Pagina 2 van de 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 80
  1. #11
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: De 924 '81 van cees447

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom
    Ik ben benieuwd of er met K-Jetronic in de 924 eigenlijk een oplossing voor is...
    Nee dus. Sommige auto's hebben er geen last van, sommige wel. Het heeft idd te maken met de warmte en de gebruikte materialen die gewoon na 25(+) jaar niet meer helemaal functioneren zoals ze ooit (nieuw) deden. Het is gewoon een ontwerpfout. Op dit forum is er al zeer veel over gesproken en er zijn ook zo tien dingen die je zou kunnen doen en die theoretisch zouden moeten of kunnen helpen. Maar volgens mij heeft niemand van de mensen die hiermee bezig zijn/waren nog de perfecte oplossing gevonden. Met Ralf van PMP ook over gehad en volgens hem is het gewoon niet helemaal op te lossen.


  2. #12
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Discussie oplossingen warme startprobleem

    mijne start warm ook moeizamer als koud, maar zolang ie gewoon start vind ik dat geen probleem :bye
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  3. #13
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: De 924 '81 van cees447

    Conlcusie; ikhoef geen extra klepje te monteren.

    Op het engelse forum staan er ook vele topics over. Daar zijn ook mensen die hun leidingen geisoleerd hebben om gasvorming door warmte tegen te gaan. Help ook niet veel.

    Heb nog wel zitten denken om op de stalen leidingen een rijtje computer coolers te plaatsen en die dan een tijdje na te laten lopen.

    Zal ook eens experimenteren door de motorkap open te laten staan na een rit. Zien of dat help. Overigens meen ik mij te herinneren dat de eerste series Volvo 440 hier ook last van hadden. Die zijn toen gemodificeerd waarbij de radiatorfan een tijdje bleef lopen als je de auto uitzette.

    Maar misschien heb ik het wel helemaal mis.


  4. #14
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De 924 '81 van cees447

    Bij de Urquattro heeft Audi injectorkoelers gemonteerd. Dat lijkt aardig te werken.


  5. #15
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: De 924 '81 van cees447

    Hoe werkt dat principe dan Tom. Is daar documentatie van?


  6. #16
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De 924 '81 van cees447

    Niet dat ik weet. Bij de quattro is het probleem nog wat groter: te volle motorruimte, geen crossflow-motor waardoor de inlaat boven de uitlaat én de turbo ligt.

    Het stofzuigeronderdeel dat over het kleppendeksel loopt is van de injectorkoeler.



  7. #17
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: De 924 '81 van cees447

    Na nog wat googlen lijkt het erop dat er een aparte blower geinstalleerd is. Kom er alleen niet achter of die gedurende een bepaalde tijd na stilstand lucht blijft blazen.

    Wel leuk als zelfbouw projectje. Vraag me alleen af als je zoiets zelf zou bouwen of je misschien de cylinderkop te snel laat afkoelen op dat punt. Met alle gevolgen vandien.


  8. #18
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De 924 '81 van cees447

    Zoveel power heeft die blower niet...

    Er zit een temperatuursensor die inderdaad die blower inschakelt, vaak een tijdje nadat je de motor uitgezet hebt.


  9. #19
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: De 924 '81 van cees447

    pak dan gewoon een casefan van de pc, werkt ook op 12v en in verschillende maten verkrijbaar :idee
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  10. #20
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: De 924 '81 van cees447

    Weet allee niet of die tegen die warmte kunnen. Je moet toch van buitenaf koele lucht aanzuigen.

    Heb aleven zitten zoeken, maar ikvind nergens een tijdsgestuurd relais. Anders moet je met een thermoswitch gaan werken.

    Weet iemand of zoiets bestaat? Een relais dat bijv. 20 minuten schakeld?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •