Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26
  1. #1
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    Radio of versterker tikt

    hallo,

    ik heb (al een tijdje geleden) radio, versterker, en wat boxjes in de originele deurgaten gemaakt...

    als de motor niet draait, is het geluid helemaal perfect..

    maar zodra de motor loopt, hoor je een tik in de boxen, en hoe harder de motor draait, hoe sneller hij gaat tikken, het geluid word niet harder.

    omdat ik achter voor de versterker de massa had gepakt van de verlichting, dacht ik dat het misschien daardoor zou komen, maar als ik een massa rechtstreeks van de accu pak, dan is het er nog steeds.

    ik heb de + ook rechtstreeks van de accu, daar zit nog wel mijn centrale deurvergrendeling, op afstandsbediening aan..

    en de REM(ote) van versterker is gwoon de uitgang van de radio, en dat is ook een rechtstreekse kabel..

    verder gaat er een (zelf) verlengde kabel, tulpen, van de radio naar de versterker achterin.

    ik kom hier nu pas achter omdat mijn auto nog niet veel gebruikt word.. ik heb wel een andere accu in de auto gezet, dat is namelijk een 74ah, ipv 56 dat ik al had.. maar daar kan het niet aan liggen lijkt mij

    dat kan ik ook niet controleren, die accu die eruit kwam daar krijg ik de auto niet meer mee aan, ook niet aan de lader..

    dusja, mijn vraag is dus waar het aan kan liggen, en hoe ik het oplos..

    bedankt alvast!


  2. #2
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Radio of versterker tikt

    Ik zou een ontstoringskastje op de versterker monteren. Sommige versterkers zijn hier gevoeliger voor. Zorg er ook voor dat spanningskabels en speakerkabels niet naast elkaar liggen.


  3. #3
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822

    Re: Radio of versterker tikt

    Heeft de 924 geen toerencensor?
    Zo nee is het klaar voor mij. :-)


  4. #4
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Radio of versterker tikt

    dat deed de mijne ook

    Probleem; de radioantenne zat niet lekker en de radio liep mee in de toeren

    Is het alleen bij de radio of ook als je een cd opzet ?
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  5. #5
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    Re: Radio of versterker tikt

    ook als je cd op zet... zodra je de radio aanzet al..(als de motor loopt) want dan schakeld hij de versterker in


    enne de kabels lopen wel allemaal naast elkaar, maar het lijkt me niet dat dat het is. want hij pakt een signaal van de onsteking, omdat hij op dat ritme tikt zegmaar..


  6. #6
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Radio of versterker tikt

    Dat ontstoringskastje lijkt me een aardige om mee te beginnen. Overigens werkte dat bij mijn versterker ook niet, toen heb ik een andere versterker gekocht. Dat loste het wel op.


  7. #7
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    Re: Radio of versterker tikt

    ok,

    als het dan aan de versterker zou liggen...

    is het dan dat als de auto loopt dat de voeding meer als 12v word.. is het dan niet gewoon mogelijk om een weerstand er tussen te plaatsen, die niet meer als 12v doorlaat?


  8. #8
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Radio of versterker tikt

    Nee, het is een vervuilde 12V, met storing van de ontsteking. Dat kastje filtert de storingen eruit, een goede versterker doet dat zelf ook maar ik heb ook wel eens een versterker gehoord die nooit stoorde en er op een dag mee begon.


  9. #9
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    Re: Radio of versterker tikt

    dus dan zou hij het niet moeten doen als ik hem direct op de accu aansluit toch?? want dan kan hij nergens meer een signaal oppakken..

    maar ik ga dat filtertje wel proberen..

    waar is dit tekoop?? en prijzen :p


  10. #10
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: Radio of versterker tikt

    is dat dan niet optelossen
    met onstorings doppen op de bougie,s??
    dat is een dop die tussen bougie en bougiekabel inzit
    want deze klacht had ik jaren geleden ook met mijn Simca1100
    think PORSCHitive


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •