Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 38

Onderwerp: Koeling

  1. #11
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Koeling

    Als je de ventilatie omhoog zet en de ramen opendoet, wordt het niet zo warm in de auto. De warme lucht wordt dan tegen de voorruit geblazen.

    Ik had je ook al de tip gegeven om de koelvin van de radiateur permanent te laten lopen. Dit doe je als volgt: als je voor de motorruimte staat, zie je rechts achterin de radiateur de sensor zitten voor de koelvin. Trek de connectors los van de sensor, neem een stuk draad met twee platte mannetjes-kabelschoentjes eraan en verbind daarmee de connectors door. De koelvin moet nu meteen beginnen te lopen.
    Let op: de koelvin loopt nu permanent, ook als het contact uit staat. Daardoor loopt je accu leeg bij een tijd stilstaan. Haal dus de verbinding even los als je de auto parkeert.


  2. #12
    Ingeschreven
    26/05/2008
    Berichten
    38

    Re: Koeling

    Zo,

    we zijn weer een tijdje verder en het koelprobleem is nog altijd niet opgelost. Ik had intussen een tip gekregen dat het zou kunnen dat hij niet goed is ontlucht. Dus heb ik em eens goed ontlucht, tot het water er in een stroom uitvloeide. Maar toen dat gebeurde stroomde het water ook uit de darm waar het ventiel op zit, het kwam er onder uit alsof de ring niet genoeg aangespannen was, dus dat ook nog ff gecheckt, maar die zit zo vast als maar kan. K ga vandaag nog aan de garagist zeggen dat hij me zo een nieuwe darm mag bestellen en ineens ook een nieuwe thermostaat en een nieuwe temperatuursensor. Ik zit nu al bijna 2 maanden met dat probleem, het geduld begint op te raken, ik kan hier geen berg oprijden zonder dat de koelvloeistof eruit spuit.


  3. #13
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Koeling

    laat je koppakking eens controleren, kun je ook zelf!! Vul het expansievaatje tot aan de rand met vloeistof en haal het omhoog, als het goed is kan dit net hoger als de koelslang. Laat de motor stationair warm draaien en let op of er luchtbellen uit het expansievaatje komen. Als je systeem slecht ontlucht is zullen er tijdelijk wat bellen ontsnappen, heb je een lek in de koppakking zullen de bellen blijven komen. Een klein lek in de koppakking kan soms alleen opspelen onder zware belasting zoals in de bergen. Ook zouden haarscheurtjes in de cilinderkop deze problemen kunnen veroorzaken

    succes

    Frenske
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  4. #14
    Ingeschreven
    26/05/2008
    Berichten
    38

    Re: Koeling

    Hallo iedereen,

    deel 36 van mijn koelprobleem. Ik denk dat ik de raad van Tom ga opvolgen en een shortcut ga maken om de koelvin constant te laten lopen. Ik heb inmiddels de radiatorsensor vervangen, de thermostaat, de ventilatiedarm, ... maar na lange beklimmingen gedaan te hebben komt er toch weer koelvloeistof uit 2 andere darmen nu weer. Wat me nu ook opviel is dat het koelwaterreservoir enorm warm was, warmer dan het motorblok zelfs (waar Porsche op staat), dat is toch niet normaal hé? Het lijkt alsof er iets scheelt met de doorstroom van de koelvloeistof? Kan het dan toch de waterpomp zijn misschien? Als ik geen steile beklimmingen doe dan is er blijkbaar geen probleem.. De garagist heeft de sensor ook al op 85 graden gezet zodat hij rapper zou koelen. Het heeft wel iets geholpen, maar aangezien het water zich soms nog altijd een weg naar buitenzoekt weet ik absoluut niet waar het nu nog aan kan liggen. Binnen 3 weken moet ik 1000km naar huis rijden, gelukkig is het dan allemaal naar beneden of vlak, en op de autostrade zal ik sowieso al genoeg (hopelijk) koeling krijgen.

    Iemand nog tips voor mij?

    Bedankt
    Jan


  5. #15
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Koeling

    de twee steek stekkers kun je a siemetrisch in elkaar schuiven
    dan draaid je ventilator kontinu als het goed is
    Plakbandje er om en klaar is Clara ;-)
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #16
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: Koeling

    Kun je alsjeblieft 'slangen' gewoon 'slangen' noemen en geen 'darmen', elke keer dat ik dat lees krijg ik een vieze smaak in mijn mond :-)


  7. #17
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Koeling

    Da's Vlaams, Duncan.

    Het deel van je motor waar Porsche op staat, is het inlaatspruitstuk. Dat hoort niet zo warm te worden als de rest.

    Misschien dat het zin heeft om een uurtje met de tuinslang je koelsysteem te spoelen. Het zou kunnen dat de boel een beetje dicht zit.


  8. #18
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: Koeling

    (brainstorm mode aan)
    Is het niet zo dat als je mengsel te arm is er ook veel te veel warmte wordt ontwikkeld?
    Zou het niet kunnen zijn dat je nu aan een soort 'symptoombestrijding' werkt?
    (brainstorm mode uit)


  9. #19
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Koeling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duncan Bekijk Berichten
    (brainstorm mode aan)
    Is het niet zo dat als je mengsel te arm is er ook veel te veel warmte wordt ontwikkeld?
    Zou het niet kunnen zijn dat je nu aan een soort 'symptoombestrijding' werkt?
    (brainstorm mode uit)
    zou kunnen !!!!!!
    Dan moet je toch je co even laten meten 1.0 tot 1.5 is okee
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  10. #20
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: Koeling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    Jan at je ook kan doen is je termostaat er uit halen geeft minder weerstand

    Dit zou ik als ik jou was idd doen, gemakkelijk klusje en het scheelt echt enorm !

    In mijn auto zat geen thermostaat en motorblok werd zo goed gekoeld dat hij nooit uit het grijze vlakje kwam, ook had ik de oliedruk nooit onder de 2.5bar gekregen op stationair terwijl nu met thermostaat hij soms rustig 1+bar wil worden na wat fanatiek rijden.

    Brandstofverbruik ligt dan wel wat hoger (iig bij mij) maar dat is altijd nog goedkoper dan motorwisseltje of een strippenkaart voor de garage :-)
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •