Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Onderwerp: 924 Dim Dim

  1. #1
    Ingeschreven
    18/03/2012
    Berichten
    26

    924 Dim Dim

    Omdat de auto toch een project is laat ik hem maar hier plaatsen.
    Foto's van het vervoer van de auto staan nog bij voorstellen zal er 1 hier bij plaatsen.
    porsche 005-BorderMaker.jpg
    Ik moet er wel bij zeggen het is best een grote moeite om een aanhanger voor niets te kunnen lenen maar het is me gelukt.

    Daarna bij thuiskomst heb k de auto meteen even gewassen omdat er nogal veel groen op zat en altijd als ik een auto koop was ik hem meteen om evt verborgen gebreken tegen te komen.
    Voor het wassen
    Porsche 924 002-BorderMaker.jpg
    Na het wassen
    Porsche 924 007-BorderMaker.jpg

    Dan ben ik gisteren begonnen met het demonteren van de voorlichten en de voorbumper.
    Want het valt mij op dat vooraan ze zij panelen en de voorbumper mee geknoeid is.
    Zoals je op deze foto kunt zien is de voorbumper 1 geheel met het zijpaneel maar komt de las wel naar boven zetten.
    Als ik het goed heb moeten dit toch gewoon afzonderlijke panelen zijn ?
    Dag 1 Porsche 001-BorderMaker.jpg

    Maar in ieder geval heb ik de lampen nu uit de bumper gehaald en de voorbumper er zelf afgehaald.
    We zijn nu nog bezig met het onderste deel dat zal vervangen moeten worden vanwege roest gaten er in.
    Ook denk ik dat mijn bumper vervangen zal moeten worden want de lampen in de bumper die braken min of meer af op de bevestiging punten.
    Hier onder wat foto's er van.
    Hier zijn de bevestigins punten dus afgebroken de schroeven zitten er nog wel in dus ik denk aan vervanging van deze bumper.
    Dag 1 Porsche 012-BorderMaker.jpg
    Daarna de bumper er helemaal afgehaald Alleen ging ik eerst ervan uit dat de bevestiging punten achter het rubber zat dus probeerde ik met mijn slimme verstand die er af te halen grote faal haha.
    Uiteindelijk gewoon normaal verwijderd.
    Dag 1 Porsche 033-BorderMaker.jpg
    Je ziet ook dat de onderbumper echt een gat heeft van de roest deze gaan we vandaag verwijderen en dan gaan we ook beginnen met de zijpanelen en het bovenstuk.

    Hoop dat k jullie voldoende info geef ben zelf een leek op het gebied van auto techniek maar me vader helpt hier en daar mee als die tijd en zin heeft.


  2. #2
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 Dim Dim

    ja hoor iedere info die je geeft is mooi mee genomen
    er zijn honderden die het forum allen lezen en niet de balle hebben om te posten
    een dikke 10 voor het openen van je project topic

    de voor plaat hoort niet vast te zitten aan je spatborden
    deze zit met een beetje ruimte er tussen en een boutje
    kijk of je de spatborden heel Kan houden
    om het later weer netjes aan elkaar te bouten
    goede spatborden van pre' 80 (zonder zij knipper) zijn zeldzaam)
    neus stukken zijn er wel voldoende ik zou deze vervangen voor een na 80 deze zijn gegalvaniseerd
    je kan dat zelfde denken voor de spatborden maar dan heb je gaten voor knipperlichten

    boutjes in de bumper zijn altijd lastig met geduld en wd 40 komen ze er soms uit
    anders gewoon uitboren en een boutje door en door


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #3
    Ingeschreven
    18/03/2012
    Berichten
    26

    Re: 924 Dim Dim

    Ik ben weer een heel eind verder geraakt met het demonteren van de panelen.
    Stuit alleen op een vraagje over hoe ik iets moet demonteren en of slijpen.
    Aangezien bij mij de zijkant doorliep naar de voorkant hebben we het door moeten slijpen om ze zo weer afzonderlijk te krijgen.
    Heb ik toch even mijn pa gevraagd of die dat wilde doen omdat mijn ervaring met een slijptol nog niet zo goed zijn.

    Vanochtend in ieder geval begonnen met het demonteren van de koplampen en de motorkap.
    Porshe 924 dag 2 017-BorderMaker.jpg

    Toen begonnen met schuren waar de lasnaad zat om te zien waar we precies moesten slijpen.
    Porsche 924 dag 2 008-BorderMaker.jpg
    Daarna me pa even het geheel laten doorslijpen om ze zo afzonderlijk los te kunnen krijgen.
    Porsche 924 dag 2 010-BorderMaker.jpg
    Porsche 924 dag 2 021-BorderMaker.jpg
    Zo stond de auto op het einde van vandaag erbij het vordert gestaag.

    Alleen nu mijn vraag op deze foto heb ik een rood lijntje gezet dat is bij mij gelast maar dit hoort toch niet gelast te zijn of wel?
    Porsche 924 dag 2 019-BorderMaker.jpg

    En hoe krijg ik de bovenkant er af waar het porsche logo op zit deze lijkt bij mij vastgelijmd te zitten.


  4. #4
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 Dim Dim

    Je heb twee verschillende uitvoeringen
    een is geschroefd de ander gepuntlast bij jou is hij gepuntlast die kan je met een puntlassen boortje los boren
    Boven op waar je kap sluit en onder waarde bumper
    Die naat die je aan geeft zie ik niets anders dan normaal


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #5
    Ingeschreven
    18/03/2012
    Berichten
    26

    Re: 924 Dim Dim

    maar wat raad jij aan want ik wil de auto geheel opnieuw laten spuiten gewoon te laten zitten of wel alles uit elkaar halen en dan naderhand weer alles aan elkaar maken?
    Want zit namelijk ook met het voorfront.
    Deze dus hoe haal je die normaal gesproken los want deze zit dus ook met puntlassen vast moet ik die gewoon allemaal doorboren?
    Porsche 924 dag 2 021-BorderMaker.jpg

    Sorry voor de vele vragen maar wil het graag in 1x goed doen


  6. #6
    Ingeschreven
    12/11/2011
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    47

    Re: 924 Dim Dim

    Allereerst mooi project!

    Ik zou de neusfront laten zitten deze is vast gelast. Het lijkt mij lastig om deze naderhand weer op een juiste manier vast te lassen maar voor een ervaren lasser is dit misschien geen probleem? Je kan de plaat goed afplakken en schuren als je het opnieuw wil laten spuiten.

    Je kan het logo onder de neusplaat los maken.

    Heel veel succes!


  7. #7

    Re: 924 Dim Dim

    gewoon uitboren die puntlasjes.
    en opnieuw vast lassen is niet nodig.
    je kan hem ook vastschroeven.
    bij de 944 zitten sommige ook gelast,maar de latere bouwjaren zijn allemaal geschroefd.


  8. #8
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Die front moet je er echt afhalen gezien jij een vroege 924 met minder roest bescherming van af fabriek heb
    Er zit namelijk veel roest onder die dan binnen no time weer door je nieuwe lak naar boven komt
    Ik heb voor mijn martini project ook een geschroefde verzie van de latere 944 liggen
    Deze blijven netjes strak met demonteren (omdat je deze niet los hoeft te boren )
    Als je deze er af boord blijft hij niet helemaal strak
    Maar is wel te herstellen maar als dat niet hoeft scheelt dat natuurlijk veel werk
    alles even lekker van binnen behandelen in elkaar schroeven voordat hij naar de spuiter gaat


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  9. #9
    Ingeschreven
    18/03/2012
    Berichten
    26

    Re: 924 Dim Dim

    oke ik ga het advies van jimfrey en cor zeker gebruiken.
    Want als je het doet doe het dan goed is mijn motto.

    Ik wil zoiezo iedereen al bedanken voor de nuttige informatie en tips.

    wat voor puntlasboor raden jullie aan? want ik zie zoveel verschillende.
    Laatst gewijzigd door Dim_Dim; 10/04/2012 om 13:24.


  10. #10
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 Dim Dim

    Ik gebruik een boortje met een puntje Zo als deze
    Puntlasboor "SAFETY" HSS-E


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •