Resultaten 1 tot 10 van de 10
  1. #1
    Ingeschreven
    27/07/2010
    Berichten
    60

    Gasveer motorkap en achterklep gezocht (924S 1986)

    Tis dat ik een gat in me kop krijg van het tegenhouden van de achterklep als ik achterin iets nodig heb anders zou ik er een punthoofd van krijgen Voorin gebruiken we een paraplu.

    Hoor graag of iemand nog twee goede veren heeft liggen want de huidige houden t gewicht niet meer.
    Hartelijke groet, Roemer

    PS ben ervan uitgegaan dat t onherstelbaar is (zeker voor een leek met twee linkerhanden)


  2. #2
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: Gasveer motorkap en achterklep gezocht (924S 1986)

    staat een setje van voor en achter op marktplaats voor iets van 120 euro kan je er weer effe tegenaan.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  3. #3
    Ingeschreven
    27/07/2010
    Berichten
    60

    Re: Gasveer motorkap en achterklep gezocht (924S 1986)

    Tnx, ik ga gelijk ff zoeken!
    Kon t hier op forum niet vinden... (is toch betrouwbaarder dan MP)
    Edit: en gevonden
    Is wel twee keer tanken voor vier veertjes en een tank om t op te halen want die PTT vertrouw ik niet meer. Slopert hier had m niet dus miss even verder zoeken maar welbedankt Bassie
    Laatst gewijzigd door Roemer; 05/01/2012 om 19:25. Reden: toevoeging


  4. #4
    Ingeschreven
    05/12/2013
    Berichten
    88

    Re: Gasveer motorkap en achterklep gezocht (924S 1986)

    zijn die gasveren ook dezelfde als in de golf 1 of 2 dan?


  5. #5
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Gasveer motorkap en achterklep gezocht (924S 1986)

    Ik heb nog nieuwe setjes liggen voor voor en achter
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #6
    Ingeschreven
    04/07/2011
    Locatie
    Geraardsbergen (belgie)
    Berichten
    879

    Re: Gasveer motorkap en achterklep gezocht (924S 1986)

    Zijn ook nog gwn nieuw te bestellen via internet...


  7. #7
    Ingeschreven
    05/06/2012
    Berichten
    141

    Re: Gasveer motorkap en achterklep gezocht (924S 1986)

    En ook gewoon bij een goede automaterialenzaak zoals Brezan hoor, of stuttgartparts.nl (is wel redelijk prijzig).
    Porsche 924 2.0 bj 1980
    Subaru Justy 1.6 AWD bj 2003
    Suzuki Swift Sport bj 2009


  8. #8
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: Gasveer motorkap en achterklep gezocht (924S 1986)

    Let wel op dat de 924 een nogal ongebruikelijk systeem gebruikt voor de massa van de achterruit verwarming én de schakeling van de interieurverlichting. Dit zit meestal niet op nieuwe gasveren die je koopt (weet ik uit ervaring).

    De massa van achterruitverwarming gaat rechtstreeks door de rechter veer naar de body, dus níet via het stekkertje dat er aan zit.

    Dit stekkertje zit nu (als het goed is) op een schuivend contact dat wordt geïsoleerd op het moment dat de klep dicht zit, en wordt op die manier als massaschakelaar gebruikt voor de interieurverlichting.

    Als je een nieuwe gasveren koopt op marktplaats oid, dan krijg je simpelweg 2 veren waar een vast contact onderaan zit. Deze is gewoon een verbinding met de andere kant van de veer. De veer zelf geleid niet door naar de body. Sluit je hier vervolgens het stekkertje wat er rechts zit op aan, dan krijg je een vreemde situatie waarbij de achterruitverwarming alleen nog werkt op het moment dat 1 van de voordeuren open staat, aangezien de achterruit dan pas zijn massa kan maken via het interieurverlichting circuit.

    Ik heb nu als tijdelijke oplossing een extra massa draad getrokken vanaf de veer, zodat ik een vaste massa op de achterruitverwarming heb. Het stekkertje van de interieurverlichting is nu niet aangesloten, dus het nadeel is dat de interieurverlichting niet aan gaat als de achterklep open is.


  9. #9
    Ingeschreven
    06/09/2009
    Locatie
    Vreeland
    Berichten
    93

    Re: Gasveer motorkap en achterklep gezocht (924S 1986)

    Sowieso gaat de bedrading voor de achterruitverwarming toch door de gasveren heen? De vorige eigenaar van mijn 924 heeft de gasveren ooit vervangen en daarom heb ik nu losse stekkertjes hangen bij de achterruit, omdat de achterruitverwarming niet meer zit aangesloten.


  10. #10
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Gasveer motorkap en achterklep gezocht (924S 1986)

    Ook nog prima te bestellen bij b.v. Alpo. Prijzen vallen nog wel mee....


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •