Pagina 4 van de 49 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 484

Onderwerp: 933 project

  1. #31
    kop op, als het straks weer in elkaar zit en weer rijdt dan krijg je de glimlach vanzelf weer terug

    ik weet precies wat je doormaakt, heb ook vaak zat mn auto tekoop gezet omdat ik het 'moeten' sleutelen zat was.. maar het resultaat is altijd wel bevredigend!

    en bovendien, het meeste heb je nu al gedaan, alles ligt er al af! nu is het alleen een kwestie van vervangen en terugbouwen (ja ik weet het, ook veel werk.. maar toch!)

    sterkte man!
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  2. #32
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Bedankt qo1z!

    Het probleem is een beetje dat ik in de 5 ofzo jaar dat ik de auto heb, nog geen 1500km gereden heb. En alle werkzaamheden die ik doe, lijk ik wel 1 of 2 keer over te moeten doen. Dit is bijvoorbeeld ook de 2de keer (binnen die 1500 kilometer dus!) dat ik het zwikje eronder uit moet halen.

    Dat is erg, erg frustrerend...

    Frustratie af en toe is te verwachten als je aan een auto sleutelt, maar man.. 5 jaar, 1500km, >10.000 euro ...


  3. #33
    ach, ik ken het

    ik heb in de +-3jaar dat ik mijn vorige autootje heb gehad 5motorblokken versleten.. en dat was gewoonomdat ik de verkopers teveel vertrouwde..
    1 motorblok gewoon letterlijk ingehangen, warm laten draaien op pad.. proefritje, dorp nog niet uitzijn of stilstana.. met een GEBROKEN nokkenas.. oll:

    ik heb ondertussen ontdekt dat heeel erg overdreven systematisch werken niet echt helpt, maar de problemen wel verminderd.. maar pech met sleutelen kan je altijd hebben helaas!

    maaruhm; je bent het ongetwijfeld met me eens, dat als je nu 10.000,- in je auto hebt gestoken, dat er nooit meer uitkrijgt dus dat het weggegooit geld zou zijn om nu uit elkaar te trekken en te verkopen

    mocht je hulp/ondersteuning nodig hebben, kheb dan nog wel nooit aan een 924 gesleuteld, maar wellicht kan ik helpen het gereedschap vast te houden (nee ben erg handig met sleutelen stiekem ops
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  4. #34
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door q01z
    ik heb in de +-3jaar dat ik mijn vorige autootje heb gehad 5motorblokken versleten.. en dat was gewoonomdat ik de verkopers teveel vertrouwde..
    1 motorblok gewoon letterlijk ingehangen, warm laten draaien op pad.. proefritje, dorp nog niet uitzijn of stilstana.. met een GEBROKEN nokkenas.. oll:
    Ik kan me voorstellen dat je daar niet altijd even blij mee was nee...

    maaruhm; je bent het ongetwijfeld met me eens, dat als je nu 10.000,- in je auto hebt gestoken, dat er nooit meer uitkrijgt dus dat het weggegooit geld zou zijn om nu uit elkaar te trekken en te verkopen
    Hehe... in onderdelen verkopen is damage control. Delen afzonderlijk leveren meer op dan de auto in z'n geheel. Dat ik er pak-em-beet 8000 euro bij inschiet heb ik al geaccepteerd.

    mocht je hulp/ondersteuning nodig hebben, kheb dan nog wel nooit aan een 924 gesleuteld, maar wellicht kan ik helpen het gereedschap vast te houden (nee ben erg handig met sleutelen stiekem ops
    Hulpaanbiedingen zijn af en toe live-savers. Vandaag had ik ook hulp van een vriend, anders was er niks gebeurd. En die kerel weet niets van de 924, maar is wel handig, en dat is alles wat je nodig hebt...

    Het zou zo maar kunnen dat ik een beroep op je ga doen! (Zolang-ie niet verkocht is natuurlijk...)

    En andersom geldt natuurlijk hetzelfde..


  5. #35
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Er zit weer voortgang in... ik kan me je frustratie voorstellen, nog even volhouden maar!


  6. #36
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Zojuist de nieuwe keerring er in gezet. Zometeen dat plugje nog. De oude is er inmiddels wel uit.

    De bak ligt nog bij Renntech, maar nu is-ie toch echt af. Komende zaterdag ophalen, zondag alles er weer in schroeven...

    Had trouwens de bolide op marktplaats gezet. Welgeteld 2 reacties, allebei foto-toeristen.


  7. #37
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Bak opgehaald.

    Op deze foto is Erwin bezig de laatste hand er aan te leggen, namelijk het monteren van de flenzen voor de assen:



    Goed te zien is dat de behuizing voor het differentieel van magnesium is gemaakt, in tegenstelling tot het aluminium van het middelste en voorste deel.

    Ook kan je zien dat alles onder een laagje was zit, wat ook de originele afwerking was toen ze nieuw werden geleverd.

    Twee dingen die ik tot vandaag niet wist.

    Het bleek dat de viezigheid op de behuizing zo hardnekking was, dat-ie het eraf heeft moeten stralen, iets wat normaal gesproken niet nodig is. Ondanks dat het schoonmaken toch zo'n dag extra heeft gekost, is het niet doorberekend, wat erg netjes van Erwin is.

    Verder waren de synchros die volgens PET erin moesten niet leverbaar, dus is er gekozen voor de variant uit de G31 bak. Qua maten precies hetzelfde, maar waar het verschil 'em nu inzit... materiaal?

    De olie is Swepco 210 (de multigrade variant van de 201. De 201 gaat er bij Renntech uit.)

    Tja, morgen de zaak weer monteren, maar voordat er mee gereden wordt gaan er nog wel de nodige weken overheen ben ik bang.


  8. #38
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Magnesium? Cool!

    Gaaf project hoor, ik hoop nog steeds dat je het afmaakt en met de auto naar een meeting komt, volgend jaar.


  9. #39
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    De bak zit er weer in:



    De vreugde was echter van korte duur, want hij wil niet in z'n tweede en derde versnelling. Je voelt wel dat ie ergens een beetje invalt, maar je kan niet doorzetten. Er is verder geen enkel geknars ofzo te horen, het is echt een solide "tot hier en niet verder".

    En als ik zeg dat ik al niet echt vrolijk werd van deze auto maak ik het understatement van het jaar.

    Dinsdag Renntech maar bellen...


  10. #40


    dat is echt super balen zeg!
    maarik mag wel aannemen dat rentech daar evne naar gaat kijken hoe dat komt?

    het ziet er wel mooi uit, maar daar heb je nu niet zoveel vreugde meer van natuurlijk

    sterkte man! maar komt uiteindelijk wel weer goed!
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •