Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Maarten Kempen

  1. #1
    Ingeschreven
    06/12/2011
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    28

    Maarten Kempen

    Stel je voor
    Hallo,

    Mijn naam is Maarten Kempen en sinds anderhalve maand bezit ik een porsche 924 uit 1985.
    Ik was al even op zoek naar een 924 om weer lekker te kunnen sleutelen en te toeren.
    Waarom een 924?
    In eerste instantie wilde ik weer een MG B GT (ik heb meerder engelse klassiekers gehad en heb nu nog een Austin 2200 Landcrab uit 1973)
    maar bedacht me dat er ook andere leuke autos zijn, een Mazda rx7 of Porsche 924, Peugeot 504 coupe etc.
    Bij mijn zoeken naar een van deze wagens kon ik een keer rijden in een 924 en was meteen verkocht.
    Echt een rijders auto, makkeljk te rijden alles valt op zijn plaats en snel genoeg voor mij.
    Ik heb de wagen in Belgie gevonden, geimporteerd en ingevoerd en meteen bij de RDW de APK laten doen.
    Helemaal geen problemen gehad met invoeren en APK keuring.
    Er zat alleen een zware rammel bij de motor en een harde tik maar een goed oliedruk.
    De rammel heb ik gevonden en opgelost (bleken de ophangrubbers van de dynamo te zijn) de tik is een groter probleem.
    Ik zocht het in de kleppen trein en heb de nokkenas verwijderd om deze te bekijken aangezien dit een meer voorkomend probleem schijnt te zijn.
    Op dit moment heb ik het inlaatspruitstuk verwijderd en na alles eens goed bekeken te hebben concludeer ik dat het in de 4e cylinder zit.
    Ik denk een losse / ingesleten piston pen en bij demontage van aansluiting koelslang aan cylinderkop(bij 4e cylinder) blijkt dat deze kompleet verstopt is met ketelsteen oid.
    Ik vermoed dat er een lichte vastloper geweeest is en dat hierdoor op de pistonpen speling ontstaan is.
    Dus nu de motor eruit en eventueel reviseren of vervangen door een ruilmotor.
    Veel kilometers heb ik er nog niet mee gereden(500) maar ik heb er al veel plezier aan beleefd zodat ik deze extra kosten wel de moeite waard vind.
    Ik meldt het vervolg wel op het forum.

    Maarten


  2. #2
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Maarten Kempen

    Hallo maarten welkom hier en veel plezier met je 924
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #3
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: Maarten Kempen

    welkom op het forum maarten.

    ik denk dat je hier veel informatie zal kunnen vinden.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  4. #4
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Maarten Kempen

    welkom in het 924 walhalla


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #5
    Ingeschreven
    24/03/2010
    Berichten
    405

    Re: Maarten Kempen

    Maarten, welkom op dit forum!


  6. #6
    Ingeschreven
    11/12/2011
    Berichten
    14

    Re: Maarten Kempen

    Leuk dat je er ook bij bent.

    Groeten Gerard


  7. #7
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: Maarten Kempen

    Welkom!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •