Pagina 4 van de 13 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 125
  1. #31
    Ingeschreven
    26/08/2009
    Berichten
    49

    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

    owk dan zijn die stekkers voor dus de diagnose stekkers dat is wel duidelijk

    en die stekkers achter zijn 4 stekkers 5 draden. en ik heb een handmatig targadak.
    zal zo is ff in de haynes loeren


  2. #32
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

    Had ik ook maar zo'n eentje om mee te beginnen al groot en deels gedaan, zeer mooi!!!! Nu mijne was ogineel in metaal groen, iets lichter denk ik...
    Allé kom maar op met de fotoooooosss :peace:


  3. #33
    Ingeschreven
    26/08/2009
    Berichten
    49

    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

    Zo vandaag even de porsche uit de garage gehaald om de fiat 500 uit de garage te halen. denk porsche terugduwen op het grint is toch ook niks,.. dus maar ff jerrycannetje benzine gehaald. denk starten met die hap.

    sleuteltje om, startmotor slaan niet aan,.. nou me electra is zo drama op dit moment het kan wel alles wezen dus ik flink balen, beetje zekeringen aangedrukt. pakt ze ineens wel aan. wat een mazzel

    flink doorstarten. niks....
    bougie er uit gehaald. nou die vonkte mooi. dus geen probleem.
    injectiekabel los gehaald, geen bezine. probleem gevonden dus!

    Nou van voor naar achter doorlopen jahoor de brandstofpomp achter slaat niet aan! eventjes de contakten losgedraaid(breken beide boutjes af:doh eventjes wat meten. geen stroom.

    nouja ben ik geen stroomheld dus binnenkort maar ff met me broer zoveel mogelijk dingen onder het dashboard aansluiten. en dan zal het probleem zich vanzelf wel verhelpen.

    nou hoorde ik bij het starten alleen een relais klikken, hoort niet toch? is vaak passa probleem als ik me goed herinner of zit ik er dan naast:$?


  4. #34
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

    tja Jasper, de pomp draait enkel als de startmotor draait (wordt aangestuurd door de min zijde van de bobine, die groene draad). Geeft dat geen puls, draait de pomp ook niet. je zou het relais kunnen overbruggen, maar heeft nu denk ik geen zin meer omdat de contacten zijn afgebroken.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  5. #35
    Ingeschreven
    26/08/2009
    Berichten
    49

    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

    Hmm,.. nou er zit weinig "schot" in de zaak, veelal is electra gebeuren en dat kan ik echt totaal NIET,.. dus denk dat ik mezelf maar is een cursus moet gaan geven:frown:

    dus het is nu ff wachten op me broer die goed is met multimeter en soldeer apparaat etc. of een maat van mij die er ook wel goed mee is maar kan nu niet verder. ook nog niet motorisch want door electrisch gezijk doet brandstofpomp het niet zoals hiervoor beschreven stond,..

    Niemand op forum met kennis van zaken die leuk vind om me een avontje/middag/zondag te helpen om me electra voor de bakker te maken(A)


  6. #36
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

    heb je al een werkplaatshandboek met de e.schema's er in?
    door zorgvuldig te lezen/kijken en met enig kennis van zaken kun je een heel eind komen...


  7. #37
    Ingeschreven
    26/08/2009
    Berichten
    49

    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

    Ik heb al de haynes werkplaatshandboek met schema's er in.
    Maar aan een auto sleutelen die je neit zelf hebt gedemonteerd is best lastig. en ik kan heel veel op motorisch gebied en andere gebieden maar electra is gewoon echt een grote zwakte! en dan nog is al die relais en die stekkertjes,.. man o man,.. nee ik heb vaak genoeg de moed gehad deze week er is onder te kruipen maar zonder al teveel succces als ik eerlijk ben. dus vandaar dat ik nu op de wacht voor hulp zit


  8. #38
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

    kan je helaas niets meer dan succes wensen,ook voor mij niet echt een sterk punt!


  9. #39
    Ingeschreven
    26/08/2009
    Berichten
    49

    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

    Hoera!!

    Update tijd

    ben avondje bezig geweest met me broer( multimeter held!!)
    Resulaten van dit avondje!
    Brandstofpomp krijgt voeding!
    Koplampen doen het en komen mooi omhoog!
    remlicht
    achteruitlicht
    knipperlichten
    ruiterwissers!

    dus kan weer aan de slag want me motor zou nu eventueel moeten kunnen draaien.
    nu heb ik alleen 1 probleem brandstofpomp die zit vast en doet het niet!

    wat is hier de beste oplossing voor? is hij te maken moet ik een ander. zo ja waar haal ik deze het beste vandaan?


  10. #40
    Ingeschreven
    26/08/2009
    Berichten
    49

    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

    Mede porsche rijders, ik heb weer een vraag aan jullie!

    Ik heb zojuist mijn Distributieriem vervangen en ben nu bezig met het monteren van de spanrol!

    Nou is de spanrol die ik van gates heb anders dan die er origineel op zit. De orginele heeft een grote bout waar je de spanning mee kan opvoeren. nou heeft de gates deze grote bout niet maar 2 gaten in de spanrol. ik verwacht dat er een tooltje op moet (zoiets als waar je de slijpschijf van je slijptol mee vast zet) op moet om de spanrol op spanning te zetten.

    heeft hier iemand ervaring mee/tips?

    ik hoop zo snel mogelijk van jullie te horen, want vind het niet zo fijn om me auto zonder de d-riem er correct op te hebben lange tijd te hebben staan!



    * vorige D-riem die ik heb vervangen had een kromme klep tot gevolgen


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •