Pagina 1 van de 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 32

Onderwerp: Nieuw Lid :-)

  1. #1
    Ingeschreven
    16/06/2009
    Berichten
    55

    Nieuw Lid :-)

    Hallo,

    Ik ben Jan uit België en heb onlangs 2 porschen 924 gekocht:

    1 van 1978, met 2500Cc motor (kan dit?? dit staat wel degelijk zo op de papieren), verbredingskit van 944, maar met veel carrosseriewerk.

    1 van 1984 met 2000cc motor, die niet draait wegens geen starter en stuur (er is ingebroken geweest), maar met heel mooi beige interieur.

    Ik hoop in de loop van volgende week foto's te plaatsen. Let wel, het zijn opknappers :-)


  2. #2
    Ingeschreven
    07/12/2008
    Berichten
    411

    Re: Nieuw Lid :-)

    Welkom Jan, succes met het opknappen en een paar foto's plaatsen zodra je ze hebt :idee
    Porsche 924 1977
    Passat coupe 1975


  3. #3
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: Nieuw Lid :-)

    Jan van harte welkom op dit forum :wave!

    en ja foto,s , daar zijn we verzot op :!:

    en dat geld ook voor opknappers :!: :!:
    (eigenlijk zijn ze allemaal opknappers na ruim 25 jaar
    en diverse eigenaren)
    think PORSCHitive


  4. #4
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Nieuw Lid :-)

    Veel nieuwe leden de laatste tijd, en ook aardig veel Belgische leden zo langzamerhand... ik ben benieuwd naar de foto's van je 924s!


  5. #5
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822

    Re: Nieuw Lid :-)

    Welkom!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom
    Veel nieuwe leden de laatste tijd, en ook aardig veel Belgische leden zo langzamerhand... ik ben benieuwd naar de foto's van je 924s!
    Mischien omdat we steeds beter gezien worden?

    :duim

    http://lmgtfy.com/?q=924+forum
    http://lmgtfy.com/?q=924
    http://lmgtfy.com/?q=porsche+924

    Deze combinaties zorgen ervoor dat we in de top 5 van zoekresultaten komen.


  6. #6
    Ingeschreven
    16/06/2009
    Berichten
    55

    Re: Nieuw Lid :-)

    waarschijnlijk ook omdat we in België hier precies geen zo een forum hebben , en jullie forum toch wat interessante informatie bevat zo aan het zien!

    Nog een klein vraagje, bestaat dit eigenlijk een 2.5 924? Ik vond het wel wat vreemd, ik dacht dat dit enkel 2.0 motoren waren. Het vreemde is (moest dit niet kunnen) dat het wel zo op de papieren staat en dat hij hiermee gekeurd is..

    Ik ken er namelijk niet veel van, ik geef het eerlijk toe.. Foto's volgen normaal gezien dinsdag, dan gaan ze we opladen


  7. #7
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Nieuw Lid :-)

    De 2.5 is de 924S, met het motorblok van de 944. Die is alleen niet in 1978 geleverd.


  8. #8
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Nieuw Lid :-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djen
    waarschijnlijk ook omdat we in België hier precies geen zo een forum hebben , en jullie forum toch wat interessante informatie bevat zo aan het zien!

    Nog een klein vraagje, bestaat dit eigenlijk een 2.5 924? Ik vond het wel wat vreemd, ik dacht dat dit enkel 2.0 motoren waren. Het vreemde is (moest dit niet kunnen) dat het wel zo op de papieren staat en dat hij hiermee gekeurd is..

    Ik ken er namelijk niet veel van, ik geef het eerlijk toe.. Foto's volgen normaal gezien dinsdag, dan gaan ze we opladen
    Welkom hier :-D
    maak eens een foto van het blok het zou een 944 type 1 blok kunnen zijn
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #9
    Ingeschreven
    16/06/2009
    Berichten
    55

    Re: Nieuw Lid :-)

    Hallo,

    de foto's laten wat op zich wachten, maar er is iets misgelopen met mijn digitale kodak waardoor mijn foto's precies verdwenen zijn.
    Het motorblok is een 2.0 heb ik gezien, er zit nu een nieuwe oliefilter, luchtfilter, bougies, batterij en oliën vervangen zodat hij beter zou draaien, maar door een probleem met opgezogen vuil draait hij nu niet meer (momenteel).

    Na heel wat kuiswerk heb ik zowaar een interieur teruggevonden. Het was allemaal meegespoten in het geel (deuren en middenconsole). Nu is alle verf zo goed als verdwenen, na enkele dagen schuurwerk. Ik ben ook enkele malen licht in het hoofd geraakt door de ettelijke liters aceton die in het kuiswerk gekropen zijn

    De mooie zonneband is ondertussen ook verwijderd voor de Sjonnies onder ons.. Jammer :-)


    Ik heb wel een vraagje over het interieur, welke uitvoering is dit? Ik vind het niet mis met de letters op de hoofdsteunen, maar ik kan het precies wel niet lezen. Het interieur wordt volledig eruit gehaald en wordt gedieptereinigd zodat het als nieuw komt te staan. Het leder krijgt ook een poetsbeur.

    Nog een vraagje over de versnellingsbak: mijn eerste versnelling zit waar op de meeste auto's de tweede versnelling zit. Is dit wel normaal? Ik zat bijna door de muur toen ik een beetje vooruit moest rijden de eerste maal... Het staat ook zo op de versnellingspook, dit had ik pas achteraf gezien.

    Er is wel (heel wat) carrosseriewerk aan de polyster uitbouw, maar de wagen wordt volledig gestript, om hem in al zijn oude glorie te herstellen.
    Alvast enkele (triestige) fotootjes:

    PS : foto's van de andere komen ook nog, maar door het kodakprobleem volgt dit later nog. De auto staat in een loods bij mijn oom dus momenteel nog geen plaatjes hiervan.


  10. #10

    Re: Nieuw Lid :-)

    whoehoe! die gele koets is gaaf.. zo wil ik m ook wel das nou precies de goede kleur voor een 944 mk1
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •