Pagina 1 van de 8 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 73

Onderwerp: Gremlins???

  1. #1
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Gremlins???

    Goede avond allemaal...

    Het volgende probleem vind zich plaats sinds gisteravond. :cry:

    Toen ik gister weg ging van het werk, in het donker, viel mij al gelijk op dat er allerlij auto;s licht signalen gaven naar mij..

    Net voor de velsertunnel ben ik gestopt en ben ik even een rondje gaan lopen rond mijn lieve porka..

    Wat bleek mijn dimlichten werkten dus niet.. (koplampen gaan wel gewoon naar boven en naar beneden..)

    Na alle zekeringen te hebben bekeken, en dus geconstateerd dat deze allen in orde waren, een klap gegeven op de zekeringskast en het licht schoot weer aan. Mooi dacht ik, probleem opgelost.

    Ik moest nog wat boodschapjes doen, en na dat gedaan te hebben en mijn lichten weer aan deed bleek hetzelfde probleem zich weer voor te doen...

    Na wat klappen op het zekeringskastje te hebben gegeven heb ik de moed maar opgegeven en de wegenwacht gebeld.

    Deze heeft een draad getrokken direct van de accu naar de rechter koplamp zodat ik in ieder geval weer licht heb, de lichten doe ik nu dus uit via de motorkap.

    Vandaag op het werk het electrisch systeem eens goed nagelopen.

    Op het eerste gezicht geen rare dingen, alleen dat er geen stroom over de zekeringen liep.

    Nu zijn er naar mijn idee dus 2 mogelijkheden....

    óf er is een relais naar de kl*te of mijn schakelaar van het licht heeft kuren....
    Het rare is alleen dat in de eerste instantie het licht het dus wel deed toen ik een klap op de zekeringkast gaf, wat nu dus niet meer helpt...

    Heeft iemand ook maar een idee wat het zou kunnen zijn????.....
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  2. #2

    Re: Gremlins???

    ik denk dat je iets minder had moeten slaan, de gremlin is nu saggo en heeft de kabels echt gesloopt!

    nee euhm, klinkt alsof er een relais gaar is.. en dat het met de eerste klap toevallig weer in de goede stand sprong.. en dat het nu dus niet meer helpt!
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  3. #3
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Gremlins???

    Ik heb nog een complete zekeringskast liggen, daar zitten alle relais nog op, dat maar eens proberen, anders moet ik ff een nieuw schakelaartje proberen, heb ik ook nog liggen.....
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  4. #4

    Re: Gremlins???

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door captainfrasca
    Ik heb nog een complete zekeringskast liggen, daar zitten alle relais nog op, dat maar eens proberen, anders moet ik ff een nieuw schakelaartje proberen, heb ik ook nog liggen.....
    wat een rotleven toch.. kapotte onderdelen gelijk kunnen uitwisselen!
    maar ik verdenk het relais!

    (heb je ook nog een koelwatersensor voor me in je magazijn? ops
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  5. #5
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Gremlins???

    Helaas, anders had ik hem er al zelf ingezet, die van mij werkt ook niet optimaal namelijk......
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  6. #6
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Gremlins???

    Bij deze oude zekeringkasten gebeurde het vaak dat een contact van de zekeringkast wegbrandde waardoor de betreffende zekering geen stroom meer kreeg. Bij mijn Audi 80 uit '77 hetzelfde probleem.

    Inderdaad lekker, wat reservedelen om te wisselen.


  7. #7
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Gremlins???

    Er is trouwens iets wat mij opvalt sinds deze (overigens zeer iritante problemen) dat mijn ruitenwissers weers super snel gaan, mijn lampen dus 2x zoveel licht geven (Staan nu direct op de accu gekoppeld, daar heeft tom het al eens over gehad dacht ik) en dat ik 13,5 volt heb met de lichten aan... Volgens mij heeft er al een tijdje iets niet lekker gezeten en heeft het probleem met de lampen dat nu dus op een of andere manier het probleem opgelost.

    Het is jammer dat er zoveel gebeund is aan mijn electrisch systeem, anders was het allemaal wat overzichtelijker geweest.

    Vandaag dus maar weer eens onder het stuur duiken en kijken of ik het probleem kan oplossen.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  8. #8

    Re: Gremlins???

    klinkt inderdaad behoorlijk alsof er ergens een lekstroom liep in je zekeringkast..
    het was me bij mijn 924 al opgevallen dat mn ruitenwissers VEEL harder gaan met lichten uit, terwijl de laadstroom keurig 13.7v blijft.. oll:
    ik denk dat daar dus ergens een zwak punt zit in het systeem?

    zoekse david..
    schrijf je gelijk een howto?
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  9. #9
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Gremlins???

    zo, alleen dan met een spatie tussen how en to... :wink:
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  10. #10
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Gremlins???

    Succes met zoeken en oplossen, ik moet ook aan de bak anders wordt het komende week met de bus... brrrrr. :cry:


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •