Pagina 5 van de 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 80
  1. #41
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ReMo
    Ik heb daar ook wel eens aan zitten denken. Maarhet probleem ontstaat vooral wanneer hij stil staat. En of je dan nog genoeg koeling krijgt?
    Rijwindkoeling is niet het hele verhaal, als de warmte beter weg kan onder de kap is er ook al veel gewonnen. Als ik 's avonds ga sleutelen zet ik de auto met open kap neer, dat scheelt flink in de startproblemen.
    Mee eens. Legde gisteren m'n hand even op de motorkap na een rit en je voelt dat daar enorm veel hitte zit, die dus eigenlijk niet of heel moeilijk weg kan. Zo'n scoop is gewoon een gat in de motorkap dat ervoor kan zorgen dat die hitte makkelijker en sneller weg kan. Las alleen op een ander forum dan weer iets over water en troep die door die scoop eerder in de motorruimte terecht zou kunnen komen....


  2. #42
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

    Ja, daar moet je inderdaad rekening mee houden. Een gat in de kap maken is niet de oplossing.


  3. #43
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

    Dus ik ga gewoon door met een afzuigslang. Weet alleen nog niet ok ik het laat afzuigen, dus warme lucht eruit ofkoele lucht erin. Denk zelf het laatste.

    hoop morgen een test te kunnen doen.


  4. #44
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367
    op het moment dat je brandstof rond laat pompen uit je brandstof tank.

    en via retour weer terug laat pompen hou je koele brandstof.

    dit gebeurt bij modernere auto`s ook.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  5. #45
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Wink dacht het niet,

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Bassie- Bekijk Berichten
    op het moment dat je brandstof rond laat pompen uit je brandstof tank.

    en via retour weer terug laat pompen hou je koele brandstof.

    dit gebeurt bij modernere auto`s ook.

    Welke moderne auto dan? ik ken er geen een die dat doet. Zou het ook niet aanraden gezien de tijd die nodig zou zijn om zo het probleem te verhelpen. De motorruimte blijft lange tijd heet, zeker als de originele isolatie nog aanwezig is. je accu heeft dan best te lijden.

    Frenske


  6. #46
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367
    auto`s die gewoon lopen doen dat he bedoel ik.

    verder na dat die uit is natuurlijk niet meer
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  7. #47
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388
    is een upgrade naar de stand van zaken bij b.v. een 84er niet een oplossing en voldoende??
    Ik heb nergens last van en start de auto altijd zonder gas te geven. Geen probleem :euh Kan heel sporadisch voorkomen dat ie even op 3 pitten loopt maar iets gas bij en dan is het ook weer prima.Dit komt alleen maar voor bij weer zoals afgelopen zondag...
    Porsche heeft tot het laatste bouwjaar wijzigingen doorgevoerd om e.e.a. goed onder de knie te krijgen.
    Verder ben ik er van overtuigd dat de basis ook moet kloppen! Is dus de afstelling geheel zoals het moet.....niet alleen de onstekking,kleppen enz maar ook of alle nevenzaken van het injectiesysteem werken zoals het moet en dat de brandstofdruk in het systeem klopt. Een nieuwe pomp onder de auto wil nog niet zeggen dat je systeemdruk overeen komt met de waardes die het nodig heeft...Reken er maar op dat in al die jaren menigeen al e.e.a. heeft gesleuteld aan het systeem....


  8. #48
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Mijn systeemdruk is keurig na het vervangen van de pomp, dat is het zeker niet.
    Vanavond de motorkap open gezet en dan heb je merkbaar minder startproblemen als je 'm 'in de gevarenzone' probeert te starten.


  9. #49
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367
    laatst weer een lekker stuk gereden naar zeist, maarssenbroek en terug naar amersfoort en ondertussen paar keer stil gestaan nergens last van.

    dus gelukkig valt het bij mij wel mee:eyebrows:
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  10. #50
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309
    Waarde medeliefhebbers,

    het startprobleem is ontwerp eigen en niet op te lossen. Doordat de benzine in de leidingen warmer wordt stijgt de druk en daardoor gaan de injectors lekken. Gevolg is dat de motor eigenlijk verzuipt en dus slecht start. Terugslagkleppen enz. in het aanvoertraject hebben weinig effect, de pomp heeft een dermate hoog debiet dat het leeglopen dan de leidingen geen effect heeft op het starten.

    groet

    Frenske


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •