Nouja, de eerste week van 2022 begon goed; ik hikte er al een flinke tijd tegenop maar de motor van de 924 ging eruit!
Ik had een waslijst aan dingen die moesten gebeuren in de motorruimte, waardoor ik het mezelf een stuk makkelijker zou maken als ik de motor in z’n geheel zou demonteren.

Nouja, zo gezegd zo gedaan en voila, 4 uurtjes later ligt ie ernaast.

27E86538-CB5A-4A5C-8A85-CBA938730786.jpeg

Het lijstje waar ik aan begonnen ben, en alleen maar langer werd;

- olielekkage oplossen onderzijde motor, carterpakking en keerringen vervangen
- uitlaatspruitstuk was gescheurd, vervangend 2e hands exemplaar ligt al maanden klaar
- koppeling inspecteren, deze is flink versleten. Komt nu dus een nieuwe set in met koppelingsplaat, drukgroep, druklager en druklagerhuls.
- nieuwe waterpomp, distributie riem is pas 1 jaar oud dus die kan wel weer terug
- dynamo rubbers zijn helemaal naar z’n grootje, deze worden vervangen voor kunststof busjes van parts-wise.com. Ik ben erg benieuwd.
- vooral heel veel schoonmaakwerk, alles is vet en zwart na 40 jaar zwoegen.
- in-tank brandstofpomp vervangen voor een vervangend filter, de originele lekt benzine op de elektrische aansluitingen.
- voor de rest alle roestige delen opschuren en in de zwarte hittebestendige lak zetten.

Hieronder even een foto van de huidige status, weer lekker onderweg richting de wederopbouw. Nu nog in afwachting van de bestelling van parts-wise, er was wat vertraging ontstaan bij de levering van het onderste bevestigingsrubber. In de tussentijd blijf ik lekker schoonmaken en onderdeeltjes spuiten!
CCF5ABD0-F928-4AA5-BB86-CE42DC3D65B5.jpeg