Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Sgmeer

  1. #1
    Ingeschreven
    16/09/2011
    Locatie
    Oudehorne
    Berichten
    23

    Sgmeer

    Hallo liefhebbers van de 924.
    Ik ben Sikke van der Meer ben 40 jaar oud en heb vandaag mijn 1ste 924 gekocht.
    Woonachtig in Oudehorne friesland. Heb thuis nog een vrouw en 2 meiden van 8 en 5 jaar.

    Uit dit draadje komt de auto!Ik heb er lang voor moeten rijden zeg 2.5 uur heen en weer terug. Alleen was de terug reis wel wat spannender en gevarieerder dan de heen reis.
    Foto's van onderweg bij een tankstation.

    Ik had de sleutels in het contact laten zitten en de deur dicht gedaan. Nu is dat slot een beetje losser gaan zitten in de 34 jaar dus hij sloeg in het slot. Oeps anwb bellen dus...

    Ondertussen maar een balletje en een broodje gegeten.

    Gast op de foto is de chauffeur van de dag. Heeft mij netjes in een bmw 525 uit 1981 heen gebracht.

    Anwb heeft de deur weer open gehengeld en na 2 minuten pielen konden we weer naar friesland.
    De 924 is zoals gezegt prima! Body is strak en binnen in is alles mooi en goed.
    Er zijn een paar dingen en die heb ik van de vorige eigenaar dan ook netjes te horen gekregen.
    Hij heeft niet veel met deze auto gedaan in de week dat hij hem had.
    Wel voelde ik me een beetje een lijkenpikker maar ik heb meerdere malen daar met hem over gehad en hij wilde dit op deze manier.
    Ik heb dan ook niet eens een proefrit gemaakt want ik wist meteen dat dit een prima auto moest zijn.
    De eerste rit was dan ook 230km, en die waren verslavend....
    Ik had hier al waarschuwingen gezien potverdrie..... weer een merk erbij wat ik leuk vind.
    Zal mijn vrouw niet blij meezijn.
    Ik heb em heel even op de staart getrapt en dat was prima! Alle 125 pony's zitten nog in hun hok!
    Zit gewoon geweldig en je kan er lekker in rijden en schakeld prachtig!(hangen op de middenconsole)

    Het todo lijstje zal dan ook zijn:
    - expansievat vervangen. Is nu lek
    - een grote beurt inclusief distributieriem.
    - de koppeling in zijn geheel vervangen zodat dit netjes op orde is en voorlopig weer goed.
    - klokje repareren.
    - lekkage opsporen aan de passagiers kant. Dit was doordrengt met regenwater, koelvloeistof is het niet en de kachel word warm.
    - kachelventilator blaast niet, moet misschien worden vervangen.

    Al met al leuke klussen, en aangezien ik een loods heb gebouwt deze zomer van 70m2 kan mijn 924 daar mooi slapen en worden gerepareerd. Naast mijn 84er bmw 533i usa.

    Nou mensen ik heb er wel een werkplaats handboek bij maar ik zal hier vast wel eens een vraag stellen.


  2. #2
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822

    re: Sgmeer

    Uit de moderatie gehaald.

    De eerste post met onbekende links wilt het forum je nog wel is als spammer zien.


  3. #3
    Ingeschreven
    21/06/2011
    Locatie
    Venray
    Berichten
    235

    Re: Sgmeer

    Heel veel succes met de reparaties, maar dat gaat vast wel lukken. Welkom hier.
    Porsche 924S 1986


  4. #4
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: Sgmeer

    Welkom!


  5. #5
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: Sgmeer

    ik ben erg benieuwd hoe dit verder gaat lopen, had ook interesse in deze wagen


    flauwe tip: bij de meeste oude 924 sluiten de pennen van de achterklep niet goed, en trek je deze zo open. voor als je deur nog eens in het slot valt
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


  6. #6
    Ingeschreven
    24/03/2010
    Berichten
    405

    Re: Sgmeer

    Welkom op dit forum!


  7. #7
    Ingeschreven
    16/09/2011
    Locatie
    Oudehorne
    Berichten
    23

    Re: Sgmeer

    Gelukkig ik ben uit de sencuur! :p
    Wat een superleuke auto is dit zeg! Ik zelfs geen zin meer in mijn bmw diesel 524td uit 85.


    Die gaat definitief de deur uit.


  8. #8
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Sgmeer

    welkom in het 924 walhalla

    nog een flauwe tip bij de meeste 924 zijn de sloten zo vervuild of versleten dat je ze met iedere sleutel open haald


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  9. #9
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Sgmeer

    Welkom bij de 924 malloten!!

    jij blijkt dus de spekkoper van het jaar te zijn ......
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  10. #10
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Sgmeer

    Nou ik zeg ook welkom hier en veel P.plezier
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •