Pagina 4 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 46
  1. #31

    Re: sjones stelt zich voor.

    is inderdaad met de 1ste versn op de plek waar normaal de 2 zit
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


  2. #32

    Smile

    zooo.... Gisteravond na een half uurtje sleutelen mijn 924 weer gestart en ?... ja hoor loopt mooi gelijkmatig op alle 4 de cilinders ( pfff wel een opluchting hoor ) .
    Daarna uiteraard ff proberen en dat smaakte naar meer ( deed me weer terugdenken aan mijn kadett gsi van 15 jaar geleden waar ik veel plezier aan hebt beleefd tot er een dikke eik voor mijn auto sprong).
    De oorzaak van alle problemen zat em in de bougies, de oude bougies waren behoorlijk zwart en een vonkte niet meer , achteraf dus een simpele oplossing .
    Gelijk ff de deurbekleding verwijderd om te kijken waarom het raam naar beneden valt , tijdens de demontage bleek dat de beide armen van het mechanisme eruit liggen en dat de nylon lagertjes ontbreken deze lagen niet onder in de deur dus men heeft al eens met die dingen gerotzooit.
    De schakelaar in de deur was een van eigen fabrikaat en veroorzaakte dan ook promt een vette kortsluiting tijdens het proberen van de raammotor ( draadjes zeer amateuristisch met elkaar verbonden . Heb het raam maar ondersteunt en ben toen gestopt want het begon al te schemeren (sleutelen in de open lucht op de camping is niet zo handig ,auto staat 200 meter van mijn schuurtje met campinggereedschap).
    Tijdens het sleutelen zag ik dat men de draadjes van de thermoschakelaar op de radiator had doorverbonden dus deze zal ook naar zn grootje zijn ( verklaard mischien waarom de tempmeter net niet uit het blauwe vakje komt want de radiator van blijft constant lopen.
    Zal jullie op de hoogte houden van de verdere uitdagingen die de auto nog nog in petto heeft voor mij.
    Is er nog iemand die een oliedrukmeter in de aanbieding hebt, de mijne slaat al helemaal uit naar recht als ik de auto op contact zet.

    grtn Johhn


  3. #33
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Ik vermoed dat je thermostaat ook overleden is, want als de koelvin permanent draait hoort de motor wel normaal op temperatuur te komen. Gelukkig goedkoop te vervangen en zelf te doen.


  4. #34
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk Berichten
    Ik vermoed dat je thermostaat ook overleden is, want als de koelvin permanent draait hoort de motor wel normaal op temperatuur te komen. Gelukkig goedkoop te vervangen en zelf te doen.
    Als je thermostaat kapot is, slaat je koelvin toch juist helemaal niet aan?
    En die oliedruk, hoeft volgens mij niet aan de zender te liggen; kan ook dradenkwestie zijn.


  5. #35
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962
    even voor de duidelijkheid, de thermostaat zit tussen je motorblok en je radiateur.
    bij koude motor is deze dicht, koelvloeistof circuleert in de motor en gaat niet naar de radiateur, warme motor gaat de thermostaat open en gaat er warme koelvloeistof naar de radiateur waar deze wordt gekoelt door rijwint. is de thermostaat stuk kan de motor overhitten omdat er niet genoeg koelvloeistof naar de radiateur gaat of de motor wordt heel slecht warm omdat ie open blijft staan en dus koede koelvloeistof gaat koelen.

    de thermeswitch zit in je radiateur, als je stil staat het je geen rijwind en dus geen koeling. om te voorkomen dat de temperatuur te hoog oploopt wordt er dus bij +-87 graden celcius een verbinding gemaakt zodat de fan aan gaat en er luct door de radiateur stroom voor koeling. vaak zie je dat de temperatuur bij het stoplicht eerst oploopt voordat de fan aan gaat.
    als de fan permanent draait wordt er dus altijd gekoelt en als de koelvloeistof ver genoeg afkoelt gaat de thermostaat weer een beetje dicht waardoor er minder koelvloeistof naar de radiateur gaat.

    het kan dus geen kwaad dat de fan constand blijft draaien maar dat de thermostaat stuk is wel, deze is niet duur en makkelijk te vervangen, ter behoud van je motor
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  6. #36
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Smile

    Goed verhaal! Duidelijk!


  7. #37

    Smile Re: sjones stelt zich voor.

    Zo na een weekje niksen en alleen maar kijken naar de 924 heb ik toch maar besloten om te kijken waarom de motor niet aanslaat.
    Eerst ff gestart maar nee hoor , bougie gecheckt op vonken ja die doet het ,maar hij was helemaal droog geen spatje benzine.
    Benzine filter maar eens gedemonteerd en deze zat vol met pikzwarte smurrie, heb maar eens ff meegenomen naar mijn werk en het ding in de ultrasone reinigingsbak gemieterd en op 70 graden een half uur in een ontvettingsvloeistof laten zwemmen.
    Daarna tegen de stroomrichting in eens ff goed doorgeblazen tja wat er dan allemaal uitkomt pfff zon filter zit er echt niet voor niks.
    Ga vanavond de boel maar weer eens samenbouwen en hoop dat de auto dan doet,want dan rij ik hem van de camping naar mijn garage bij huis( slechts 8 km) daar kan ik tenminste fatsoenlijk sleutelen en heb geen last van de overvloedige regen die ook het oosten van land teistert(kan ik de accubak ff onderhanden nemen, is niet verrot maar wel een vergaarbak van losse troep en vuil).
    Ook ben ik op zoek naar de kunstof lagertjes die in het raammechanisme lopen , deze zijn vlgns mij dezelfde als bij een golf 1 weet iemand dit ???????
    Zow dat was het weer ,zal vanavond ff verslag uitbrengen of de 924 het doet .
    Grtn John


  8. #38
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: sjones stelt zich voor.

    Ik zou even een nieuw brandstoffilter monteren, je krijgt nooit van zijn levensdagen alle meuk eruit.


  9. #39
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: sjones stelt zich voor.

    ik had inderdaad gelijk ff een nieuwe gehaalt, kost de wereld niet en nog sneller als een poging tot reinigen:thumb:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  10. #40

    Re: sjones stelt zich voor.

    klopt .... maar ik wil wel weten of het de oorzaak is


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •