Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Onderwerp: Koelfan

  1. #1
    Ingeschreven
    13/07/2009
    Berichten
    14

    Koelfan

    Hallo,

    Een probleempje met de koelfan en ik weet niet hoe ik het het beste kan oplossen.
    Situatie: Koelfan is prima
    Tijdens het rijden slaat hij aan op de laagste stand. Dit is niet genoeg om hem goed terug te koelen.
    Ik heb de 2 stekkerstjes van de thermostaat afheaald en deze aan elkaar gemakt en ook dan doet hij het alleen op zn laagste stand.

    Nu heb ik de stekker die in de fan gaat eraf gehaal en 2 draden in de fan gestoken en die rechtsreeks op de accu gehouden: koelvan slaat dan meteen op zn hardst aan.

    ik weet niet waar de draden allemaal naar toe lopen maar wil het graag maken, heeft iemand hier misschien ervaring mee en weet waar het eventueel zou kunnen zitten?

    Alvast bedankt!


  2. #2
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Koelfan

    Welkom op dit forum!

    Je kan ook even via de zoekfunctie zoeken

    Vaak vind je je antwoord zo al!

    Succes!
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  3. #3
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Koelfan

    Dit is alleen nog niet behandeld...

    Ik wist niet eens dat een '81er twee standen op de koelvin heeft. Dat moet ik eens uitzoeken want ik heb volgens mij ook alleen de langzaamste stand werkend.


  4. #4
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: Koelfan

    is dat dan geen probleem met de massa??

    ik heb 2 koelvinnen liggen die maar 1 stand hebben;-)
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  5. #5
    Ingeschreven
    13/07/2009
    Berichten
    14

    Re: Koelfan

    hij heeft echt 2 standen, vaak hoor je bij een stoplicht of als je ergens anders lang stil staat dat de turbo aanslaat, dan gaat hij harder draaien.


  6. #6
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Koelfan

    ik ken hem alleen als uit of aan, dus ben heel benieuwt, zal de elektro schame eens doorzoeken;-)

    EDIT: verek, er zit een weerstand op, die kan worden overbrugt met een relais, vervolgens naar de fan motor en de therme swith legt hem aan massa:doh:
    relais zit op de onderste rij, derde van links. op de zekeringkast;-)
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  7. #7
    Ingeschreven
    13/07/2009
    Berichten
    14

    Re: Koelfan

    ok, ik ben niet echt een technicus maar heb de gevonden wat je bedoeld, er zit een zekering in, wat moet ik nu precies doen

    Alvast bedankt voor al jullie hulp


  8. #8
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Koelfan

    het eenigste wat ik weet is dat als het relais inschakelt hij de weerstand overbrugt, dus dat in standje hoog, met weerstand is standje laag, zal wel weer even in het boek duiken, eens kijken wat ik nog meer kan ontdekken:-)
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  9. #9
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822

    Re: Koelfan

    even off! totdat er een ton aan topics op het forum staan is het nog niet echt nodig om mensen de zoekfunktie te laten gebruiken.

    Al vertel je iets dubbel of link je naar het topic waar het al eens behandeld is maar nu al naar de zoekfunktie wijzen is een beetje vroeg.


    Back On! (verdere discussies in het daarvoor bestemde forum!)


  10. #10
    Ingeschreven
    13/07/2009
    Berichten
    14

    Re: Koelfan

    Ik heb gezocht maar er is nog geen topic met dit specifieke probleem


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •