Pagina 2 van de 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 88

Onderwerp: 924 turbo US

  1. #11
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: 924 turbo US

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bekijk Berichten
    Hey proficiat met de aankoop .
    Die blauwe rook hoeft niets ergs te betekenen een turbo wordt oliegelagerd en mag dus zeker meer olie gebruiken dan een gewone atmosferische .
    Als het die rode is geworden dan zag hij er op foto goed uit .
    Als ik het was zette ik om te beginnen eens nieuwe en goede bougies bvb http://www.halo-benelux.com/kontaktnl.htm deze heb ik in mijn 924 van 1984 mijn Opel Senator 2.6 van 1990 op LPG en in mijn BMW 528 I van 1980 steken en ben er zeer tevreden over nl 8,5 liter verbruik tegenover 9,4 met Bosch bougies in de 924 de Senator heb ik ze enkel gezet voor de backfires te voorkomen wat goed gelukt is .
    ik dacht idd ook aan de turbo maar de wagen rookt nogal veel vind ik toch te veel om zo te laten en dat verklaart nog niet dat de bougies zwart zijn maar echt heel zwart lijkt me eerder wat roet te zijn dan olie op de bougies andere bougies plaatsen kan het altijd zijn dat de motor een klein beetje beter draait maar kan dit ook niet oplossen
    let op dit is een amerikaan met catalisator en lambdasonde zal dus denk ik niet simpel zijn om hier een probleem te vinden zit dus ook een module in niet zoals een europese


  2. #12
    Ingeschreven
    07/12/2008
    Berichten
    411

    Re: 924 turbo US

    Kun je de lambda regeling etc. niet verwijderen of vervangen voor europese delen??
    Porsche 924 1977
    Passat coupe 1975


  3. #13
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: 924 turbo US

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ritske Bekijk Berichten
    Kun je de lambda regeling etc. niet verwijderen of vervangen voor europese delen??
    ik denk dat dit nogal omslachtig is en onderdelen vinden zal ook niet zo vanzelfsprekend zijn
    maar heb vandaag nog wat gesleuteld en hij rookt in ieder geval al wat minder ook bougies zijn al een beetje minder zwart
    enkel poft hij nu wel wat bij gas lossen
    maar mss houd ik de wagen toch niet zelf maar rijd in ieder geval wel goed een enorm verschil tov een gewone 924
    we zien wel wat het word

    en ja idd het is die rode


  4. #14
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: 924 turbo US

    Ik zou niet zomaar aan het mengsel gaan sleutelen om 'm te laten stoppen met roken. Te arm mengsel = boem.


  5. #15
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: 924 turbo US

    Jessy, je zou me heel blij maken met een foto waar de lambdasonde zin in de uitlaat. Ik wil ook een lambdasonde im mijn turbo zetten maar wil graag de originele locatie weten, vandaar. Alvast bedankt !


  6. #16
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: 924 turbo US

    een foto trekken zo gaat nogal moeilijk kan je niet goed zien zitten
    deze zit onder de turbo er zit daar op de uitlaatpijp een plattere kant waar die gevezen zit

    heb even een fototje gecopieerd uit de manual
    Porsche_924_Turbo_-_Info-1
    heb ik op dit forum gedownload

    waarom ga je deze dan plaatsen


  7. #17
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: 924 turbo US

    hoeveel moet de compressie zijn bij een amerikaanse type 2
    cil1 is 10 bar
    2 is 9bar
    3+4 9,5 bar


  8. #18
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: 924 turbo US

    die compressie is prima.

    Je kan voor de zekerheid even je klepspeling controleren/ bijstellen, dit is zo gedaan.

    Je kan niet dezelfde bougies nemen als voor een nromale 924, een turbo wordt velel malen heter. NGK maakt hier speciale bougies voor, voor de 924 turbo is dat het type: B8EGV
    Ik race ermee en dat gaat perfect, iemand anders op het forum heeft ze ook (dorpe).

    Zwarte bougies duiden op een te rijk mengsel. Echter raad ik af om er zomaar aan te gaan draaien. Een turbo kan je alleen goed afstellen al dit rijdend doet met een wideband lamdasondemeter. Bij een turbo kan je de co niet afstellen met stationair toerental, dan zal hij te arm staan. Zodra de turbo inslaat veranderd de co waarde compleet, vandaar dat je het al rijdend moet meten.


  9. #19
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924 turbo US

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jessy1984 Bekijk Berichten
    hoeveel moet de compressie zijn bij een amerikaanse type 2
    cil1 is 10 bar
    2 is 9bar
    3+4 9,5 bar
    is da niet wa hoog voor een Turbotje? zijn mooie waardes voor een NA met meer dan 150.000 km op de teller
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  10. #20
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: 924 turbo US

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    is da niet wa hoog voor een Turbotje? zijn mooie waardes voor een NA met meer dan 150.000 km op de teller
    m'n vorige 924 had perfect 13bar op alle4 115000km hadden ze me toch wijsgemaakt dat die auto had


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •