Resultaten 1 tot 6 van de 6
  1. #1
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    924 1982 | Motor houdt op tijdens rijden

    Collega 924-rijders,

    Vanochtend was ik op weg naar Tuk, ging lekker. Totdat ik het koppelingspedaal intrapte en de motor plotseling uitviel.
    Hij was met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen in de 1,5 uur daarna. Dat dat na een half uur niet meer lukte kan ook het aan het warmestartprobleem liggen.

    Maar er was niets vreemd aan de hand. benzinepomp ging aan zodra ik hem op contact zette, benzinetank zat bijna nog vol. De normale lampjes branden. Voltage zag er ook goed uit. En toch deed hij het niet...

    Een vriend heeft me weggesleept en toen dat klaar was heb ik nog een poging gedaan, en wonder boven wonder: hij startte.
    Ik heb hem bij het garagebedrijf neergezet, waar moeten ze naar kijken om dit probleem in de toekomst te verhelpen of meer duidelijkheid te krijgen? Ik had het graag zelf gedaan maar de komende weken heb ik daar helaas (te) weinig tijd voor...

    Na een telefoontje met Martin ga ik ze vragen om even naar de ontsteking en de afstelling daarvan te kijken, moeten ze nog meer controleren?

    Alvast bedankt!
    En Martin bedankt voor de tips vanochtend... Helaas heeft het niet mogen baten... Witte blokje ga ik echter wel even op reserve leggen


  2. #2
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1982 | Motor houdt op tijdens rijden

    Ergens een slecht kontakt kan zo iets veroorzaken.
    Dit is eigenlijk alleen door uitsluiting van componenten te vinden waar het zit .
    dit soort storingen zijn ook slecht te meten
    dus dan zijn schakelaars en relays de eersten om te bekijken
    Jammer gerben van zaterdag maar succes
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #3
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: 924 1982 | Motor houdt op tijdens rijden

    Vanmiddag belde het garagebedrijf, ze vermoeden een probleem met de ontsteking, als ze aan de draden bewegen valt de motor uit, grote kans dat dat dus tijdens het rijden ook gebeurd is.
    Ligt niet aan de stekker, maar verder op binnen in dat apperaat. Wie weet wat het petnummer van "de ontsteking" is waar dit probleem zich afspeelt?

    Is dat de zogenaamde "ingition coil", nummer "046 905 105", of bedoelen ze iets anders?
    Wat is dan wijsheid, nieuwe kopen of een oude van zolder halen (die ligt er wel, dus dat is het probleem niet).

    Op zich ben ik al blij dat ze het mogelijke probleem zo snel geconstateerd hebben
    Laatst gewijzigd door gerben1986; 02/04/2012 om 22:09.


  4. #4
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1982 | Motor houdt op tijdens rijden

    Als je gebruikt heb liggen ,en die is goed waarom niet .
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #5
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: 924 1982 | Motor houdt op tijdens rijden

    Ik heb er 2 gebruikt liggen, die mogen ze nu gaan proberen. Hopelijk rijdt hij van't weekend weer!
    Maar ik weet niet hoe veel voorkomend dit probleem is. Als ieder 2e hands artikel dit probleem heeft, plaats ik liever een nieuwe. Mocht dit maar sporadisch voorkomen, dan is 2e hands natuurlijk het beste alternatief.


  6. #6
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1982 | Motor houdt op tijdens rijden

    het komt niet zo vaak voor dus zal 2e hands goed moeten kunnen voor langere tijd .
    Maar zeker weten doe je het nooit .
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •