Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

Onderwerp: WUR defect

  1. #1
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    WUR defect

    Hoi, ik heb van het weekend de WUR uitgebouwd en opengehaald (was toch bezig). Het zag er allemaal netjes uit maar werkt geloof ik niet naar behoren.

    Het bi metaal heb ik ingeklemd en onder spanning gezet maar er gebeurd niks. De vervorming zou zichtbaar moeten zijn lijkt me?

    Bij het rijden heb ik geen problemen alleen de koudestart is slecht. Voorzover ik kan bedenken heeft een kapot bimetaal hier geen invloed op. Wat zou ik moeten merken bij het rijden?

    Gr. Wouter


  2. #2
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: WUR defect

    Het bi-metaal verbuigt maar een heel klein beetje (meten met schuifmaat) en het duurt best lang voordat hij helemaal verbogen is.

    Als je verwarmingselement warm wordt kun je eigenlijk wel concluderen dat dat deel van de WUR goed werkt, aan een Bi-metaal kan weinig stuk.

    Als je WUR niet werkt dan loopt je motor de eerste 5minuten echt bagger. Ik denk eerder dat je koudestart injector niet functioneert (achterop spruitstuk).
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  3. #3
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: WUR defect

    Ok bedankt voor het meedenken, terug naar mijn andere topic dan maar...


  4. #4
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: WUR defect

    Kijk eens bij de Howto daar staat een beschrijving van de revisie van de WUR.

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  5. #5
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: WUR defect

    Bedankt voor de tip, ik heb hem gebruikt voor het uitbouwen.


  6. #6
    Ingeschreven
    19/01/2008
    Berichten
    326

    Re: WUR defect

    Misschien kan de temp sensor die de koude start injector stuurt kapot zijn.
    Mijn 5 grote liefdes : mijn vrouw, onze 2 dochters en zoon en de 924


  7. #7
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: WUR defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArvidW Bekijk Berichten
    Het bi-metaal verbuigt maar een heel klein beetje (meten met schuifmaat) en het duurt best lang voordat hij helemaal verbogen is.

    Als je verwarmingselement warm wordt kun je eigenlijk wel concluderen dat dat deel van de WUR goed werkt, aan een Bi-metaal kan weinig stuk.

    Als je WUR niet werkt dan loopt je motor de eerste 5minuten echt bagger. Ik denk eerder dat je koudestart injector niet functioneert (achterop spruitstuk).
    Even wat recht zetten waar teveel over gesproken wordt over in dit forum..De koude start injector loopt niet constant mee, anders zou je motor verzuipen. Spuit enkel maar 10 seconden in om net even wat meer benzine te injecteren ivm lastig te starten met condens e.d.

    De WUR regelt enkel je control druk. Met koude motor is het juist laag zodat de regel plunjer in je spinnenkop makkelijker kan bewegen zodat het blok mooi rond loopt. Bij warme control druk is het juist hoger. Of het bi-metaal werkt of niet, door de hitte van de motor trekt die bi-metaal ook wel krom.

    Als het ding niet stationair wilt lopen et koude motor, wur helemaal uit elkaar halen, schoon maken 9 van de 10 x helpt dit.


  8. #8
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: WUR defect

    Waarom quote je mijn post tijdens het rechtzetten? Mijn post is volledig correct.
    Laatst gewijzigd door ArvidW; 10/10/2011 om 17:12.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  9. #9
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: WUR defect

    Helder, mijn WUR is schoon en het bimetaal verwarmingselement werkt ook naar behoren. Hier hoef ik dus geen probleem mee te verwachten.

    Blok loopt redelijk stationair met koude motor slaat vooral moeilijk aan.


  10. #10
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: WUR defect

    Je kunt even de koudestart injector losschroeven van het spruitstuk (leiding en bedrading laten zitten)

    Dan de auto door iemand laten starten en kijken of er brandstof uit de koudestartinjector komt (+/-10seconden zoals Aard al eerder schreef, deze tijd is als ik me goed herinner korter bij een warme motor, zoniet corrigeert Aard vast wel even). Wel even met je vinger het gat dichthouden waar de koudestart injector uit is gekomen.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •