Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Onderwerp: Auto tectyleren.

  1. #1

    Auto tectyleren.

    Ik heb een vraag ik heb nu mijn auto zowat kaal staan en wil beginnen met tectyleren.

    De binnenkant is waarschijnlijk niet meer dan oude laag eruit halen en nieuwe erop doen toch?
    alleen ik had per toeval mijn voorspatborden los gehaald en nu is die laag wat hierop zat dikker.
    Word dit nog voorbehandeld met iets? of is doen ze hier ander spul op?

    Kon er trouwens ook niks over vinden hier over het opnieuw tectyleren van je auto?

    Mvg,
    Chris


  2. #2
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Auto tectyleren.

    Tectyl is meer voor holle ruimten, op de onderkant kun je beter underbodycoating gebruiken.


  3. #3

    Re: Auto tectyleren.

    bedoel niet de onderkant van de auto. (iig nog niet )

    Bedoeling is:
    de binnenkant volledig te tectyleren dus waar je bekleding overheen komt dit laat bij namelijk allemaal los etc.
    En dan nog achter de voorste spatborden dat laat ook los.


  4. #4
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Auto tectyleren.

    Achter de voorschermen reken ik tot de onderkant.

    VW/Audi heeft hier geweldig spul voor wat ze in de fabriek aanbrengen, enorm taai en rubberachtig. Als je dat ergens bij een autoschadebedrijf kunt vinden, ben je een heel eind.


  5. #5

    Re: Auto tectyleren.

    Dus voor de onderkant/zeikanten is die underbodycoating wel een vereiste?

    en de binnenkant dan? dus zeg maar onder je tapijt?

    Mja heb nog 1 pot tecktly staan verder heeft helaas de "crisis" mij ook eens bereikt .. (dus moet even niks kopen gezien ik binnenkort op mag voor me rijbewijs :-D )


  6. #6
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Auto tectyleren.

    Aan de binnenkant zit een soort dempende teerlaag, als ik die zou moeten vervangen werd het zelfklevende mat (zoals ze bij Overhaulin' gebruiken). De dorpels staan meestal in een overspuitbare steenslagwerende coating die minder grof is dan de coating onder de schermen en op de onderkant van de auto.


  7. #7

    Re: Auto tectyleren.

    Okej bedankt.

    Had inderdaad op andere auto forums gekeken.
    En ze raden tecktly toch af
    omdat dit hard word en gaat scheuren, en je in die scheuren dan weer vocht/roest krijgt.

    Zal eens aan een kennis automonteur vragen of hij aan dat underbody spul kan komen.


  8. #8
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Auto tectyleren.

    automateriaale zaak, zwarte/underbody tectyl is goed voor de onderkant en de amber tectyl voor alles erboven, zoals in de deuren enzo :wink:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  9. #9
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: Auto tectyleren.

    toen ik de mijn porsche in 1983 nieuw kocht, heb ik hem in dat zelfde jaar ook nog laten tectileren. Kokerbalken, dorpels onderbody enz ..
    Het resultaat op de dag vandaag mag er zijn. 100% gaaf en echt geen roest te vinden.
    Nou was dat tectyleren voor 25 jaar perfect, vele auto's kampte toendertijd met (snel)roest.
    Sommige auto"s kon je al horen roesten in de folder.......

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  10. #10
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Auto tectyleren.

    In '83 was-ie ook gegalvaniseerd, dat heeft ook geholpen. Mijn '80er (model '81) is niet getectyleerd, nergens roest...
    Mijn eerste auto was een Jetta, in de tijd dat die dingen vrijwel uitgestorven waren door de roest. De mijne was getectyleerd en was roestvrij.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •