Pagina 1 van de 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 38

Onderwerp: Koeling

  1. #1
    Ingeschreven
    26/05/2008
    Berichten
    38

    Koeling

    Hallo,

    ik zit intussen al een goeie 3 weken in de Alpen. De 2de dag dat ik hier aankwam is al mijn koelvloeistof eruit gestroomd. Het was warm en ik reed redelijk wat bergop. Gelukkig een garagist vlakbij, een nieuwe darm gehaald bij Porsche, het is een 'transfer tube' (volgens de Haynes Manual). Ik hoopte dat het daarmee opgelost was, maar neen, het lekt nog enorm als ie warm is gelopen. Het lek komt van de thermostaat darm, dus het andere darmpje wat langs de transfer darm zit. De transfer darm was wel versleten, heeft de garagist me laten zien. Dus ik hoop dat het andere ook door gewone slijtage stuk is, en dat mijn problemen zijn opgelost als ook dat darmpje vervangen is... Zou het ook nog iets anders kunnen zijn? Of heeft iemand tips voor het rijden in de bergen?

    Jan


  2. #2
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Koeling

    Slaat de koelvin van de radiateur er wel op tijd in? Zo niet, dan zou je 'm kunnen doorverbinden.


  3. #3
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Koeling

    Kachel op warm zetten
    kachelventilator hoogste stand
    En RAMEN LOS GEEFT MEER KOELING :!: :!:
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  4. #4
    Ingeschreven
    26/05/2008
    Berichten
    38

    Re: Koeling

    Ik ben geen technicus dus ik moet het even opzoeken van die koelvin Maar in België (Ardennen) en in de Eifel heeft hij nooit problemen gehad met de koeling, daar was het soms evenveel bergop dan hier. Want hier heb ik eigenlijk nog zo goed als niks zwaar gereden. Nu,ik ga nog ff afwachten tot het andere darmpje vervangen is. Laten we hopen dat het daarmee is opgelost. Anders zal ik het idee van de koelvin voorstellen.

    Bedankt alvast

    Jan


  5. #5
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Koeling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Porschediddy
    Ik ben geen technicus dus ik moet het even opzoeken van die koelvin Maar in België (Ardennen) en in de Eifel heeft hij nooit problemen gehad met de koeling, daar was het soms evenveel bergop dan hier. Want hier heb ik eigenlijk nog zo goed als niks zwaar gereden. Nu,ik ga nog ff afwachten tot het andere darmpje vervangen is. Laten we hopen dat het daarmee is opgelost. Anders zal ik het idee van de koelvin voorstellen.

    Bedankt alvast

    Jan
    Jan at je ook kan doen is je termostaat er uit halen geeft minder weerstand,
    en een constante koelwaterflo over je radiateur
    Het wil in hoger gelegen gebieden wel,
    dat door de hoogte de buiten druk iets daald :!: :!:
    Daardoor komt het kookpunt van je koelvloeistof lager te liggen
    en kunje een luchtbel in je koelinstallatie krijgen met alle gevolgen van dien ( Dus )
    Geen of weinig doorstroming vandaar mijn eerdere verhaal kachel open dat is een hoog punt in het systeem waar de luchtbel dan event. gaat zitten :wink:
    Succes en een fijne vakantie verder
    bdw waar zit je in de alpen
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #6
    Ingeschreven
    26/05/2008
    Berichten
    38

    Re: Koeling

    De kachel op warm zetten en kachelventilator op hoogste stand zetten, maar hoe doe je dat? Bedoel je dat rode ventieltje opendraaien?

    Nuja, de garagist heeft er ook al een paar stevige hellingen mee gedaan om het te testen, en toen was er geen probleem, de problemen beginnen precies na een kilometer of 10-15 als de motor goed warm is.

    Alvast bedankt, k vertrek nu naar de garage. Op goed geluk

    Jan

    PS: Ik zit vlakbij Les Deux Alpes/ Alpe d'Huez


  7. #7
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Koeling

    Het rode dopje verwijderen?

    Hij zit vast met een klein schroefje (atans op mijn 944 , ik meen dat hij ook zo zat op me 924!)

    Dat schroefje draai je los en dan kan het dopje eraf genomen worden!

    Enne altijd met je kachel vol aan ! als je bang bent dat ie te warm word!

    Ook in de file doe ik dat bv :-)
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  8. #8
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Koeling

    Het rode dopje in de bovenste koelwaterslang is om te ontluchten, dit zou ik er tijdens het rijden zeker niet uit laten.

    Kachel op vol (schuif in je middenconsole helemaal naar rood) en de aanjager zo hard mogelijk (bovenste schuif danwel het knopje links in de console, afhankelijk van het bouwjaar van je auto.


  9. #9
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Koeling

    Ow nee ! nooit dat dopje tijdens het rijden opendraaien , heeft net zoveel nut als een mes in je koelslang zetten !

    Ik dacht even dat je bedoelde of je zo moet ontluchten ops:
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  10. #10
    Ingeschreven
    26/05/2008
    Berichten
    38

    Re: Koeling

    G*dver, garagist was niet daar, dadelijk nog eens gaan.

    Als ie terug is uit de garage zal ik de kachel-methode eens toepassen. Het is hier wel bijna elke dag 30 graden maar ok, dat wordt dan maar zweten :-) Ik wist niet dat dit zoveel invloed had op de koeling.

    Ik heb hier wel nog niet veel geluk gehad met de Porsche, na een paar dagen zat ik al met het koelingsprobleem, en tja, Franse garagisten werken nu eenmaal heel rustig, en als ze dan nog eens een onderdeel 60km verder moeten gaan halen en terugkomen met het verkeerde, dan zijn we al snel een paar weken bezig...

    bedankt!
    Jan


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •