Pagina 1 van de 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 37
  1. #1
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    924 2.0 motor tuning

    hallo ik ben nu bezig met m'n motor in te bouwen dit zou zaterdag zo goed als in orde moeten zijn
    nu zou ik graag nog enkele pk's meer willen uit m'n 924
    weet iemand hoe ik vooral door kleinere ingrepen de motor iets krachtiger maak
    bv aanpassingen injectie
    betere bobine en bougies
    of andere oplossingen
    het is ook niet de bedoeling er een beest van te maken met een grote turbo
    maar alle opties zijn welkom
    weet iemand ook toevallig wat het verschil is tussen een blauwe en een rode bobine van bosch (vroeg ik me gewoon af )

    ik ben benieuwd

    mvg jessy


  2. #2
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: 924 2.0 motor tuning

    wat wil je precies.

    en hoeveel geld heb je er voor over??
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  3. #3
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: 924 2.0 motor tuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Bassie-
    wat wil je precies.

    en hoeveel geld heb je er voor over??
    liefst geen te grote kost natuurlijk
    het is niet de bedoeling om de motor enorm op te drijven nieuw is de motor ook niet
    maar zou toch net dat iets meer willen


  4. #4
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: 924 2.0 motor tuning

    noem en bedrag en wat je wilt.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  5. #5
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: 924 2.0 motor tuning

    op dit moment had ik gedacht aan max 200€
    wegens de grote kosten die ik nu al heb gedaan
    het is ook de bedoeling om er max 20 pk meer uit te halen vanaf een 150 pk zal ik zowiso veeel meer moeten anpassen


  6. #6

    Re: 924 2.0 motor tuning

    Ik wil geen spelbreker zijn, maar voor €200,- kan je jouw auto net aan een grote beurt laten geven bij een garage.

    +20 pk voor €200,- :lol: . Lees je eens in op 924board.org


  7. #7
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: 924 2.0 motor tuning

    haha ja

    200 euro gaat je niet lukken enne op t 924 board kan je dus veel upgrade dingen lezen
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  8. #8
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: 924 2.0 motor tuning

    weet gerust dat dit niet veel is maar ik zeg wel max 20PK alle kleine ingrepen zijn welkom
    verdere aanpassingen kan ik later nog
    ook krijg ik op de meeste onderdelen veel korting dus dit helpt ook en het werk die ik natuurlijk zelf
    nu is het echter de bedoeling om een goede vlotte wagen te hebben vervolgens eerst een half jaar mee te rijden tot ik zeker weet dat alles compleet in orde is
    dan kan ik altijd nog zien of ik verder ga of niet


  9. #9
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: 924 2.0 motor tuning

    Sportluchtfilter, winst +/- 0 pk, voornamelijk meer herrie, enkele tientjes. Sportuitlaat/spaghettispruitstuk, winst enkele pk's. Dan wordt het serieus duur: snelle nokkenas, cilinderkop bewerken, honderden tot duizenden euro's. Injectie vervangen door carburateurs, veel sleutelen en veel kennis nodig, enkele honderden euro's, vermogenswinst onduidelijk en jaarlijkse emissiekeuring onzeker.

    Goedkoop tunen kan alleen met een moderne elektronisch geregelde turbomotor.

    Begin eens met een goede -beurt: nieuwe olie en filter, vers luchtfilter, nieuwe bougies, eventueel nieuwe bougiekabels en rotor/verdeelkap en laat 'm goed afstellen. Dan geeft je auto weer iets meer richting de 125 pk die Porsche bedoeld had, voelt meteen een stuk beter aan.


  10. #10
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: 924 2.0 motor tuning

    Een snelle nokkenas is het meest effectief, rond de 5 a 7 pk winst. Kosten 350 a 450 euro.

    Met 200 euro kom je niet ver, wellicht een groter gaskleppen huis en een K&N filter zal je iets schelen in koppel.

    Verder kan je de achterdemper van je uitlaat vervangen voor een doorstroomdemper. Let op de twee middendempers kan je laten zitten, deze geven geen weerstand.
    937 racer


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •