Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: kilometerteller

  1. #1
    Ingeschreven
    15/03/2012
    Locatie
    Goes
    Berichten
    17

    kilometerteller

    Ik lees hele verhandelingen over tandwieltjes etc. Nu heb ik een '82 er waarvan de snelheidsmeter goed werkt (alhoewel hij wel eens even opstart moeilijkheden heeft) maar de kilometer- en dagteller het niet meer doen.
    Vragen:
    - dat verhaal van die tandwielen: is er een adres die dit voor je kan doen?
    - bestaat er geen "ruil" systeem?
    - heeft iemand nog een werkend exemplaar liggen (dat zal wel niet gezien de topics over dit onderwerp)
    - en dan nog een hele gevaarlijke (vooral voor mijn portomonaie): zijn er nog nieuwe te koop? En zo ja: waar? En uh....iemand enig idee wat dat dan zou mogen kosten?


  2. #2
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: kilometerteller

    Ik ben inderdaad ook nog op zoek. Er zijn wel een aantal bedrijven in de porschewereld die kilometertellers reviseren. Ik weet in ieder geval van 1 in België, maar dat loopt geloof ik wel aardig in de kosten. Ik ben nog niks tegen gekomen over nieuwe tellers


  3. #3
    Ingeschreven
    15/03/2012
    Locatie
    Goes
    Berichten
    17

    Re: kilometerteller

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jayke Bekijk Berichten
    Ik ben inderdaad ook nog op zoek. Er zijn wel een aantal bedrijven in de porschewereld die kilometertellers reviseren. Ik weet in ieder geval van 1 in België, maar dat loopt geloof ik wel aardig in de kosten. Ik ben nog niks tegen gekomen over nieuwe tellers
    mag ik dat adres in belgie van je. Dan kan ik eens bellen.


  4. #4
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: kilometerteller

    Jan van Gorp, +3214589250 of vangorp.jan@skynet.be .

    Ik weet dat hij dit voor 911 en 912 tellers doet (heb dit adres via het 912 forum, heb zelf ook nooit contact gehad met hem), 924 weet ik niet zeker. Je kunt altijd een poging wagen.


  5. #5
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: kilometerteller

    je heb hier in nederland ook een aantal bedrijfjes zitten die dat doet hè.

    C.A.S.U. bv Utrecht - leverancier van tachografen, dashboardintrumenten en remmentestapparatuur

    KMS Apeldoorn - Home
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  6. #6
    Ingeschreven
    11/01/2011
    Berichten
    52

    Re: kilometerteller

    En anders marktplaats in de gaten houden. Daar bieden ze ook nog wel eens snelheidsmeters aan.


  7. #7
    Ingeschreven
    15/03/2012
    Locatie
    Goes
    Berichten
    17

    Re: kilometerteller

    thx.
    Ik ga morgen eens een rondje bellen. Ik hou jullie op de hoogte.


  8. #8
    Ingeschreven
    06/12/2011
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    28

    Re: kilometerteller

    Vandaag mijn snelheidsmeter verwijderd met dezelfde problemen, opengemaakt tandwieltjes ok maar het aluminium radertje(dat de kilometers aangeeft) draait niet gelijkmatig mee met het kunststof tandwieltje.
    Ik denk dat hier het probleem zit, en begin er nog niet aan om verder te demonteren.
    Ik ga morgen naar Best waar een reparatie/revisie bedrijf voor meters moet zitten.
    Ik houdt je op de hoogte wat ze kunnen en wat de kosten zijn.

    ---------- Bericht toegevoegd op 22:42 ---------- Vorig bericht was op 22:24 ----------

    Net nog even op internet gezocht, het aluminium wieltje kan inderdaad los gaan zitten kijk maar eens op
    Pelican Technical Article: Porsche Dashboard Gauge Repair and Refurbishment
    Met vriendelijke groet,

    Maarten


  9. #9
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: kilometerteller

    kan je foto maken?

    ik ken het probleem dat dan 1 tandwiel wat jij zegt niet meer mee draait omdat die gescheurd is.

    heb ik ook gehad, toen tandwieltje er af gehaald en met 3mm door boort en toen weer op het asje gelijmd.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  10. #10
    Ingeschreven
    06/12/2011
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    28

    Re: kilometerteller

    Heb asje maximaal uitgeschoven niet eruitgehaald !!! ( aan kant van koperen klemringetje gaatje gemaakt in kunststof om haaks op
    as te kunnen tikken 10022.jpg) en met tangetje een paar moetjes op de plaats (lichte inslijting te zien)van het aluminium radertje geknepen.
    Asje terug getikt en kunststof tandtwieltje ook met lichte moetjes vastgezet.
    Ga de snelheidsmeter monteren (alle lampjes vernieuwd en gecontroleerd) en eens kijken of het allemaal goed functioneerd.
    Vandaag ook in Best bij bedrijf special mechanics geweest en klokje ingeleverd(liep niet meer), gaan het repareren.
    Op navraag reapareren zij ook snelheidsmetere en andere klokken.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Met vriendelijke groet,

    Maarten


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •