Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17
  1. #1
    Ingeschreven
    08/04/2011
    Locatie
    Kiel-Windeweer/Klarenbeek/Eindhoven
    Berichten
    51

    924 1979 | Motor wil niet aanslaan

    Ik zit met het volgende:

    Ik heb sinds vorige week startproblemen met mijn 924. Na de auto gebruikt te hebben gewoon op straat geparkeerd en uitgezet. Nou wou ik de volgende morgen wegrijden, maar wou hij niet starten... Hij start wel vaker slecht, maar na de accu leeggestart te hebben begon ik me wel zorgen te maken... Nu dacht ik zelf dat het filter verstopt was, dus heb ik deze vervangen.. Na de auto aangesleept te hebben starte deze gewoon en kan ik gewoon rijden! Wanneer ik de auto uitzet met een warme motor, wil hij gewoon weer starten.. Kan ik nu dus concluderen dat de brandstofpomp, bougies, ed uitgesloten zijn? Hij loopt gewoon heel goed met een eenmaal warme motor. Nu heb ik net mijn haynes opengeslagen en zag ik dat er een cold start valve opzit? Ik ga die nu even proberen te vinden en testen of ie werkt. begrijp ik nu goed dat je hem moet loshalen, het contact moet aanzetten en dan moet kijken of er brandstof uitkomt? iemand misschien nog andere suggesties?


    Groeten, Rowan


  2. #2
    Ingeschreven
    15/11/2009
    Berichten
    249

    Re: 924 1979 | Motor wil niet aanslaan

    De coldstartvalve krijgt zijn stroom via de startmotor en een temperatuursensor en spuit dus alleen benzine in tijdens het starten als de motor koud is.(als je dus alleen je contact aanzet met een koude motor gebeurt er niks)
    succes met zoeken


  3. #3
    Ingeschreven
    29/12/2008
    Locatie
    Lintelo (achterhoek)
    Berichten
    220

    Re: 924 1979 | Motor wil niet aanslaan

    zelfde probleem gehad. zat een breuk in de kabel


  4. #4
    Ingeschreven
    08/04/2011
    Locatie
    Kiel-Windeweer/Klarenbeek/Eindhoven
    Berichten
    51

    Re: 924 1979 | Motor wil niet aanslaan

    De coldstartvalve werkt gewoon goed, hij krijgt alleen geen voeding! nu zit het probleem waarschijnlijk in de thermo time switch. Ik heb begrepen dat deze achter de motor zit tussen motor en firewall. Nu hebben we een andere sensor/schakelaar losgehaald? Deze zit voor de thermo time switch, en zit tussen 2 stukjes rubber buis geklemd. Wanneer we hierop meten met koud en warm water blijft de weerstand oneindig? Foto: 130220121597.jpg
    Weet iemand waar deze voor is en wat hij doet? Nu moeten we dus proberen die thermo time switch los te halen, ik hou jullie oip de hoogte!


  5. #5
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1979 | Motor wil niet aanslaan

    Het kan goed zijn dat het temostaatje het begeven heeft .
    deze schakeld de Massa kant van je koud start injektor.
    dus een lampje tussen de twee contakten op de conektor voor je KSI en je weet of deze wel goed stroom krijgt.

    ---------- Post added at 21:04 ---------- Previous post was at 21:01 ----------

    de twee stekkers Van De termoschakelaar met elkaar verbinden en je KSI moet bij starten inspuiten.

    ---------- Post added at 21:06 ---------- Previous post was at 21:04 ----------

    je hebt een PM
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #6
    Ingeschreven
    08/04/2011
    Locatie
    Kiel-Windeweer/Klarenbeek/Eindhoven
    Berichten
    51

    Re: 924 1979 | Motor wil niet aanslaan

    Ik meet hoe dan ook een 12v op de stekker van de ksi. Ik meet via de stekker en een massapunt ook massa. Die schakelaar op mijn foto, als ik die draadjes beide doormeet meet ik op de bruin/witte en de bruin/zwarte beide massa... Er zou hier toch maar op eentje massa moeten staan, en die schakelaar zou hem bij een bepaalde temperatuur toch moeten schakelen zodat er dan op beide massa komt te staan? Ik zie door de bomen het bos even niet meer.. Ik ga hem morgen met een koude motor proberen te starten, met alles weer aangesloten.. Dat ding op de foto doet volgens mij niks meer, als ik die vervang zou ie dan weer goed moeten starten met een koude motor? ik meet 12v, dus het draadje naar de startmotor ed zou goed moeten zijn!

    Groeten, Rowan


  7. #7
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1979 | Motor wil niet aanslaan

    zie PM.

    ---------- Post added at 22:52 ---------- Previous post was at 22:50 ----------

    Dat klopt dat je 12 V meet daar ,
    er word Massa geschakeld door die termostaat-schakelaar.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #8
    Ingeschreven
    08/04/2011
    Locatie
    Kiel-Windeweer/Klarenbeek/Eindhoven
    Berichten
    51

    Re: 924 1979 | Motor wil niet aanslaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    zie PM.

    ---------- Post added at 22:52 ---------- Previous post was at 22:50 ----------

    Dat klopt dat je 12 V meet daar ,
    er word Massa geschakeld door die termostaat-schakelaar.
    Wat op mijn foto staat is dus de thermostaat schakelaar? Als ik die draadjes doormeet, de bruin witte en bruin zwarte meet ik op beide massa. Die schakelaar zit er dan niet tussen.. Als ik hem dan overbrug door een draadje tegen de auto aan te houden zou die toch moeten denken dat de motor koud is? De motor heeft nu de hele nacht kunnen afkoelen, ga hem zo even testen!


  9. #9
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1979 | Motor wil niet aanslaan

    Gewoon de bruin-wit doorverbinden met de bruin-zwart dan denkt de moter koud is
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  10. #10
    Ingeschreven
    08/04/2011
    Locatie
    Kiel-Windeweer/Klarenbeek/Eindhoven
    Berichten
    51

    Re: 924 1979 | Motor wil niet aanslaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    Gewoon de bruin-wit doorverbinden met de bruin-zwart dan denkt de moter koud is

    Weet jij zo toevallig het onderdelennummer van die schakelaar die ik op de foto heb staan?
    Of waar ik een nieuwe zou kunnen bestellen? Ben net al even bij de Brezan geweest, maar die kunnen niks zonder onderdelennummer!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •