Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 26 van de 26
  1. #21
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1977 | Te veel stroom op circuit

    Er loopt van je pomp een aparte massa draad naar het massa punt op de koets net bij je achterlicht heb je die wel goed kwa overgangs weerstand.
    want je denkt aan de voeding van de pomp maar ook je massa doet mee in het verhaal.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  2. #22
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Er zitten toch zoizo al dikkere draden naar de pomp ? Dacht 2.5 idd de aarding zit naar je linker achterlicht massa puntje schoonmaken


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #23
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: 924 1977 | Te veel stroom op circuit

    Jongens het is geen electrisch probleem zoals ik dacht, maar een probleem met de kracht die de pomp moet zetten.
    Alle massa's zijn perfect in orde maar toch gisteren getest met splinternieuwe kablage maar idem.
    Nu heb ik terug eens een test gedaan met een pomp die NIET belast wordt en het relais blijft koud.
    Ik heb nu gisteren avond het brandstoffilter er tussenuit gehaalt en overbrugt de pomp zonder laten draaien, het relais wordt na 5 min lauw maar niet meer heet.
    En ik denk dat het mijn eigen stomme fout is, ik ben vergeten de brandstofpomp filter te vervangen.
    het was nog een oude van een vorige 924 en had hier totaal niet meer aan gedacht.
    Ik ga straks een nieuw halen en opnieuw testen.

    het brandstoffilter was het enige dat nog niet vervangen was, ook het kleintje achteraan zal ik vervangen.

    Thank's voor de tips tips


  4. #24
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: 924 1977 | Te veel stroom op circuit

    Filter vv en stroming super, en draait veel mooier en komt nog sneller op toerental
    maar relais blijft heet lopen, is iets minder maar nog te heet.

    Ik heb de zekeringskast er uit gehaalt en stelde vast dat op E2 de stroom van kontakt (zwart 1,5 dikte) type 15 > stroom bij starten en op kontakt.
    Deze kabel heeft warm gelopen of loopt warm.
    de issolatie zat lichtjes geplakt op het pinnetje van de zekeringskast.
    Dus zeker slecht kontakt nu.
    De 15 loopt dus ook naar het pomprelais( wordt intern doorverbonden in zekeringskast).

    het pinnetje in de fiche stond helemaal open dus defect en geeft slecht kontakt, pinnetje vervangen. Heb er nog veel liggen.
    Dus door slecht kontakt kan er ook warmte gegenereed worden.
    Dus kontakt nu terug in orde op zekeringskast.

    2de vaststelling, Als ik de achteruitverwarming opzette sprongt de zekering.
    Aansluitingen zijn juist en heeft ook gewerkt gehad.
    Maar het relais, hier was een probleem mee, het relais van de achteruitverwarming.
    Het veertje dat het kontakt tegen het spoeltje trek zat er los in, dus had steeds zeker bij het draaien van de motor.
    trillingen en dus wel en niet kontakt tot zelfs kortsluiting met het veertje dat er zat in te rammelen.
    Ook opgelost.

    vanavond zet ik de zekeringskast er terug op en zal nu nagaan of die 15 warm wordt.
    Is dat het geval, zal ik moeten alles 1 voor 1 moeten aflopen wat de terminal 15 zit....

    Een hele klus allemaal maar ik zal het vinden !!!!

    Wordt dus vervolgt

    Tot snel


  5. #25
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1977 | Te veel stroom op circuit

    als je alles gehad heb blijft er niets over Ha Dooooooooor Gaan.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #26
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: 924 1977 | Te veel stroom op circuit

    Zo kerels, ik ben super blij, de kogel is door de kerk !

    Dus het warmlopen van het brandstofpomp relais is opgelost.

    Na het vv van de brandstoffilter was het iets beter. het duurde iets langer voor het relais warm liep.
    maar bleef warm lopen.
    een 2 de oorzaak voor het warmplopen was de accumulator, 1 van de 2 was defect ! er kwam haast niets meer door.
    Heb het vervangen en nieuwbrandstofpomp relais geplaatst van 30 ampère.

    Alles amperage langs alle kanten was ok enkel de amperage op terminal 87.
    deze schommelde van 2 amps naar 8 a 9 amps ! dus mijn pomp moest soms meer en soms te weinig moeite doen.
    Vooral het te veel moeite doen deed het brandstofpomp relais warm lopen.
    ben super blij !

    Nu heb ik vanmiddag een manometer gekocht en leidingen en connectie's.
    Hiermee zal ik de systeemdruk afstellen en controledruk van de accumulator.
    Daarna CO afstellen en klaar

    Ik zal een hele beschrijving maken in mijn topic restauratie hoe het moet gebeuren.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •