Pagina 7 van de 103 EersteEerste ... 345678910111757 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 1026
  1. #61
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    Nu haast vergeten een revisie voor motor dus sigementen, krukaslagers, drijfstanglagers en roulementje.
    cilinderkop pakking schaven van cilinderkoppakking (25 euro + testbad erbij, zo weet je zeker of je koppakking ok is)
    distributieriem+ spanwieltje

    Koste mij (mijn vader) 500 euro


  2. #62
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    nou 500 valt nog mee voor een motor revisie, de mijne zal wel hoger uit vallen. ik laat de kop volledig revisderen en flowen, dan haal ik de motor uit elkaar alle pakkingen, lagers, zuiger ringen, de hele meuk vervangen, de cilinderwanden hoonen en het zooite weer inelkaar. dan schat ik hem op 130 krukas pk's (in ieder geval tussen 125 en 130 oll: )nieuwe zuigers en titanium drijfstangen in combinatie met zwaarde klep veren betekent dat ie meer toeren kan maken :twisted: , dan heb ik oook een andere nokkenas nodig oll:

    laten we maar beginnen met de auto opknappen en de 125 pk terug te krijgen :grin:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  3. #63
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    Mja zo gaat het idd meer kosten, vooral de drijfstangen, maar waarom gewoon geen nokkenas van een turbo steken?, de krukas is het zelfde....

    De nokkenas van een turbo is scherper, dus de klep gaat agressiever open en sluit veel sneller, dit laat toe meer benzine toe te voegen, en een snellere reaktie van je motor, zo klimt hij veel sneller in zijn toerental, dus sneller optrekken :twisted:

    Vervolgens als je nog niet genoeg heb, laat je je vliegwiel van je koppeling afdraaien, geeft zeer veel effect.
    Alleen niet te veel anders gaat je koppeling snel verbranden en slijten. + sationair toerental zijn onregelmatig worden.

    En heb nog tips maar die houdt ik voor later :lol:


  4. #64
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door replica
    Mja zo gaat het idd meer kosten, vooral de drijfstangen, maar waarom gewoon geen nokkenas van een turbo steken?, de krukas is het zelfde....

    De nokkenas van een turbo is scherper, dus de klep gaat agressiever open en sluit veel sneller, dit laat toe meer benzine toe te voegen, en een snellere reaktie van je motor, zo klimt hij veel sneller in zijn toerental, dus sneller optrekken :twisted:

    Vervolgens als je nog niet genoeg heb, laat je je vliegwiel van je koppeling afdraaien, geeft zeer veel effect.
    Alleen niet te veel anders gaat je koppeling snel verbranden en slijten. + sationair toerental zijn onregelmatig worden.

    En heb nog tips maar die houdt ik voor later :lol:
    De nokkenas van een turbo is scherper ? van af welk type/jaar : : Ze zijn volgens mij gelijk 8)
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #65
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    Nokkenas van een turbo en zelfs van een Carrera Gt is gelijk qua afmeting. Dit weet ik 100%zeker !!!
    937 racer


  6. #66
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    klopt en niet alleen de afmeting ook de timing bij de Turbo,GT heeft een andere nokkenas....


  7. #67
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    en ook de Prijs :grin: :lol: :grin:
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #68
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LWB
    klopt en niet alleen de afmeting ook de timing bij de Turbo,GT heeft een andere nokkenas....
    ,GT heeft een andere nokkenas ........klopt 100% en ook een andere Prijs :x :x
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #69

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    @replica: ik weet niet waar jij jouw spullen inkoopt, maar €1500,- ga je echt niet redden. Alleen al de onderdelen zijn veel duurder.


  10. #70
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: volledige restauratie porsche 924>1977 en ombouw nr 924 GT

    nee wijsneuzen :grin:

    GT heeft precies dezelfde nokkenas/ afmetingen van de nokken. Alleen hij is extra gehard, vandaar het prijsverschil. Lees je boekjes er maar op na :grin:

    Pas de GTS heeft een echt andere nokkenas met andere graden.
    937 racer


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •