Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24
  1. #1
    Ingeschreven
    14/04/2012
    Locatie
    Lede Oost - Vlaanderen
    Berichten
    16

    924 1976 | Wie kan mij een Tip geven ?

    Hey Beste Porsche Lovers ....

    Ik beloof plechtig mij morgen uitgebreid voor te stellen in het daarvoor bestemde topic ,

    ik had dit vraagje omdat ik morgenmiddag naar een Porsche 924 van 05/'76 ga kijken en daar omtrent had ik graag wat informatie ...

    De 924 staat sinds 1993 onaangeroerd in een garage warm en droog volledig weliswaar en volledig gerestaureerd met een volledig gereviseerde motor in .

    Sindsdien is de motor niet meer gestart geworden ..... nu is mijn vraag naar wat moet of kan ik kijken om een niet startende 924 te kopen ?

    De motor is nieuw maar staat dus al bijna 20 jaar afgedekt stil zonder ook maar 1 x gedraaid te hebben !

    Als ik morgen terug kom stel ik me eerst eens degelijk voor zoals het hoort en breng uitgebreid verslag en foto's mee om met jullie te delen ,

    want ik zal in de toekomst hoogst waarschijnlijk nog véle vragen hebben voor jullie en dit over allerlei zaken want ik ben de Porsche niet gewoon !

    Wel is het al sinds vele jaren een droom van me !

    MVG

    Danny


  2. #2
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: 924 1976 | Wie kan mij een Tip geven ?

    Het is natuurlijk mogelijk.
    Alleen niet verstandig om zonder er verder iets aan te doen gelijk te starten.

    Ik zou er voorgaan, hoewel iets na 1980 me ook aantrekt ivm roest bescherming.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  3. #3
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1976 | Wie kan mij een Tip geven ?

    Denk idd om roest
    Licht totaal aan de prijs
    Alle waar heeft zijn prijs zou ik maar zeggen
    We hebben in de frond page een heel verhaal staan Aan koop tips
    Deze is vrijwel kómpleet
    Lees deze door en het gaat zeker lukken
    Maak als je twijfelde veel foto's en info en plaats ze hier zodat wij je kunnen adviseren /overhalen


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #4
    Ingeschreven
    22/01/2011
    Locatie
    lelystad
    Berichten
    169

    Re: 924 1976 | Wie kan mij een Tip geven ?

    Ha Danny, welkom hier

    Kijk inderdaad uit voor roest, dit bouwjaar is inderdaad nog niet gegalvaniseerd.
    Maar laat je er ook niet door afschrikken, ik heb een porsche uit 1977, waarvan alles keihard is (m.u.v. wateropvangbakjes achterklep ).
    Waar ik ook wat moeite mee heb, waarom veel geld en tijd in een blok steken om dat te reviseren en er dan vervolgens nooit mee rijden ?
    Zijn er bewijzen van de revisie.
    Ik wil je niet ontmoedigen maar kijk uit voor mooie verkooppraatjes,
    In ieder geval veel succes met de Porsche,

    Ik zou hem in ieder geval een tijd stationair laten draaien motorkap open en goed luisteren en kijken.
    denk ook dat je de voorremmen zal moeten reviseren, (setje kost ong. 9 euro) rubbers raken bij lange stilstand vaak beschadigd.

    In ieder geval succes en veel plezier met de porsche


  5. #5
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1976 | Wie kan mij een Tip geven ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door az73 Bekijk Berichten
    Ha Danny, welkom hier

    Kijk inderdaad uit voor roest, dit bouwjaar is inderdaad nog niet gegalvaniseerd.
    Maar laat je er ook niet door afschrikken, ik heb een porsche uit 1977, waarvan alles keihard is (m.u.v. wateropvangbakjes achterklep ).
    Waar ik ook wat moeite mee heb, waarom veel geld en tijd in een blok steken om dat te reviseren en er dan vervolgens nooit mee rijden ?
    Zijn er bewijzen van de revisie.
    Ik wil je niet ontmoedigen maar kijk uit voor mooie verkooppraatjes,
    In ieder geval veel succes met de Porsche,

    Ik zou hem in ieder geval een tijd stationair laten draaien motorkap open en goed luisteren en kijken.
    denk ook dat je de voorremmen zal moeten reviseren, (setje kost ong. 9 euro) rubbers raken bij lange stilstand vaak beschadigd.

    In ieder geval succes en veel plezier met de porsche
    Vergeet dat Laten lopen snelllllll !!!!!!! als hij zo lang stil heeft gestaan !!!!!! op de Vitale punten zit geen drup smering meer dus .......
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #6
    Ingeschreven
    14/04/2012
    Locatie
    Lede Oost - Vlaanderen
    Berichten
    16

    Re: 924 1976 | Wie kan mij een Tip geven ?

    Ja laten lopen ga ik zeker niet doen , waar ik zal mee beginnen is een groot onderhoud ,
    de olie vervangen en dan met de hand proberen de motor te verdraaien ...

    Als dit lukt zal ik eerst zien of ik benzine krijg en zo ja dan zal ik de motor opstarten en voorzichtig of in meerdere malen laten warm lopen ,
    en dit zonder een minuut van de motor weg te lopen en alles blijven controleren !

    Ik hoop alvast dat dit lukt maar daarvoor moet ik hem straks eerst eens goed keuren ..... de vuile broek en lamp liggen reeds klaar + fototoestel !
    Grts 924 Power/Danny

    Keep the Oldie's On The Road !
    Never Drive Faster than Your Guardian Angel Can fly !


  7. #7
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1976 | Wie kan mij een Tip geven ?

    als je hem op gaat starten olie vernieuwen en het oliefilter .
    kleppendeksel er af olie over de nokkenas verdelen bij de klepstoters olie laten lopen
    de bougies er uit en olie in de cil. laten lopen ( beetje per cil en verdunnen met benziene )
    dan met de hand rond draaien dop 24 op de bout van de krukaspoelie.
    Daarna met de startmoter rond laten gaan uiteraard bobiene kabel los nemen en zonder bougies ,even een doek op het uitlaat spruitstuk leggen om alles wat er uit komt op te vangen .

    Dit is wat je minimaal moet doen !!!! om schade te voorkomen !!!

    ---------- Bericht toegevoegd op 10:59 ---------- Vorig bericht was op 10:52 ----------

    let op
    Achter de punten achter de achteras aangrijping kokerbalk
    Voor in de hoeken bij de voorscheremen tegen de deur stijlen
    en de accu bak.

    dit zijn bekende punten die slecht kunnen zijn kwa koets en een beetje verstopt zitten
    verder wel meer punten, maar die zie je wel.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #8
    Ingeschreven
    14/04/2012
    Locatie
    Lede Oost - Vlaanderen
    Berichten
    16

    Re: 924 1976 | Wie kan mij een Tip geven ?

    Bedankt voor de nuttige info , ik ga mij eens klaarmaken en vertrekken , ben terug tegen 15u ....

    Laat hier zo spoedig mogelijk weten wat het geworden is gekocht of niet ?
    Grts 924 Power/Danny

    Keep the Oldie's On The Road !
    Never Drive Faster than Your Guardian Angel Can fly !


  9. #9
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1976 | Wie kan mij een Tip geven ?

    Succes.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  10. #10
    Ingeschreven
    14/04/2012
    Locatie
    Lede Oost - Vlaanderen
    Berichten
    16

    Re: 924 1976 | Wie kan mij een Tip geven ?

    Bedankt voor de tips mannen maar het heeft niet mogen zijn

    En dan zeker een bedankje @ M.B.H. de kokerbalken achteraan waren echt volledig weg , ook al stond hij te glimmen langs de bovenkant !

    Ruikte ook enorm muf in de auto en staat nu wel al 19 jaar stil , toch vond ik die geur niet echt normaal !

    Motor die zat vast , is natuurlijk allemaal los te krijgen maar de meeste rubbers zoals achteruit en deuren waren helemaal verstikt of zo als je er aan kwam pluisde die op .

    Alles bijeen heeft mij toch weerhouden om hem te kopen al zag hij er buitenkant prachtig uit !

    Ik zoek wel eentje tot ik men droom vind en ga nu echt niet de eerste de beste nemen .....

    ik zou in ieder geval een 5 bak willen en elektrische ruiten spiegels enzo verder !

    En ga hier wat opsteken van jullie alvoor ik tot aankoop over ga want weet nu niet of ik beter een zekere uitvoering neem zoals de S of de Turbo ?

    maar ik heb nog wel wat tijd om echt iets te vinden en liefst dat ik zelf kan opwerken - restaureren ...

    Hier een foto van de 924 waar ik gaan kijken ben ....


    Grts 924 Power/Danny

    Keep the Oldie's On The Road !
    Never Drive Faster than Your Guardian Angel Can fly !


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •