Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 24
  1. #11
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924 1976 | Wie kan mij een Tip geven ?

    ooit gelezen dat je een auto koopt 'met je verstand'... het is dus zeker de moeite waard om alles op een rijtje te zetten, en nuchter te beslissen om een auto links te laten liggen
    Succes nog met de zoektocht


  2. #12
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: 924 1976 | Wie kan mij een Tip geven ?

    Jammer Danny, maar zo te zien heb je een goede beslissing genomen. Ik vond het een spannend verhaal omdat het om een hele vroege 924 ging. Die zijn intussen aardig zeldzaam maar wat mij betreft alleen interessant als ze origineel zijn. Daar is hier zo te zien geen sprake van en dat samen met de geconstateerde gebreken heb je de juiste keuze gemaakt.
    Succes met de verdere zoektocht!
    924S '87


  3. #13
    Ingeschreven
    14/04/2012
    Locatie
    Lede Oost - Vlaanderen
    Berichten
    16

    Re: 924 1976 | Wie kan mij een Tip geven ?

    Thanks maar heb er echt geen goed gevoel aan over gehouden ....

    Als ze de poort omhoog duwden was mijn hartje direct in overdrive maar de eerste plaats achter de achterassen waar ik keek was de euforie al iets minder ,

    als je dan denkt dat je alles wat rubber is moet vernieuwen en ik eigenlijk geen idéé had van de prijs voor die onderdelen begon ik echt te twijfelen !

    Die kokerbalken is voor mij geen probleem als je al 36 jaar auto-electro monteur bent en een diploma hebt als plaatslager-schilder , ik vreesde gewoon voor de extreem hoge kosten

    De motor was overduidelijk gereviseerd en leek wel nieuw alhoewel hij vast zat .... ik kon natuurlijk niet meer doen dan in tweede versnelling zetten en de auto proberen te verduwen ..... niets aan de motor bewoog maar los maken is natuurlijk niet echt een probleem ,

    wat wel een probleem zou kunnen zijn is dat eens hij draait overal gaat lekken omdat alle dichtingen kapot zijn gegaan ??

    En zoals hier al aangegeven is het ééntje van 05/76 en dus één van de eerste wel met een 944 kit en niks van opties op leder bekleding na ... en is een 4 bak en is nog niet verzinkt ?? véle maren zeker ?

    Geloof het of niet , ik twijfel nog steeds maar denk dat er nog wel een betere aankomt en de prijs was maar 1250 euro ....... pffff weet het niet goed ?

    Hier nog wat foto's







    Kan iemand mij overtuigen deze toch te nemen of beter gaan voor een recentere ?
    Ben al zot gedacht !!!
    Grts 924 Power/Danny

    Keep the Oldie's On The Road !
    Never Drive Faster than Your Guardian Angel Can fly !


  4. #14
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924 1976 | Wie kan mij een Tip geven ?

    Ken het gevoel van de eerste auto die je gaat bekijken... (in mijn geval zonder al te veel kennis over auto's)
    Natuurlijk zijn dergelijke projecten interessant qua prijs, maar dan krijg je ook waarvoor je betaald, dus werk en kosten te voorzien.
    Ik zou adviseren om meerdere auto's te bezichtigen, om te kunnen vergelijken. Hou zoekertjes in de gaten en vergelijk prijzen.
    Ook hangt veel af wat je ermee van plan bent: vervoer, sleutelwagen, 'zondagswagen', ...
    Als je de tijd, budget, en kennis hebt kun je wel een (berekend) risico nemen, maar in het andere geval is 'bezint eer ge begint' misschien beter van toepassing.


  5. #15
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1976 | Wie kan mij een Tip geven ?

    Voor dat geld zou ik hem zeker laten staan
    In eerste plaats omdat hij niet origineel is
    Tweede je twijfelt zelf over de uitvoering je wild eigenlijk een late 924 met meer opties
    Ten derde de kosten
    Alle rubbers vervangen kost over de 1000 euro
    de auto rijdend maaken motor remmen enz zeker nog eens 500
    Daarbij het lassen van de kokerbalken
    Ik zou zeggen ga voor die 3000 opzoek naar een beter exemplaar


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  6. #16
    Ingeschreven
    22/01/2011
    Locatie
    lelystad
    Berichten
    169

    Re: 924 1976 | Wie kan mij een Tip geven ?

    Ik zie wel potentie in de auto,
    mooi interieur zo te zien,
    en 2e hands is er genoeg te koop zodat je redelijk budget kan blijven lijkt me.

    als je twijfelt zou ik afpingelen


  7. #17
    Ingeschreven
    14/04/2012
    Locatie
    Lede Oost - Vlaanderen
    Berichten
    16

    Re: 924 1976 | Wie kan mij een Tip geven ?

    Wel eigenlijk heeft deze ""maar"" 19 jaar in het verkeer geweest en 19 jaar opgeborgen gestaan en heeft maar 114.000 km op haar teller staan en de motor zelf eigenlijk maar 20 kilometer

    Nu laatste update .... daar het blijft jeuken , heb ik die kerel nogmaals een mailtje gestuurd voor een nieuwe afspraak + lagere prijs en ik ga nogmaals kijken

    Ik kan deze 924 niet uit men hoofd zetten maaaaaaar , het zal wel zijn om op te werken naar een prima rijdende 924 en daarna terug te verkopen !

    De bedoeling is met toch wat winst te verkopen zodat ik minder hoef te investeren om dan mijn jongere 924 aan te kopen ....


    Is het vervangen van de distributieriem bij deze 924 een moeilijke karwei of valt dit nog goed mee ?
    Grts 924 Power/Danny

    Keep the Oldie's On The Road !
    Never Drive Faster than Your Guardian Angel Can fly !


  8. #18
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1976 | Wie kan mij een Tip geven ?

    Distributie is heel simpel
    Maak veel foto's zodat we een goed beeld hebben van wat je ziet
    Let als je wild door verkopen op de prijs een 924 heeft helaas nog niet veel waarde terwijl sommige onderdelen echte Porsche prijzen hebben
    Je kan idd veel doen met tweedehands onderdelen die zijn in overvloed aanwezig
    Maar belangrijk blijft dat je met aanschafprijs en opknappen op een rieele vraagprijs overblijft en natuurlijk winst
    zelf zie ik dat niet zitten met deze auto ( maar ik ben er natuurlijk niet geweest )

    Koop met verstand niet met je hart


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  9. #19
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1976 | Wie kan mij een Tip geven ?

    ik zou hem niet kopen om op te knappen
    Daar is hij al te veel voor verbouwd enz.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  10. #20
    Ingeschreven
    22/01/2011
    Locatie
    lelystad
    Berichten
    169

    Re: 924 1976 | Wie kan mij een Tip geven ?

    Ik zou hem niet kopen voor de handel (mits je er nog veel af kan pingelen).
    Naar (originele) uitgebouwde versies is zeker ook een vraag,
    je zal je niet rijk moeten rekenen en al blij moeten zijn met een kleine winstmarge denk ik.

    Starten na langdurige stilstand:
    Mij is verteld: dat de enige manier is, bougies eruit, in dit geval de auto in de 4e versnelling zetten en met verse olie de auto duwen.
    gekke geluiden (gepingel etc. is stoppen) zo komt de olie op de vitale delen waarna je de auto stationair kan laten draaien.
    als dit niet klopt ...aanvullen s.v.p.
    succes


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •