Pagina 5 van de 13 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 125
  1. #41
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jasper08 Bekijk Berichten


    * vorige D-riem die ik heb vervangen had een kromme klep tot gevolgen
    als je alles netjes op de merktekens zet kan er niets mis gaan en dan nog, de kleppen kunnen de zuiger niet raken bij deze motor.

    De spanrol is dus van het "goedkope" type. Heb ik ook gemonteerd. Ik heb de riem licht opgespannen aan de trekkende zijde (dat is de zijde waar de spanrol NIET tegen drukt) en in een van de gaatjes een kleine schroevendraaier gestoken. Hiermee heb ik de riem op de goede spanning gebracht (aan de trekkende zijde moet je de riem maximaal een kwart slag kunnen draaien, dan is de spanning goed.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  2. #42
    Ingeschreven
    26/08/2009
    Berichten
    49

    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

    oke thnx, ga dr ff mee aan de slag heb ondertussen ff me nieuwe brandstofpomp gemonteerd dus als alles beetje mee zit zou ik straks de P voor t eerst moeten kunnen starten,..

    *hart gaat al sneller kloppen(A)


  3. #43
    Ingeschreven
    26/08/2009
    Berichten
    49

    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

    Zo vandaag me brandstofpomp en D-riem gemonteerd

    als het goed is zitten ze beide goed gemonteerd! maar ik wacht nog even met starten tot me pa er is zodat we alles nog even goed door kunnen lopen!!

    jullie nog tips of ideeen die ik nog zou moeten nalopen voordat ik dr voor t eerst probeer te starten?


  4. #44
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

    bus startpilot bij de hand? WD40 werkt net zo goed
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  5. #45
    Ingeschreven
    26/08/2009
    Berichten
    49

    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

    Nou porsche heeft ze eerste klanken laten horen!

    Nu heb ik alleen nog paar kleine vraagjes want ze sloeg ongeveer per direct af!

    hoe vaker proberen hoe langer ze liep maar de accu ligt nu ff aan de lading.

    maar het volgende deed zich voor!

    Backfires:
    1 uit de uitlaat
    en stuk of 3-4 door luchtinlaat

    Is dat normaal voor eerste paar keer aangezien ze nog niet optimaal loopt?
    owja, en mijn drukregelaar van brandstof die gaf wat problemen in t electra dus daar heeft me broer even omleiding over gelegd om later te fixen dus brandstofpomp blijft pompen. kan dit voor t testdraaien kwaad? kan de porsche er mee starten of kan dat oorzaak van t afslaan zijn?


  6. #46
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

    ik had ook een gates setje maar volgensmij zat er een 4kant gat in waar een inbus in paste om hem te spannen, en de mijne was wel het zelfde van wat erop zat;-)

    en als je last heb van kromme kleppen na het vervangen van een riem, daarom draaien de ''profecionals'' altijd eerst de motor met de hand rond;-)

    EDIT: oeps pagina 2 gemistedface::doh:

    als ie 1 keer in de inlaat ploft en 3 keer in de inlaat dat de timing tussen nokkenas en krukas meer als een paar tanden verkeert, dus ff dubbel chekken dat alles wel op merk teken staat:doh:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  7. #47
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

    owja, en mijn drukregelaar van brandstof die gaf wat problemen in t electra dus daar heeft me broer even omleiding over gelegd om later te fixen dus brandstofpomp blijft pompen. kan dit voor t testdraaien kwaad? Nee ;-)
    kan de porsche er mee starten ja :-)
    of kan dat oorzaak van t afslaan zijn? nee niet echt , of je brandstof verdeler moet niet goed werken en continu brandstof druk op je inspuiters geven
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #48
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

    eerst met de hand ronddraaien, dat doen echte profs? ook beunhaze hoor :p

    enne, je kan ook nog proberen om de nokkenas nog een rondje te draaien, totdat ie weerop optijd staat. of de krukas.. kan ook... maar de verhouding is 2op1 krukas 1 rondje, nokkenas 2.. dus die zou net het verkeerde rondje zijn zegmaar :p

    of het is niet zoo.. verbeter me als het niet zo is


  9. #49
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeyw91 Bekijk Berichten
    eerst met de hand ronddraaien, dat doen echte profs? ook beunhaze hoor :p

    enne, je kan ook nog proberen om de nokkenas nog een rondje te draaien, totdat ie weerop optijd staat. of de krukas.. kan ook... maar de verhouding is 2op1 krukas 1 rondje, nokkenas 2.. dus die zou net het verkeerde rondje zijn zegmaar :p

    of het is niet zoo.. verbeter me als het niet zo is

    nee dat is dus iets anders

    als je de distrb. kap er af hebt.
    Dan zit er een merk streep stuk op het blok thv kukas
    en een kerfje in je poelie .
    Als die twee tegen over elkaar staan,
    moet ook het merk streep stuk op je kleppendeksel tegen over het puntje in je nokkenas wiel staan
    Als dit zo is en je kijkt op je vliegwiel zul je als het goed is ook de )0) markering vinden ( zet deze op nul exakt dit is de basis waar je van uit moet gaan )

    als je nu kijk waar de roter van de ontsteking staat / naartoe wijst is dat je eerste cilinder volg de desbetreffende bougie kabel en je komt als het goed is bij de voorste cil. uit dat is de cil. die het dicht bij de radiateur zit !!!!
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  10. #50
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Porsche 924"1979" Jasper08

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeyw91 Bekijk Berichten
    eerst met de hand ronddraaien, dat doen echte profs? ook beunhaze hoor :p
    ik gebruikte niet voor niets ''...'':loco:



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeyw91 Bekijk Berichten
    ...de verhouding is 2op1 krukas 1 rondje, nokkenas 2.. dus die zou net het verkeerde rondje zijn zegmaar :p
    en de krukas draait 2 rondjes als de nokkenas 1 keer rond gaat

    het is maar dat je het weet, anders komt het nooit goed met die motor:doh:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •