Pagina 51 van de 103 EersteEerste ... 4147484950515253545561101 ... LaatsteLaatste
Resultaten 501 tot 510 van de 1026
  1. #501
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    Vraagje, je maakt de mal van staal, maar smeer je die ergens mee in zodat de hars er niet aan blijft plakken? En waar smeer je het dan mee in ?


  2. #502
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    Zo hoor ik het graag fantaman streven naar perfectie


  3. #503
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    924turbo2

    Ik gebruik van die lichte plastic aan de binnnenzijde blijft de plastic er dan wel aanplakken maar dan kan natuurlijk geen kwaad :whistle:


  4. #504
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    Zo hier ben ik dan weer :-)
    Heb ik deze week gedaan... alle nog kleine krasje weg gewerkt en kleine putjes. Voor ik hem aan de voorkant helemaal in filler zet. Daarna goedkope primer er overgespoten , dit om te voorkomen dat ik een plaatsje oversla bij het patteren of matschuren. En of er misschien nog piepkleine putjes zijn die ik dan wel waarschijnlijk gewoon kan wegschuren. Want de kleur zal anders in het putje of kras blijven zitten.


  5. #505
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    Fase 1: opsporen van kleine oneffenheden na matscheuren van spatbord.
    Voor de oneffenheden te vinden, die dit niet overhaast en doe dit liefst overdag, zo heb je veel meer licht inval.

    Fase2: Vervolgens markeer alle oneffenheden met markeer stif, om er geen enkele over te slagen bij het verwijderen of het opvullen ervan.

    Fase 3: Licht schuren.... met P 400 als voorbereiding voor de filler.
    Voor lijsten en moluren of randen gebruik best hiervoor geen schuurpapier!!!!
    Dit past zich niet mooi aan en zo verkrijgt met kantjes en lijnen aan de uiteinden van je onderdelen( aan de randen)

    Maar gebruik van een schuurmatje en leg dit in de palm van je hand en maak rechtlijnige beweging in de richting van de moluur of lijst.

    Onderaan afbeelding van schuurmatje


  6. #506
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    Hier voorbeeld van markering van de resterende oneffenheden


  7. #507
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    Dan als voorlaatste het geheel in primer gezet.... zo zie je dat reeds alles mooi egaal is.....

    indien je in deze reeds fouten mocht zien, eerst wegwerken natuurlijk.

    Opmerking: Het zichtbaar worden van schuurkrassen kan soms zelfs zijn na het volledig opdrogen van de filler, of grondverf of lak.
    Vandaar zie dat je reeds alle oneffenheden die je nog ziet in de eerste stappen onmiddelijk bewerkt.

    De reden hiervoor is dat de primer of grondverf of lak, zich pas volledig zet na volledige opdroging. Nadat alle produkten die het opdrogen van de lak of primer of grondverf garanderen vervlogen zijn....

    Vrij logisch want eigenlijk is het produkt dan volledig ontrokken van vocht.

    Dit is dan de uiteindelijke reden ;-)

    Kleine opmerking:

    Deze processen zijn van groot belang voor de verdere afwerking, indien men hier in de fout gaat, zal de afwerking nooit tot zijn recht komen.

    Volgende fases zullen schuren zijn, als ik daar aan begin zal ik een mooi uitlegje noteren :p


  8. #508
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    Even een testje, zien jullie aan een van de spatborden, aan de voorzijde, naast de openingen van een licht, ergens een spoor waar ik een hele hoek heb moeten herstellen(zelf maken en op vorm zetten)? :whistle:


  9. #509
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    En als laatste even kwistig geweest met de heel goedkope primer, deze wordt dus helemaal weggeschuur er mag geen spoortje meer van achter blijven. Na het zetten van de grondverf (later) want eerst nog 944 schermen verwijderen en GT schermen maken of kopen en plaatsen.
    Dus na het zetten van de grondverf zal deze ook worden ingespoten met soort primer maar wel even lichtere laag er over, want dan zijn alle oneffenheden reeds weg en is het gewoon een kwestie van alles matgeschuurd te hebben.


  10. #510
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    Zo als heb nu schraafjes gemaakt die ik kan open plooien, de spatborden en motorkap zullen hierna verwijderd worden. En kan ik de motorruimte nu uiteindelijk beginnen schuren, enkel nog moie plaat lassen voor batterij bak, want deze is goed doorgeroest en gescheurd, later meer ;o)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •