Pagina 16 van de 26 EersteEerste ... 6121314151617181920 ... LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 160 van de 259

Onderwerp: 924 Harry

  1. #151
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: 924 Harry

    @Replica Dat lijkt me toch een kapotte thermostaat. Heb je die wel eens gecheckt?


  2. #152
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Mijn Jaguar bleef ook te koud dat bleek achteraf
    ook slecht gevolgen te hebben


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #153
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: 924 Harry

    THERMOTIMESWITCH

    Vanmorgen de dubbel koelfan gemonteerd, was niet zo'n indrukwekende klus.
    Ik had hem mooi hoog opgekrikt en een paar steunen er onder gezet. Ik had al een tijd last van een kleine lekkage van de TTS.
    Hoe krijg je die eruit? (zit achter op het blok) Het schijnt dat hier een aparte lange dopsleutel voor is. Had ik niet. En ook al had ik die gehad zat er weer een bout van de aandrijfas er tussen. Toen maar het huis waar de TTS in zit geheel gedemonteerd, wat een pokkewerk met spiegeltjes en extra licht is het mij toch gelukt.
    Je moet wel hele kleine handjes hebben, dus uw zoon of dochter eens keer proberen of ze er makkelijke met het kleine handje bij de boutjes kunnen komen.
    Goed dan het volgende pokkenwerk de oude pakking moet nog van het motorblok af, hoe kom je hier bij?
    Heb zelf maar een schraapstaalje gemaakt met een kleine knik erin. Dan de spiegeltjes en extra licht is dat mij ook weer gelukt.
    Zo nu is het wachtten op de pakking, en dan alles weer monteren, zal ook wel weer een pokkenwerk worden.

    - - - Updated - - -

    Had wel de goede THERMOTIMESWITCH Bosch 12 v 40W en de schakeltijd van 8 sec bij 35 graden 0280 130 214. Zo te zien is deze nog gewoon te koop.


    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  4. #154
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: 924 Harry

    Voor de volgende keer: Tts kan je vanaf de onderzijde redelijk goed bij met een normale dopsleutel met extra verlengstuk.. Je moet wel even de beschermkap van de uitlaat eraf halen. En draag lange mouwen ivm glasvezel matten die de uitlaat afschermen, had nog een week jeuk


  5. #155
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: 924 Harry

    Nu alles weer klaar is met de koeling en lekkage aan de Thermotime switch huis en weer goed funtioneerd, ben ik nu bezig met de brandstofrelais's te testen.

    2 zijn er nu omgebouwd naar orgineel
    De oude orginele relais (SJR 433906059) zijn diverse onderdelen in vervangen, zoals condensatoren en de Timer NE555
    Van de nieuwe K.A.E. 3.300.300.hebben we een nieuwe timer en condensator vervangen.

    Vanmorgen de eerste nieuwe relais terug geplaast in de zekering kast auto, de K.A.E. 3.300.300 contact aan. En inderdaad de pomp liep mooi 3 sec. En sloeg direct aan.

    Wat ik graag nog zou willen tijdens de testen van de Brandstofrelais's (in de auto) is, Dat ik een optisch signaal d.m.v. een lampje te zien krijg dat bij het op contact zetten aangaat. Soms heb je teveel omgevingslawaai vervuiling waardoor je de benzinepomp niet hoort. (hij een nieuw woord)
    Zo kan ik de timer van 3 sec. goed in de gaten houden tijdens koude en warme start, alleen voor het testen.

    Maar wellke pinnentje van het relais moet ik doorverbinden met het lampje? Ik had zo gedacht om stukje dun koper draad van een oude wikkeling om de 2 pinnetje, (waar het 3 sec. signaal vandaan komt) te draaien, en dan de relais in de zekeringskast terug te plaatsen.
    Laatst gewijzigd door harry; 24/11/2012 om 15:35.

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  6. #156
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: 924 Harry

    Ik zou het lampje aansluiten op de + die richting pomp gaat en op een massa punt. Dan brand het lampje als de pomp stroom krijgt.

    Komt er nog een gedetailleerde beschrijving over de aanpassingen aan het kae relais


  7. #157
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: 924 Harry

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scotch Bekijk Berichten
    Ik zou het lampje aansluiten op de + die richting pomp gaat en op een massa punt. Dan brand het lampje als de pomp stroom krijgt.

    Komt er nog een gedetailleerde beschrijving over de aanpassingen aan het kae relais
    Ja zeker. Als alles door en door getest, en gemuteerd is. Kom ik hier met een verslag

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  8. #158
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: 924 Harry

    Vandaag het andere relais geprobeerd SJR RELAIS met lampje op pinnetje 1 en 87 op contact brand n'halfe seconde, dat is (nog) niet goed.
    Morgen maar eens weer meten en meten waar dat aan ligt, het zal toch 3 seconde moeten zijn voor een stabiele druk.

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  9. #159
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 Harry

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harry Bekijk Berichten
    Vandaag het andere relais geprobeerd SJR RELAIS met lampje op pinnetje 1 en 87 op contact brand n'halfe seconde, dat is (nog) niet goed.
    Morgen maar eens weer meten en meten waar dat aan ligt, het zal toch 3 seconde moeten zijn voor een stabiele druk.
    30 + 1 naar + 12 V.
    31 naar massa en naar - zijde van lampje 12 V.
    87 naar + zijde van het lampje 12 V.
    15 naar een schakelaar deze voeden met +12 V
    Inschakelen dan moet het lampje 3 sec.blijven branden als het relay ingeschakeld blijft
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  10. #160
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: 924 Harry

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    30 + 1 naar + 12 V.
    31 naar massa en naar - zijde van lampje 12 V.
    87 naar + zijde van het lampje 12 V.
    15 naar een schakelaar deze voeden met +12 V
    Inschakelen dan moet het lampje 3 sec.blijven branden als het relay ingeschakeld blijft
    Danke Danke

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •