Hallo!

ik heb echt een vreemd startprobleem. Heb op het forum al aardig zitten speuren maar dit kan ik niet vinden.

Vorige week mijn porsche gekocht (zie voorstelrondje op forum). Ik wist bij de aankoop dat er een lek zat in de elektriciteit, een nacht kon hij stil staan en vervolgens was de accu leeg. Na de feestdagen gelijk laten maken dus. Nadat ik de porsche op heb gehaald ga ik een uurtje koffie drinken bij een vriendin, accu leeg. Uiteindelijk nieuwe accu er in gezet en ik dacht van de (start)problemen af te zijn.

De volgende dag (ofzo) probeer ik de auto te starten, draait de motor rond maar slaat hij niet aan. Ik rook benzine dus ging er van uit dat door al het starten met de feestdagen en daarna de motor verzopen was. Ik beken... heb gas maar ingedrukt Vervolgens sloeg de motor aan en heb ik hem eens flink schoon geblazen.

Uurtje laten staan en weer geprobeerd te starten. Weer slaat de motor niet aan, hij draait wel maar pakt hem gewoon niet ofzo. Weekend laten staan en vanmorgen doe ik de sleutel in het slot.... BROEM hij start gewoon. Lekker mee gereden. kletsje hier en daar gehouden en probeer weer te starten... je raad het al... hij slaat weeeer niet aan.

Ik had al de tip gekregen om er in de versnelling eens een zetje aan te geven voor het starten, helpt niet.
Ook gas geven helpt niet meer (dat probeer ik niet steeds hor).
Er zitten nieuwe bougies in en nieuwe bougiekabels.

Zou het de carburateur zijn ofzo?? Iemand ideetje??

Margriet

ps weet iemand of er een shoke zit in de porsche? Ik heb onder het stuur 2 knopjes zitten met eentje waarop een sneeuwvlok staat en de ander een soort propellor. In het onderhoudsboekje staan deze niet. (verder is het in het duits en dat is niet mn beste taal zeg maar ) werkplaatshandboek nog steeds niet binnen...