Pagina 2 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 50
  1. #11
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Inzichten gevraagt voor mogelijk probleem

    mocht je de timing willen controleren(wat ik me afvraag) haal dan even de distributieriem kap eraf en controleer de merktekens op de juiste positie.


  2. #12
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Inzichten gevraagt voor mogelijk probleem

    je bedoelt dus dat het net is alsof hij op 3 cilinders loopt? verbrande klep misschien? Ik heb mijn twijffels bij het ontstekingsberhaal eerlijk gezegd...
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  3. #13
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: Inzichten gevraagt voor mogelijk probleem

    Ik zou eerst de riem checken. Even comtroleren op afgebroken tanden.


  4. #14

    Re: Inzichten gevraagt voor mogelijk probleem

    Net de voorste bougie eruit gehaald. Was wittig met een korrelige bruine aangekoekte aanslag. Ik draai er meteen 4 nieuwe in, zodra ik ze er eruit krijg, wat een rothoek.

    Ik zal zo de distributie-riem-kap eraf halen, eventjes wachten tot de motregen ophoud.

    De verdeler en roter is nog goed, niets aan te zien. Oliepijl voor de zekerheid gecontroleerd en die was ook goed.

    Ik hoop inderdaad niet dat er kleppen verbrand zijn, maar het was wel al in me opgekomen.
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  5. #15
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: Inzichten gevraagt voor mogelijk probleem

    Altijd eerst van het minst erge uitgaan.


  6. #16

    Re: Inzichten gevraagt voor mogelijk probleem

    Heb de bougies vervangen, twee ervan zagen er erg slecht uit.

    Het probleem is er echter nog steeds. Hij starte al moeilijk, kon misschien nog komen door de lege lpg tank dus ben die even gaan vullen. Maar daarna nog steeds alsof ie op 3 cillinders loopt als je rustig weg rijd.

    Voorheen liep hij 1200 toeren stationair, nu 1000. Maar als je 'm stationair ziet en hoort lopen is er niets geks aan. Ook in z'n vrij gas geven is weinig op aan te merken. Alleen als je weg rijd doet ie dus raar, ik heb ook gepiep gehoord wat wellicht de cillinder kan zijn die niet of niet helemaal mee doet. Op benzine heb ik niet geprobeerd.

    De kap moet ik later even demonteren, nu is alles aardig warm. Voor zover ik er tussendoor kon gluuren zag het er goed uit.

    Ik zal zo even nog wat foto's maken van de bougies. Pff, heeft me bijna 3 uur gekost om ze te verwisselen. Kreeg de bougiedop van de 2e (van voren) niet los, heb ik denk ik wel 45min aan zitten sjorren.


    Wat zijn normaal de symptomen van verbrande kleppen?
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  7. #17
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: Inzichten gevraagt voor mogelijk probleem

    Idd slecht stationair lopen en vermogensverlies.


  8. #18

    Re: Inzichten gevraagt voor mogelijk probleem

    Ik heb het opgezocht via google en hij lijkt erg op het hebben van één of meer verbrande kleppen. Ik ga nog wel de timing bekijken, ik hoop dat zich dit een beetje duidelijk uitwijst als ik die kap eraf heb.

    Wat zouden vervolgens de handelingen moeten zijn voor het controleren van de kleppen?
    Kleppendeksel eraf, hele kop eraf?
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  9. #19
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: Inzichten gevraagt voor mogelijk probleem

    Compressietest uit voeren laten voeren. Dat geeft al weer meer zekerheid. Veel grages hebben tegenwoordig zo'n endoscoop waarmee ze in de cilinder kunnen kijken das natuurlijk nog mooier.

    Overigens heb ik het ook nog eens mee gemaakt dat de zuigerveren versleten waren. Die ging langzaam ronddraaien totdat ze beide met hun opening tegenover elkaar stonden. Dat gaf toen ook enorm compressie verlies.


  10. #20

    Re: Inzichten gevraagt voor mogelijk probleem

    Kan het veel kwaad om er nog een paar kleine stukjes mee te rijden als je verbrande kleppen hebt (binnen bb-kom?.

    Ik heb dinsdag namelijk een afspraak bij de spuiter en woensdag nog een afspraak voor de startonderbreker. Daarnaast zal ik ook waarschijnlijk nog naar een werkplaats moeten rijden.
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •