Pagina 8 van de 8 EersteEerste ... 45678
Resultaten 71 tot 80 van de 80
  1. #71
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

    ben benieuwd naar de uitkomst fantaman had meen ik ook zo`n knopje er in zitten.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  2. #72
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Bassie- Bekijk Berichten
    ben benieuwd naar de uitkomst fantaman had meen ik ook zo`n knopje er in zitten.
    ja de koudestart injector bedien ik handmatig met dat knopje
    ik heb geen problemen met warm of koude start, maar als ik dat knopje indruk krijgt hij zelfs een tikje te veel benzine, wat je nodig heb als de motor staan koud is en in mijn geval als ie op 3 cil. start:doh:

    het werkt door de injector aan massa te leggen met druk knop ertussen

    hadden ze gedaan omdat de injector niet deed op start stand van het contactslot. maar met of zonder indrukken start hij wel, zonder duurt het meestal wat langer;-)
    tenzij je hem 5 minuten geleden hebt afgezet dan komt hij gelijk tot leven zonder knop:heh:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  3. #73
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

    Mensen,
    de oplossing is eigenlijk simpel. Voor de koudstart wordt al een ventiel aangestuurd zie foto onder(voor de bezitters van de oudere types tot 85, de linkse, de rechtse ontbreekt bij jullie type), dus waarom dit ook niet aansturen voor de warme start? Wie een beetje van electronica kent zal dit makkelijk kunnen verwezenlijken. Diode tussen de oorspronkelijke stroomvoerende kabel en dan een kabeltje trekken vanaf het contactslot. De kabel die ook de startmotor aanstuurt, die moet je dan ff aftakken!
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  4. #74
    Ingeschreven
    20/01/2009
    Locatie
    Vaassen
    Berichten
    1.017

    Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -cees- Bekijk Berichten
    Heb toevallig weer iets ingebouwd dit weekend. Ik kwam iets tegen op een engelse site, waarop iemand vertelde het probleem opgelost te hebben door de thermo-switch te over bruggen. Het schijnt (aldus zijn info) dat als de motor warm is er te weinig benzine vooraf word ingespoten om de motor op te kunnen starten. Dus als je die thermo-switch overbrugt met een schakelaartje denkt het systeem dat de motor koud is en spuit extra brandstof in.

    Zo gauw ik weet wat het resultaat is zal het het zeker hier mededelen.

    dus, word nog vervolgd...

    Toch lijkt deze methode ook een hele goede oplossing, ik heb de laatste weekenden weer eens een paar lange afstanden gereden en eigenlijk totaal geen start problemen meer gehad. :-)
    Ride with Pride

    924 targa '81, Dubbele Webers 40mm DCOE


  5. #75
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

    ziet er dus goed uit.:-)
    Maar zijn je pomp / acumelator / terugslagklep / W.U.R. / bypas-ventiel
    Goed en gecontroleerd Cees ??????
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #76
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -cees- Bekijk Berichten
    Toch lijkt deze methode ook een hele goede oplossing, ik heb de laatste weekenden weer eens een paar lange afstanden gereden en eigenlijk totaal geen start problemen meer gehad. :-)
    Dit klinkt mij als muziek in de oren:thumb:, ik ga de koude start injector eens aan mijn Megajolt ontsteking koppelen zodat deze altijd injecteert als de motor aan het starten is behalve wanneer ik het gaspedaal niet intrap (mocht motor dan verzopen zijn kan je hem altijd nog "droogstarten")
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  7. #77
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

    maar het thermo-switch kontakt is een makend kontakt als hij warm word
    hoe kan je hem dan met een schakelaar overbruggen
    of staat de schakelaar in serie en verbreek je hem ??????
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #78
    Ingeschreven
    20/01/2009
    Locatie
    Vaassen
    Berichten
    1.017

    Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

    De schakelaar verbreekt inderdaad het contact.
    Ride with Pride

    924 targa '81, Dubbele Webers 40mm DCOE


  9. #79
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -cees- Bekijk Berichten
    De schakelaar verbreekt inderdaad het contact.
    dit om fouten te voor komen ;-);-) ik had hem al door, maar er zijn er meer die dit gaan proberen
    dus dan maar goed advies :loco:
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  10. #80
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: Discussie oplossingen warme startprobleem

    Mannen, het zou toch mooi zijn als dat warmestartprobleem nu na 33 jaar eindelijk eens echt op dit forum zou zijn opgelost, toch?!ockon::duim
    Ben benieuwd naar verdere ervaringen en uiteindelijk misschien even 'n geupdate document maken met alle mogelijke oplossingen (vooral die bleken te werken en how to do it). Ondertussen nog steeds aan het wachten op mijn auto (na dat gezeik met dat kentekenbewijs bij de APK). PMP beweert dus ook mijn warmestartprobleem te hebben opgelost door een slechte drukregulator na de benzinepomp te hebben vervangen. Ben zeer benieuwd; zou ongelofelijk gelukkig zijn als 't idd opgelost is. Jullie horen nog!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •