Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 25

Onderwerp: WUR defect

  1. #11
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: WUR defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scotch Bekijk Berichten
    Helder, mijn WUR is schoon en het bimetaal verwarmingselement werkt ook naar behoren. Hier hoef ik dus geen probleem mee te verwachten.

    Blok loopt redelijk stationair met koude motor slaat vooral moeilijk aan.
    onsteking staat goed? heb je nog puntjes? dan contacthoek checken. Een koude motor luistert veel preciezer naar de afstelling als een warme. Dus eerst alle afstellingen goed nazien voor je immense sleutelpartijen begint .....
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  2. #12
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: WUR defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArvidW Bekijk Berichten
    Je kunt even de koudestart injector losschroeven van het spruitstuk (leiding en bedrading laten zitten)

    Dan de auto door iemand laten starten en kijken of er brandstof uit de koudestartinjector komt (+/-10seconden zoals Aard al eerder schreef, deze tijd is als ik me goed herinner korter bij een warme motor, zoniet corrigeert Aard vast wel even). Wel even met je vinger het gat dichthouden waar de koudestart injector uit is gekomen.
    Dat is geloof ik wel aangepast dmv een relais om de warme start te verdoezelen na 80. Kijk eens naar je temperatuur sensoren achter bij je kachelklep even door meten (waardes vind je in de manual staat hier ergens op het forum). Kijk ook eens naar een boek over k-jetronic daar staat meer in beschreven dan het wphb. Zeker voor naslag werk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArvidW Bekijk Berichten
    Waarom quote je mijn post tijdens het rechtzetten? Mijn post is volledig correct.
    Ik doelde meer over de spraak wur alleen, de wordt teveel geroepen. No offense richting jou ArvidW maar doelde meer in het algemeen. Had misschien dan het e.e.a. anders moeten formulieren maar dat terzijde.

    Een diagnose stellen via internet is altijd lastig. Kan zoveel zijn en weet ik allemaal wat. Iedereen roept maar wat en denkt dat hij of zij het weten. Begin gewoon bij het begin, kijk in het wphb voor de waardes en ga daarna gewoon meten. Meten is weten. Zeker met de k-jet kun je snel de boot in gaan. Meet je brandstof druk koud en warm.


  3. #13
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: WUR defect

    Kijk dat is een mooi klusje voor vanavond.

    Ik vertrouw de koude start luchtklep ook niet helemaal. Hij staat koud niet half open maar slechts +/- 1/5de. Dan heb je natuurlijk een slechtere luchtstroom langs de koudestart injector en daardoor ook een

    Edit: meten is idd beter maar heb ook veel aan jullie tips. Heb veel gesleuteld aan diesel motoren maar dit is een flinke stap complexer (en krapper )...
    Laatst gewijzigd door Scotch; 10/10/2011 om 18:00.


  4. #14
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: WUR defect

    Schoonmaken en/of vervangen. Probeer eerst schoon te maken. Die luchtklep is enkel voor stationair toerental te verhogen naar 1100 (AAV- Air Auxilery valve), check ook de koude start injector (achterkant van het inlaat spruitstuk tegen de firewall..Blauwe connector.


  5. #15
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: WUR defect

    Had over de ontsteking post heengelezen:
    Hij is uit 84 dus ik ga uit van elecktronische ontsteking

    Stationair toerental koud is rond de 1100 warm rond de 800 dus dat lijkt in orde

    Ik ga de koude start injector checken en laat het weten als ik meer weet!


  6. #16
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: WUR defect

    Helaas niet meer gelukt vandaag, misschien morgen.

    Vraag me wel af of het er nog toe doet dat ik geen brandstof relais heb (overbrugd met een draad) Stuurt dit relais normaal ook de koude start injector ed aan?


  7. #17
    Ingeschreven
    19/01/2008
    Berichten
    326

    Re: WUR defect

    Koudestart injector wordt alleen gestuurd door een temp sensor. Als het blok boven de (dacht ik) 35 graden is, dan wordt de koude start injector (let op de naam KOUDE START) niet meer aangesproken.
    Mijn 5 grote liefdes : mijn vrouw, onze 2 dochters en zoon en de 924


  8. #18
    Ingeschreven
    19/01/2008
    Berichten
    326

    Re: WUR defect

    Nog even een aanpassing op mijn geplaatste reactie:

    De temp. sensor is de thermo time switch.

    Je kan onder deze link nog wat info erover vinden:

    K-jetronic
    Mijn 5 grote liefdes : mijn vrouw, onze 2 dochters en zoon en de 924


  9. #19
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: WUR defect

    Gisteren weer even gereden. Moet een aantal keer starten voordat hij wil aanslaan. Loopt daarna een paar omwentelingen slecht en verder prima.

    Heb de kjetronic uitleg doorgelezen, duidelijk verhaal.

    Waar vind ik de thermo time switch ergens op het blok? Zit hij in een slang gemonteerd net onder de WUR?

    Als ik de tekst goed begrijp moet ik de kontakten op deze thermo schakelaar kortsluiten om de koude start injector te laten werken.

    Gr. Wouter


  10. #20
    Ingeschreven
    19/01/2008
    Berichten
    326

    Re: WUR defect

    De thermo time switch zit achterop het blok:
    http://www.porsche924-944.nl/manual/Haynes/image018.jpg

    En deze switch overbruggen helpt dan ja. De start injector werkt dan ook ALLEEN tijdens het starten van de motor.
    Mijn 5 grote liefdes : mijn vrouw, onze 2 dochters en zoon en de 924


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •