Pagina 1 van de 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 34
  1. #1
    Ingeschreven
    25/04/2009
    Berichten
    132

    Startmotor vervangen

    Ik heb het probleem dat me startmotor vrijwel zeker is overleden (ging al wat lastig rond en trekt het nu helemaal niet meer om rond te gaan). Nu wil hem dus gaan vervangen en denk ik ook meteen voor het sterkere exemplaar (is dat aan te raden?).
    Maar is het makkelijk zelf te doen? Moet je veel los halen?
    Ik heb al ff onder me P gekropen en zag hem ene beetje zitten en heb een Hayens Manual maar daar gaan ze uit van een blok dat los ligt.
    En hoeveel tijd zou het een garage kosten vermoedelijk?


  2. #2

    Re: Startmotorvervangen

    het gaat vrij makkelijk, zolang je er maar bij kan! dus je auto hoog genoeg kan krijgen (liefst op een brug)
    het kreng is loodzwaar nameljk,,

    hij zit maar vast met 2 bouten, dat gaat opzich vrij gemakkelijk.. kan me even niet herinneren of het hitteschild er nou voor hoort te zitten (ligt bij mij in de kast) maar anders is die er ook zo af..
    draadjes moet je wel even goed labelen! als je dat de eerste keer doet, doe je het geheid fout..

    een moderner exemplaar kan geen kwaad..
    as. weekend is er in Rosmalen een autobeurs, en meestal staat er op die beurs een stand met hypermoderne-startmotoren, voor oldtimers..
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  3. #3
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.512

    Re: Startmotorvervangen

    Het is idd niet al te moeilijk, maar het is ff pielen.

    Beste is om alle hitteschilden te verwijderen dan heb je ruimte zat om te manouvreren.

    Het zijn inderdaad 2 bouten, de ondeste is het makkelijkst van onder de auto te bereiken en de bovenste van bovenaf. Veel moet je op de tast doen en je moet de auto zo hoog mogelijk hebben.

    Als je klaar bent hoef je iig voorlopig ff niet meer naar de sportschool!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  4. #4
    Ingeschreven
    25/04/2009
    Berichten
    132

    Re: Startmotorvervangen

    Er zit inderdaad ene hitteschild voor zover ik kan zien. Bij mij in de buurt zit een startmotorrevisie zaak en toevallig had iemand daar een 924 Turbo gehad (en daar zit de startmotor anders dat weet ik ) maar die zei dat hij een sterker exemplaar aanrade (was amper iets duurder (115ex ipv. 95ex btw). Heb op internet ook het een en ander gevonden en volgens mij is de standaard 0,8kw en die verbeterde 1,1kw en zou ook kleiner en lichter zijn. Ik denk dat ik hem iig maar ff ga proberen aan te duwen als er een vriend ofzo in de buurt is haha om te kijken of hij gewoon loopt verder (staat inmiddels al weer ene tijdje stil door het probleem) en dan denk ik toch dat ik maar naar een DHZ garage ga om het zelf te proberen.
    Ik schrok toch een beetje van het uur tarief van 65ex btw moet ik toch ook maar is wat meer gaan rekenen voor me pcklusjes


  5. #5
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Startmotorvervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door captainfrasca Bekijk Berichten
    Het is idd niet al te moeilijk, maar het is ff pielen.

    Beste is om alle hitteschilden te verwijderen dan heb je ruimte zat om te manouvreren.

    Het zijn inderdaad 2 bouten, de ondeste is het makkelijkst van onder de auto te bereiken en de bovenste van bovenaf. Veel moet je op de tast doen en je moet de auto zo hoog mogelijk hebben.

    Als je klaar bent hoef je iig voorlopig ff niet meer naar de sportschool!
    als je de zware startmoter hebt!!( er zijn 2 typen dik en dun :eyebrows
    Is het simpeler om even het olie Filter eraf te schroeven
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #6
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Startmotorvervangen

    Ik heb het een paar maanden geleden gedaan. Mijn startmotor komt ook van een oldtimerbeurs af.
    Op de brug was losmaken redelijk makkelijk, hoewel je voor de tweede bout een paar 'knietjes' en verlengstukken nodig hebt. Probleem bij het weer monteren was dat de nieuwe startmotor dikker en langer was dan de oude, waardoor het oliefilter in de weg zat. Filter eraf, olie aftappen en startmotor monteren, daarna filter erop en verse olie.

    Eerst de accu loshalen, anders krijg je indrukwekkend vuurwerk!

    EDIT: Ik zie dat Martin iets eerder was.


  7. #7
    Ingeschreven
    25/04/2009
    Berichten
    132

    Re: Startmotorvervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk Berichten
    Ik heb het een paar maanden geleden gedaan. Mijn startmotor komt ook van een oldtimerbeurs af.
    Op de brug was losmaken redelijk makkelijk, hoewel je voor de tweede bout een paar 'knietjes' en verlengstukken nodig hebt. Probleem bij het weer monteren was dat de nieuwe startmotor dikker en langer was dan de oude, waardoor het oliefilter in de weg zat. Filter eraf, olie aftappen en startmotor monteren, daarna filter erop en verse olie.

    Eerst de accu loshalen, anders krijg je indrukwekkend vuurwerk!

    EDIT: Ik zie dat Martin iets eerder was.
    Lijkt me eerst olie aftappen en dan filter verwijderen Anders wordt het volgens mij nogal een kliederboel haha


  8. #8
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.512

    Re: Startmotor vervangen

    In principe is het ook mogelijk om alleen het filter los te draaien zonder olie te verliezen. Als je het filter of beter nog een nieuwe weer monteerd moet je wel ff kijken hoeveel olie je weer erbij moet gooien.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  9. #9
    Ingeschreven
    25/04/2009
    Berichten
    132

    Re: Startmotor vervangen

    Vandaag besloten om eindelijk is een keer die startmotor te kopen (zo'n dunne sterkere gereviseerd), kwam ik daar... tja wat voor aansluiting heb je... schroef of steek. Kon ik dus weer terug naar huis en gelukkig kon ik me telefoon tussen me uitlaat poeren om zo ene foto te kunnen maken en daaruit bleek dat ik schroefaansluiting heb.
    Ze hadden die niet op vooraad dus morgen krijg ik een omgebouwde naar schroefaansluiting die ik kan ophalen

    Zal morgne ook ff proberne of ik me oude eraf kan halen zonder brug maar vraag me af of dat gaat lukken...


  10. #10
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Startmotor vervangen

    Waarom zou dat niet Lukken :loco:
    Gewoond doorgaan !!!!
    Tip schroef je olie filter er af ( komt een klein beetje olie uit als je het goed doet).
    Zelfs op de brug heb ik het vandaag gedaan
    Dan kun je wat makelijker bij je bedrading en hoef je de hitte schilden niet weg te bouwen ;-)
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •