Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 36
  1. #21
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: grotere remmen vooraan schijven achter??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jessy1984

    velgen blijven hoe dan ook de originele turbo look velgjes
    Die heb je ook in 5-gaats :lol:

    937 racer


  2. #22
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: grotere remmen vooraan schijven achter??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 924turbo2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jessy1984

    velgen blijven hoe dan ook de originele turbo look velgjes
    Die heb je ook in 5-gaats :lol:
    ja maar die heb ik niet
    ik hou het nog altijd bij 924

    als ik alles nog moet overzetten had ik wel beter een 944 gekocht
    trouwens eerst volgende week een nieuwe koppeling en gereviseerde bak plaatsen ligt hiet klaar om er onder te gaan


  3. #23
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: grotere remmen vooraan schijven achter??

    Hallo daar ;o)

    het valt te zien waarvoor je je auto gaat gebruiken natuurlijk, als je hem standard wil houden koop dan voor achteraan 2 nieuwe rempompjes, laat ook eerst testen of je remmen van achter wel gelijk sluiten, komt veel voor bij trommelremmen. Ga ook eens na of je trommels achteraan niet versleten zijn.... ook zeer belangrijk is de rembekrachtiger, gemakkelijk te testen, zonder de wagen te starten je rem hard pompen en eens hard ingedrukt houden. Start terwijl de wagen en kijk of je pedaal stilaan naar beneden gaat. Een setje rubberen pakkingen voor de replklauwen van voor kosten echt geen geld....

    nog even over de trommels van achter, vn audi;kever of van eender welke andere volkswagen passen deze remmen niet.... het zijn trommelremmen van VW LT bestellwagen :wink:
    wil je dan toch schijven van achter koop dan op de afbraak een volledige achteras van een porsche 944, maar dan zit je met een aantal aanpassingen

    veel succes


  4. #24
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: grotere remmen vooraan schijven achter??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door replica
    Hallo daar ;o)

    het valt te zien waarvoor je je auto gaat gebruiken natuurlijk, als je hem standard wil houden koop dan voor achteraan 2 nieuwe rempompjes, laat ook eerst testen of je remmen van achter wel gelijk sluiten, komt veel voor bij trommelremmen. Ga ook eens na of je trommels achteraan niet versleten zijn.... ook zeer belangrijk is de rembekrachtiger, gemakkelijk te testen, zonder de wagen te starten je rem hard pompen en eens hard ingedrukt houden. Start terwijl de wagen en kijk of je pedaal stilaan naar beneden gaat. Een setje rubberen pakkingen voor de replklauwen van voor kosten echt geen geld....

    nog even over de trommels van achter, vn audi;kever of van eender welke andere volkswagen passen deze remmen niet.... het zijn trommelremmen van VW LT bestellwagen :wink:
    wil je dan toch schijven van achter koop dan op de afbraak een volledige achteras van een porsche 944, maar dan zit je met een aantal aanpassingen

    veel succes

    mmm, weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt maar een LT heeft 5 gaats trommels. De 924 trommels met gelijke steek (108) zitten alleen op een 924 :grin:

    En de schijven van de 944 achter is geen oplossing want hij wil zijn bestaande 4 gaats velgen behouden zaols je hierboven een aantal keer hebt kunnen lezen :eek:
    937 racer


  5. #25
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: grotere remmen vooraan schijven achter??

    Als je aan 4x108 wilt vasthouden, is er inderdaad geen enkele optie behalve standaard 2.0 achterremmen. Audi heeft geen auto met 4x108 en trommels als de 924, en ik ken geen soortgelijke achteras waar je 4x108-naven op kunt zetten. Misschien is een 944-as met Audi-naven mogelijk, maar er zijn weinig modellen met 4x108 en schijven achter- veel snellere Audi's hadden meteen 5x112.

    Ford, Mazda, Peugeot en nog wat andere merken hebben ook 4x108 gehad op een paar modellen. Geen idee welke en wat er uit te wisselen is, maar dan wordt het wel serieus hobbywerk.


  6. #26
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: grotere remmen vooraan schijven achter??

    Het zijn werkelijk remtrommels van een VW LT bestelwagen, audi volkswagen heeft deze tot 4 gaats uitgeboord in de fabriek. Ik ben er 1000% zeker van , vergelijk de trommel maar zonder rekening te houden met de gaten :idee

    Nu wat ik nog even wilde vertellen, hou de orginele remmen van achter, want de voorste zijn het meeste belangrijk voor de remkracht te vergroten.De trommels zijn echt wel groot genoeg .....

    Concentreer je op de voorste remmen, want bij ELKE wagen of voertuig, komt de grootste remkracht van de voorwielen.... deze hebben namelijk de druk te verwerken, want als je remt wordt je snuit naar beneden gedrukt en je achterste naar omhoog gehoffen. Heb je te sterke remkracht van achter en doe je niets aan die van voor, dan ga jij van achetr beginnen slippen.... beetje handrem effect.

    Plaats van voren zelfkoelende remschijven met andere klauwen. Je kan deze bestellen op internet voor porsche 924. Dan is het gewoon oude er af en nieuwe er op. Dan zit je niet te klungelen om van alles aan te passen.... en wat uiteindelijk minder goed zal werken als de speciaal ontworpen remsystemen :wink:


  7. #27
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: grotere remmen vooraan schijven achter??

    Een korte historie van de wijzigingen in het onderstel van 924’s en 944’s.

    ·het originele onderstel van de 924 een mix tussen de VW Kever (achteras) en de Golf (voorpoten). De grote remmen (schijven en trommels) waren van de VW LT bus. Overigens heb ik ook verhalen van Kever bezitters gehoord die hun auto hadden uitgerust met een 924 of 944 onderstel.

    · Vanaf modeljaar 1978 is de achteras ophanging verbeterd voor een betere wegligging. Hierdoor is het onmogelijk een achteras van een nieuwer type op een oude 924 te zetten. Dat betekent echter niet dat grotere remmen onmogelijk zijn! De achteras zelf is, op één uitzondering na, tot de laatste 944 onveranderd gebleven.


  8. #28
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: grotere remmen vooraan schijven achter??

    trommels zijn ook kever maar de steek is net zoals de LT anders, dus je kan er niks mee.

    schijven zijn gelijk aan een Kever 1302/1303 maar ook hier zit je met de steek

    Je zou wel kunnen kijken of de kaluwen van een lt 2.0 (1975-1983) passen, die zijn 57mm, heb je mega remkracht :duim

    Wat ik ook wel eens heb gelezen dat ze achter de 19mm remcylinders vervangen door grotere die bij een Kever aan de voorkant zitten (22mm).
    Maargoed dit heeft alleen nut als je voor grotere klauwen hebt, zoals Marc.
    937 racer


  9. #29
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: grotere remmen vooraan schijven achter??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 924turbo2
    trommels zijn ook kever maar de steek is net zoals de LT anders, dus je kan er niks mee.

    schijven zijn gelijk aan een Kever 1302/1303 maar ook hier zit je met de steek

    Je zou wel kunnen kijken of de kaluwen van een lt 2.0 (1975-1983) passen, die zijn 57mm, heb je mega remkracht :duim

    Wat ik ook wel eens heb gelezen dat ze achter de 19mm remcylinders vervangen door grotere die bij een Kever aan de voorkant zitten (22mm).
    Maargoed dit heeft alleen nut als je voor grotere klauwen hebt, zoals Marc.
    ik heb eens goed nagedacht en ga de originele remmen achter dan maar houden ook heb ik even nagekeken of die remcilinders 22mm van kever zouden passen maar volgens een vriend die kevers heeft gehad en nu ook een 924 heeft zou dit niet passen

    dus ga ik de ankerplaten zo is dit ook ineens degelijk en de remmen achter compleet vervangen volgende vrijdag begin ik er mee dan heb ik heel de dag en ook zaterdag dus ga ik de koppeling de versnellingsbak achterste wiellagers en remmen achter compleet vervangen

    dan kan ik erna nog zien voor de voorste remmen deze zouden passen van audi 80 met bevestiging van een passat dit zou zo passen zonder aanpassingen ook ga ik vooraan dan de wiellagers nog vervangen nog wel wat werk dus

    alvast bedankt nu heb ik voor vooraan in ieder geval al een oplossing je kan er maar wijzer uit worden


  10. #30
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: grotere remmen vooraan schijven achter??

    misschien handig om de link erbij te zetten:

    http://www.924board.org/viewtopic.ph...t+audi&start=0

    dat van die 22m achterremcylinder kan ik zo gauw even niet vinden, maargoed 80% van je remvermogen zit voor, dus dat is het belangrijkst.
    937 racer


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •