Pagina 3 van de 49 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 484

Onderwerp: 933 project

  1. #21
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129
    Ik deel je mening. Maar ik kies meer voor veiligheid en betrouwbaarheid. Ik gebruik voor andere doeleinden ook wel eens wat boutjes van de praxis om ff snel wat vast te zetten maar ik heb al 3 keer gehad dat gewoon de bout afbrak (en zette maar iets van 50 nm aan kracht ongeveer).


  2. #22
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Daarom bewaar ik alle bevestigingsmaterialen als ik een auto sloop. Ik sloop alleen merken die behoorlijke materialen gebruiken en als een bout, schroef, moer o.i.d. er roestvrij en onbeschadigd uitkomt gaat-ie in een emmer om gesorteerd te worden en te hergebruiken. Voordeel is dat je altijd goed spul hebt en vaak ook nog het originele materiaal kunt hergebruiken.

    Samen met een voorraadje nieuw spul kan ik vrijwel elke klus aan.


  3. #23
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514
    Is het nog gelukt met de gaskabel?
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  4. #24
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door captainfrasca
    Is het nog gelukt met de gaskabel?
    Nog niet, blijkt dat ik daar toch wat moeite mee heb. Vooral het laatste stukje van de slag wil niet. Maar na wat random gepruts ben ik pas gaan denken over hoe de originele "geometrie" in mekaar zit, en nu weet ik wel wat er moet gebeuren, maar toen had ik er even geen zin meer in.


  5. #25
    Ingeschreven
    13/06/2007
    Berichten
    162
    Ik zou nooit bouten kopen bij een bouwmarkt als Gamma ofzo. Gare zooi allemaal wat ze daar verkopen.
    Ook voor de simpelste toepassingen heb ik ervaring dat het dramatisch is.
    924, 1984


  6. #26
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ropor
    Ik zou nooit bouten kopen bij een bouwmarkt als Gamma ofzo. Gare zooi allemaal wat ze daar verkopen.
    Ook voor de simpelste toepassingen heb ik ervaring dat het dramatisch is.
    De ene bouwmarkt is de andere niet. Ik koop geen bouten/moeren meer bij gamma sinds ik daar een paar moeren tegenkwam die scheef waren.

    Mijn meeste nieuwe bouten op plekken waar Porsche 8.8 gebruikte komen van de Praxis, en die zijn dan ook allemaal 8.8. Nooit problemen mee. Als ik 10.9 of 12.9 nodig heb ga ik naar de dealer of naar Fabory.


  7. #27
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514
    Het is alweer een tijdje geleden dat we iets hebben gehoord van het 933 project, zijn er nog vorderingen? Nog gelukt met de gaskabel?
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  8. #28
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Het gaat niet altijd even snel, maar voortgang is er altijd...

    De nieuwe "arm" voor op de gasklep is bijna af. Beetje bijschaven, en dan kan ik dat komende week wel afronden.

    De versnellingsbak is eindelijk onder het mes bij Renntech afgelopen week, en ik kan hem komende zaterdag gaan ophalen. Dogteeth van de eerste versnelling hebben hun beste tijd gehad, maar een compleet nieuwe eerste versnelling is waarschijnlijk niet meer te krijgen. Het blijft bij 5x nieuwe synchros + alle lagers (incl diff. lagers) en natuurlijk alle pakkingen.

    Rollend in de eerste zetten blijft dus waarschijnlijk een probleem, maar als ik maar fatsoenlijk terug kan schakelen naar z'n twee...

    Btw. David, wat er ook met mijn auto gebeurt, die stoelen zijn voor jou, mocht daar enige twijfel over zijn ontstaan...


  9. #29
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514
    Oh leuk dat je nog mee bezig bent, over de stoelen twijffel ik niet hoor, ik wacht gewoon geduldig af tot ik bericht van je krijg dat ik ze kan komen afhalen.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  10. #30
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Vandaag de hele dag bezig geweest in de garage om alles achter de krukas te verwijderen. Qua aandrijflijn dan, hehe... De bak moest eraf omdat de gereviseerde eraan komt (hopelijk komende week), maar er zit ook een olielek aan de achterkant van het blok.

    Moeilijk te zien waar het lek nu zit. Je hebt eigenlijk 3 verdachten:
    1) pakking carter
    2) keerring
    3) plugje oliegallerij

    De carterpakking is al een keer vervangen, ik denk niet dat die het probleem is. De hoofdverdachte is de plug, daar zat ook een kleine oliedruppel aan geplakt. De oliekeerring ziet er op zich wel goed uit, maar hij zit wel een beetje scheef. Mmm...

    Ik heb nog niet de Haynes er op nageslagen, maar is de keerring te vervangen zonder het carter te verwijderen? En heeft iemand nog tips voor de verwijdering en installatie van zo'n plugje?

    Al met al aardig wat werk gedaan vandaag, maar man het is met veel tegenzin. Ik denk erover om de auto in onderdelen te verkopen. Zie bij de advertenties wat er inmiddels allemaal in zit...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •