Pagina 4 van de 4 EersteEerste 1234
Resultaten 31 tot 38 van de 38

Onderwerp: Koeling

  1. #31
    Ingeschreven
    26/05/2008
    Berichten
    38

    Re: Koeling

    Hmmm, azijn, moet ik ook eens proberen als ik weer thuis ben denk ik!

    Intussen lijkt het probleem opgelost! Na nog een paar testritten gedaan te hebben waarbij er geen vloeistof meer lekte heb ik het gedurfd om Les Deux Alpes op te rijden, daar ging het normaal altijd fout, heb ik verschillende keren gestaan met een groene vijver onder de motor.. Het was rond de 25 graden, volop zon, toen ik bijna boven was begon de temperatuur weer te stijgen, tot ietsje over de helft, maar ineens begon ie zowaar af te koelen en de ventilator sprong op !!!! Een mirakel!!! Ik heb daarna nog een pittige beklimming gedaan, en zelfs eens goed doorgereden, en ook nu bleef ie droog! Geen idee hoe het komt ...

    Nu is het misschien niet meer nodig voor mijn terugreis om de thermostaat eruit te halen of de stekker door te verbinden... op de autostrade is sowieso wind genoeg (het blijft altijd hopen op geen file wel). Nog eerst een paar ritjes doen hier denk ik.

    Ivm het doorverbinden van de stekkertjes; het zijn de stekkertjes die aan de sensor steken of die die aan de ventilator steken die je moet verbinden?

    Jan


  2. #32
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Koeling

    aan de sensor die in de radiateur is geschroefd
    als je foor de auto staat rechts bovenaan
    Succes
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #33
    Ingeschreven
    26/05/2008
    Berichten
    38

    Re: Koeling

    Ok, ik ben heelhuids thuisgeraakt inmiddels! Koelingsprobleem is foetsjie!

    Bedankt voor alle tips!


  4. #34
    Ingeschreven
    19/03/2010
    Berichten
    55

    Re: Koeling

    Ik vind mijn vraag wel een beetje in dit topic passen, vandaar dat ik hem maar even hier stel: Mijn verwarming (middelste knop op mijn console, met aanjager aan) blijft koude lucht geven bij koud weer en warme lucht bij warm weer. Niet alleen de eerste 5 min. maar na zo'n driekwartier rijden nog steeds. Ook heb ik het idee dat mijn achterruitverwarming het niet doet.
    Overigens gaat het middelste knopje niet helemaal naar links (de andere twee wel).
    Weet iemand de oorzaak van (één van) deze problemen?


  5. #35
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: Koeling

    waar voel je of die wel warm word??

    gezien er alleen warme lucht naar je voorruit en voeten gaat.

    de roosters midden op je dashbord zullen buiten lucht temp geven.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  6. #36

    Re: Koeling

    onder de motorkap zit een schuif in de kachelslang,dit is een soort kraan die regelt of je warm water naar je kachelelement stuurt . deze word bediend door het schuifje in je middenconsole. Soms dan is de kabel los en werkt de schuif niet en blijft dus in de stand staan waar hij staat. Is in 5 seconden te controleren.kijken waar de schuif staat ,hendel inde auto verzetten en nogmaals kijken of de kraan 90 graden is verdraaid
    suc6 johnny
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


  7. #37
    Ingeschreven
    19/03/2010
    Berichten
    55

    Re: Koeling

    Sorry voor de late reactie, was helemaal vergeten nog even te reageren. Het probleem is opgelost: de schuif waar sjones over spreekt was het probleem. Even het kabeltje nagelopen en met wat WD-40 doet hij het weer Bedankt


  8. #38

    Re: Koeling

    das mooi weer een probleem opgelost
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •