Pagina 1 van de 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 36
  1. #1
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    grotere remmen vooraan schijven achter??

    hallo na even met m'n 924 te rijden heb ik gemerkt dat de remmen toch niet alles zijn

    nu was ik aan het denken vooraan grotere remmen te steken of minstens betere klauwen
    weet iemand wat ik daarvoor eventueel kan gebruiken of mss iemand hier ervaringen mee

    achteraan was ik aan het denken schijven te plaatsen zoals je ziet bij bv die kevertjes is goed te vergelijken
    weet mss iemand wat ik hiervoor kan gebruiken

    ps ik wil wel originele turbo velgen houden vind ik mooi en wil niet de grote kost doen van andere velgen te kopen dus 4gaats behouden

    alvast bedankt


  2. #2
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: grotere remmen vooraan schijven achter??

    Kijk eens op: http://www.924board.org/

    Daar is deze vraag al eindloos gesteld.

    Mooiste is rondom schijven aangezien de trommels achter van een 924 niet zelfstellend zijn.

    Gezien je beperkte budget kan je voor straat gebruik prima volstaan met de trommels achter. Je hoeft dus alleen voor aan te passen. Wil je geventileerde schijven dan wordt het al erg lasig, dan zal je van een bestaande auto schijven moeten nemen en de om laten boren, etc. Kortom niet de moeite.

    Optie die overblijft is zwaardere klauwen (56mm zuigers ipv 48mm) op je bestaande massieve schijven. Marc (q01z) heeft dit. Ik heb hiermee op het circtuit gereden en dit remt fantastisch !

    Maargoed setje gereviseerde klauwen, nieuw schijven en blokken en ook maar meteen de wiellagers, en je bent zo 350 a 400 euro verder......
    937 racer


  3. #3
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: grotere remmen vooraan schijven achter??

    wat voor klauwen had ji op je auto zitten dan joost??
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  4. #4
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: grotere remmen vooraan schijven achter??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Bassie-
    wat voor klauwen had ji op je auto zitten dan joost??
    en bout je die er zo op???


  5. #5
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: grotere remmen vooraan schijven achter??

    Ik kan nog wel setje samenstellen, maar er gaat redelijk wat werk/tijd in zitten, ik moet busjes draaien op de draaibank, etc. Maargoed gereviseerd setje zou dan op 250 euro komen.

    Bij interesse pm maar.
    937 racer


  6. #6
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: grotere remmen vooraan schijven achter??

    als ik echt niets vind voor achteraan ga ik de originele remmen compleet vernieuwen en wat beter afgesteld zal dit al wat schelen

    vooraan heb ik even rondgekeken en idd zoals 924turbo2 zegt 56mm zuigers ipv 48mm dit zal zowiso een merkbaar verschil zijn en valt gemakelijk te doen even wat op een kerkhof zoeken bij audi of mss passat hier zal wel iets te vinden zijn dat past


  7. #7
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: grotere remmen vooraan schijven achter??

    Achter cylinders en schoenen vervangen en vergeet het montage setje niet, kost weinig maar dan heb je de veertjes , etc. allemaal nieuw.
    937 racer


  8. #8
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: grotere remmen vooraan schijven achter??

    Ik vind mijn 924 voor straatgebruik prima remmen eigenlijk... de steek is gelijk aan een Audi 80 type 89, wellicht zijn daar gegroefde schijven voor te krijgen. Met een setje goede blokken (Ferodo bijvoorbeeld) heb je dan een monumentaal verschil in remkracht en nauwelijks fading.


  9. #9
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: grotere remmen vooraan schijven achter??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 924turbo2
    Achter cylinders en schoenen vervangen en vergeet het montage setje niet, kost weinig maar dan heb je de veertjes , etc. allemaal nieuw.
    idd geroeste veertjes terugplaatsen doen we natuurlijk niet
    heb ook de achterplaten als reserve dus deze worden dan ook zowiso goed opgeknapt


  10. #10
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: grotere remmen vooraan schijven achter??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom
    Ik vind mijn 924 voor straatgebruik prima remmen eigenlijk... de steek is gelijk aan een Audi 80 type 89, wellicht zijn daar gegroefde schijven voor te krijgen. Met een setje goede blokken (Ferodo bijvoorbeeld) heb je dan een monumentaal verschil in remkracht en nauwelijks fading.
    heb even gekeken remklauwen van een audi 80 moet je wel kunnen olaatsen maar de schijven heb ik serieus m'n twijfels over geventileerde of gegroefde schijven nog nergens gevonden tot nu toe
    ik merk wel dat 'k m'n remmmetjes wel eens wat warm rij geventileerd scheelt daarbij wel ik ga ook greenstuf remblokken steken dit gaat ook iets helpen maar eerst goede klauwen


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •