Pagina 1 van de 14 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 138
  1. #1

    Mijn gebutste belastingvrije 924

    Hallo 924-rijders
    Ik ben zoals jullie mischien al wisten een weekje geleden voor een Porsche 924 uit 1977 gaan kijken.
    Hij zag er mooi uit enz maar hij reed als een wrak.
    Nu zag ik laatst op Marktplaats een 924 uit 1983 te koop voor 2500 euro.
    Dus is dacht weet je wat, ik bied 1550 euro (er was al 1500 geboden),je weet maar nooit oll:
    En wat denk je, ik mocht komen kijken voor die prijs :-D
    Dus hebben we een afspraak gemaakt en zijn we gister gaan kijken.
    Hij had wel hier en daar wat schoonheidfoutjes en zo wat kleine mankementjes, maar dat kan je verwachten van een 24 jarige auto.
    Toen het mij wel aanstond hebben we een proefritje gemaakt, en wat was dat een wereld van verschil met dat andere wrak van de weg
    Deze trekt tenminste hoe het hoort, schakelt hoe het hoort, en maakt geen rare geluiden.
    Toen was voor mij de keus snel gemaakt, voor 1500 kon ik hem hebben.
    We zijn hem vandaag gaan halen, en we zijn probleemloos 70 km terug naar huis gereden met 100 km/h achter mijn moeders golfje aan :lol:
    Er zijn alleen wat kleinigheidjes waar ik wat vragen over heb:
    De bekleding bij de bijrijder is zeiknat, dit wist ik al bij de aankoop.
    Komt dit door een lekke accubak? Of kunnen er nog meer plaatsen zijn waarlangs het water binennkomt?
    Onder de stoel is het zo nat dat je er bij wijze van spreken een goedvis zou kunnen laten bivakeren :lol: oll:
    Ook gaat die rol die achter aan de achterbank vastzit niet meer vanzelf dicht, wat kan hier kapot aan zijn?
    Het viel me op dat de themperatuurmeter maar net een tikkeltje uit het witte vlakje staat onder het rijden, als je dan een minuut of vijf stilstaat met lopende motor loopt de themperatuur pas op tot waar hij hoort te staan (ongeveer halverwege).
    Als je dan weer rijdt zakt hij binnen 5 minuten weer terug tot waar hij stond.
    Hoe kan dit?
    Is de meter nu kapot of blijft hij gewoon te koud staan omdat er bv geen thermostaat in zit?
    De verwarming wordt wel goed warm in ieder geval.
    Als de motor steenkoud is is de oliedruk 5 bar, maar als hij goed warm is is de druk net iets meer dan 4 bar (volgens het metertje), en als hij bij warme motor stationair draait is het maar iets meer dan 2 bar, is dit normaal hoe het hoort?
    Ik hoop snel antwoord te krijgen op mijn vragen.
    Alvast bedankt :wink:

    Oja, ik weet dat jullie van foto's houden dus die volgen nog (als ik ze geplaatst krijg)
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  2. #2
    gefeliciteerd!

    klinkt goed allemaal, idd wat kleine dingetjes als je het zo noemt..
    mijn temperatuurmeter doet het helemala niet, dus ik kan daar niets zinnigs over zeggen, maar het lijkt mij idd gewoon een open thermostaat..

    over je oliedruk;
    dat klinkt wel goed.. 2 bar bij warme motor stationair dat trekt die van mij niet hoor te laag is niet goed, maar 2bar lijkt me niet slecht..

    over je lekkage;
    is je accubak wel droog? of staat daar een laagje water in? David liet mij heel eenvoudig zien hoe de afwatering daar kan verstoppen..

    maar voor nu:
    FOTOS!
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  3. #3
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Gefeliciteerd! Laat ik de eerste zijn die om foto's vraagt... :grin:

    Wat die lekkage betreft, heeft de auto een targadak? Zo niet, dan zou ik eens gaan kijken naar de portierrubbers, de afvoeren van de watervangbak (verstopt?) of eventueel extra kabels die door het schutbord zijn doorgevoerd op een amateuristische manier (= zonder tule en naar beneden wijzend). Bij mijn auto was een kabeldoorvoergat geboord in het laagste deel van de watervangbak, zelfde effect.

    Die bagagerollo moet je even voorzichtig uitelkaar halen, misschien een veer stuk.

    Temperatuur: zou een defecte sensor kunnen zijn, maar inderdaad ook een defecte of verwijderde thermostaat. Niet mee blijven rijden, levert veel slijtage op. Als de verwarming wel warm wordt, lijkt de sensor de schuldige.

    De oliedruk lijkt me redelijk maar 2 bar is wat aan de lage kant. Je zou eens andere olie kunnen proberen, halfsyntheet 15W40 is prima voor een 924.

    EDIT: hahaha, simultaanpost!


  4. #4
    ik was wel iets eerder met op enter drukken tom

    we wachten nog steeds op foto's
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  5. #5
    Bedankt voor de reactie's
    Hij heeft geen targadak en de accubak is droog, dat water staat nu in de auto :lol:
    Ik zal morgen eens kijken naar de deurrubbers, accubak enz, dan zal ik gelijk foto's maken en hier proberen te plaatsen (het is nu te donker voor goede foto's)
    Ik heb echt heel slecht in dat soort dingen oll:
    Met rijden heb ik een dikke 4 bar druk he Tom80, 2 bar is bij stationair
    Jullie zien het wel verschijnen :wink:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  6. #6
    staan er geen lantarenpalen in de buurt?
    heb je geen foto's van de advertentie?

    WIJ ZIJN BENIEUWD! of iig ik
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  7. #7
    Nee, helaas geen lantaarnpalen in de buurt.
    Ik moet mijn verzekering nog op een zo goedkoop mogelijke manier zien te regelen.
    Ben benieuwd of dat gaat vanaf 18 oll:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  8. #8
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Daar ga je een kluif aan krijgen, vraag maar aan Frost... da's overigens een van de eerste dingen die ik bekijk voor ik verslingerd raak aan een auto, of ik de verzekering kan betalen.

    Mijn 924 doet ongeveer 5 bar stationair bij warme motor.


  9. #9
    5 bar stationair bij warm.. das best veel.. denk dat er bij jou een overdrukventiel dicht zit.. aangezien dat bij koude motor de werkdruk hoort te zijn oll:
    niet dat veel oliedruk slecht is, iig minder erg als te weinig
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  10. #10
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129
    Tom, Das wel veel Heb je geen olie kanaaltjes geblokkeerd..Want bij 6 bar opent geloof ik het overdruk ventiel.

    De vuistregel: 1 bar met 1000 toeren.

    Minimaal aantal bar: 1 bar met stationair draaiende motor, in de regel is 2-2,5 bar een mooie waarde.
    Bij 3000 toeren hoort ie ongeveer 5 bar te bedragen.

    Wat ook mogelijk een probleem kan zijn met de lekkage is het rubber wat het rooster/afdek kap van de parafan (oftwel je interieur blower) hard is wat lek is. Vervangen of verlijmen met technobond (elastische afdichting + lijm). De accu bak zou je evt preventief kunnen doen door eerst goed kaal te schuren, alle roest die je vind met novorax (roest omzetter) in te smeren. Dan goeie laag zinkspray met daarover technoplast die je erop smeert. Gegarandeert dat ie nog na z`n dood op de sloop niet meer roest.

    Zeker in deze tijden van het jaar, controleer je afwaterings kanalen. Even doorblazen of met een stomp voorwerpje door prikken om te kijken of er geen rotzooi in zit.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •