en de stroom die de startmotor nodig heeft direct aan de accu schakel start hij elke keer goed!
    Starten doe ik nu dus even tijdelijk met een appart kabelje, ik denk dat ik voor de eerste tijd gewoon even een apparte drukknop maak om te starten, totdat ik weer zin en geld heb voor een reparatie, waar dus waarschijnlijk ook het dashboard bij uit moet oll:
    Of hoeft het dashboard er niet uit om makkelijk het contactslot te vervangen?
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  4. #74
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

    Nope..Gewoon kapjes eraf halen, unit van de richtingaanwijzers etc eraf halen..
    Dan breekboutje loshalen (uitboren) dan kun je vervolgens het contactslot eruit halen..Om je cilinder van het slot over te zetten moet je op een bepaalde plaats een gaatje boren waarna je met een pinnetje het veertje in kan drukken waardoor je de cilinder eruit haalt.


  5. #75
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

    Zit het probleem niet in het elektrisch deel van het contactslot? Da's nog makkelijker te vervangen.


  6. #76

    Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

    Daar zit het volgensmij in ja Tom, waar kan ik dat spul halen/bestellen en hoe vervang ik het?
    Zit er ook nog een of ander relais onder het dashboard wat met het starten te maken heeft of dat niet?
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  7. #77
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Mijn (bijna) belastingvrije 924.

    Behalve het brandstofpomprelais volgens mij niet... elektrisch deel van het contactslot kun je gewoon bij de dealer halen, en het zou me verbazen als het anders was dan van een Golf I. Ik weet dat het exact hetzelfde is als van een Audi Coupé GT.


  8. #78

    Re: Mijn belastingvrije 924.

    Jaja, het is zover!
    Eigenlijk al een week maargoed oll:
    Mijn 924 is nu officieel belastingvrij :-D
    Mijn naam klopt nu dus :mrgreen:
    Ik zal er maar van genieten zolang het nog kan, straks met die km-heffing kunnen we weer lekker betalen waarschijnlijk :|
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  9. #79
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Mijn belastingvrije 924.

    naam veranderen in

    ik-rij-nu-echt-belastingvrij? : :wink:

    scheelt weer wat budget in de maand!


  10. #80

    Re: Mijn belastingvrije 924.

    Zou kunnen ja :mrgreen:
    Scheelt inderdaad weer mooi wat eurotjes in de maand
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •