Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 29 van de 29
  1. #21
    Ingeschreven
    19/01/2008
    Berichten
    326

    Re: Dikke stabilisator stangen

    Om even dit topic weer aan te wakkeren. Ik heb al sinds jaar en dag een stabi stang liggen.
    Maar ik heb gezien dat een van de 2 draagarmen voorzien is van een 'oog', de andere heeft dat dus niet, ik ga ervanuit dat beide draagarmen dat 'oog' moeten hebben.
    Dus gewoon een andere draagarm plaatsen en dat probleem is dan opgelost.

    Maar nu, als ik het goed begrijp moeten aande onderzijde op beide draagbalken 2 M12 gaten zitten alwaar de stabistang op wordt vast gezet.

    Deze zitten bij de mijne er niet.Klopt dit? zijn er vaste afstandspunten dat ik precies weet waar de gaten moeten?
    En zit er een tapdraad in of een moer erin gelast?

    Als laatse en zeker niet de minst belangrijkste, is het de moeite waard om dit alles te gaan uitvoeren. Is er een groot verschil, met of zonder?

    Persoonlijk vind ik dat de 924 erg wiebel-wobbel doet aan de voorzijde als je een eland proef doet.
    Mijn 5 grote liefdes : mijn vrouw, onze 2 dochters en zoon en de 924


  2. #22
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: Dikke stabilisator stangen

    bij m'n vorige 924 had ik een stabilisatiestang geplaatst van een turbo 23MM originele is denk ik 22MM scheelt amper iets maar met goede rubbers er in deze waren iets te groot voor de beugels dus zit strakker merkte ik duidelijk een verschil wagen lag al veel beter op de weg
    achteraan wou ik dan ook nog een stab stang plaatsen maar is er nooit van gekomen
    deze is 14mm
    dan moet je de camber bouten vervangen te verkrijgen voor 944 deze passen of uitboren en bout op lassen zodat je de ogen er op kan monteren
    en de beugeltjes op de achteras lassen zijn nog te krijgen bij porsche
    wat meer werk maar dit kan ook is een uitlaatklem op de achteras plaatsen de klem aanpassen zodat de beugels van de stab stang er op passen
    moest trouwens iemand deze zoeken ik heb nog een achterste stab stang liggen

    beugels voor op achteras is stuknr 477 501 095
    camber bout 477 511 515

    dit was in ieder geval mijn oplossing


  3. #23
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Dikke stabilisator stangen

    Ja, het is zeker de moeite waard !!!!

    Nee, verder zitten er geen bevestigingspunten/ draad in de balken, en ook ontbreekt de versteviging in het chassis (mits auto niet is afgeleverd met stabi voor).

    Het is uiteraard wel mogelijk, maar je moet en co2 lasapparaat hebben en wat dik stalen platen, je chassisbalk moet je verstevigen anders gaat hij op den duur scheuren (ik spreek uit ervaring). Ik heb het dan over type 2 stabilisatorstang(zoals op de 944).
    Als je een type 1 stang hebt liggen en je auto is niet voorbereid dan is het heel veel werk en kan je dus beter meteen voor type 2 gaan.

    type 1:



    type 2:



    type 1 gaat in combinatie met een draagarm met een oog eraan. Type zit er een aluminium blokje onder de draagarm geschroeft (5)


  4. #24
    Ingeschreven
    19/01/2008
    Berichten
    326

    Re: Dikke stabilisator stangen

    De type 1 set heb ik liggen.
    Het verstevigen van de chassisbalken kan ik me zo niet even voorstellen hoe dat precies zit.
    Mijn 5 grote liefdes : mijn vrouw, onze 2 dochters en zoon en de 924


  5. #25
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    617

    Re: Dikke stabilisator stangen

    Ja het scheelt enorm een stabi stang achter.

    Het volgende idee lijkt misschien raar, maar misschien kan het wel:

    De hele achterwielophanging is zo van de kever (1303) overgenomen. De achterste draagarmen zijn identiek, de torsie buizen, etc. Voor de kever zijn stabi-kits verkrijgbaar die je kunt monteren zonder laswerk. Misschien kan zo'n kit 1 op 1 op de 924 gebouwd worden. Immers zetten ze ook 944 achter-stabi's op deze kevers! Het is allemaal uitwisselbaar.

    http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zo...1393&category=

    Waar je misschien wel tegenaan loopt is dat de stang vanwege de vorm misschien in conflict komt met de uitlaat of de transaxle, maar misschien ook wel helemaal niet. Qua bevestiging moet het wel passen.
    S power!


  6. #26
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    617

    Re: Dikke stabilisator stangen

    Oh, lees nu pas dat je al een stang hebt liggen. Dan is dit geen oplossing.
    S power!


  7. #27
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Dikke stabilisator stangen

    Wel interessant, die set van Paruzzi. Ik ben benieuwd of het past.


  8. #28
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Dikke stabilisator stangen

    Oh er zijn nog veel meer dingen bij paruzzi die passen op een 924! Bv de ankerplaten voor de remtrommels zijn gelijk aan een 924! Dus ik denk dat wat Han opperd ook wel eens zou kunnen kloppen....
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  9. #29
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: Dikke stabilisator stangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Space Bekijk Berichten
    Ja het scheelt enorm een stabi stang achter.

    Het volgende idee lijkt misschien raar, maar misschien kan het wel:

    De hele achterwielophanging is zo van de kever (1303) overgenomen. De achterste draagarmen zijn identiek, de torsie buizen, etc. Voor de kever zijn stabi-kits verkrijgbaar die je kunt monteren zonder laswerk. Misschien kan zo'n kit 1 op 1 op de 924 gebouwd worden. Immers zetten ze ook 944 achter-stabi's op deze kevers! Het is allemaal uitwisselbaar.

    http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zo...1393&category=

    Waar je misschien wel tegenaan loopt is dat de stang vanwege de vorm misschien in conflict komt met de uitlaat of de transaxle, maar misschien ook wel helemaal niet. Qua bevestiging moet het wel passen.
    idd deze kan dus wel denk ik
    ik weet wel dat een stab stang van een kever niet passen onder 924 en ook niet de moeite zijn maar dan is dit idd wal beter en lijkt me te passen
    de


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •