Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19
  1. #1

    Old timer, of dagelijks gebruik

    Hey,

    ik heb me dus onlangs een 924 gekocht, geboren in 1980 :-)

    nu, eerste idee was een old timer, ik hou mijn normale wagen, en zou deze meer als weekend wagen gebruiken.

    nu, mijn verzekering wees me erop dat een old timer toch enkele nadelen heeft, vooral op de 25km regel die eigenlijk ter voorbereiding is van een manifestatie, en de tern manifestatie is ook vaag, is de nforum meeting een manifestatie/old timer meeting, of eerder vrienden onder elkaar.

    en dat alles om niet jaarlijks te keuren.

    daar staat tegenover dus, als je gekeurd bent, dat je iets zekerder bent van de staat van de wagen, je mag rijden waar, wanneer je maar wilt, en dat verzekeringen bij erge ongevallen niet zo vlug overstapt naar verhalen op de verzekerde.

    nou, eigenlijk, graag wat tips ;-), helpt me bij het nadenken


  2. #2
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Old timer, of dagelijks gebruik

    denk dat dit een vraag is voor onze belgische vrienden....
    25km regel?


  3. #3

    Re: Old timer, of dagelijks gebruik

    Mag je onbeperkt met een oldtimer rijden?

    Auto's die een jaarlijkse technische keuring ondergaan, mogen altijd en onbeperkt de baan op.

    Auto's, auto's voor dubbel gebruik, minibussen van meer dan 25 jaar oud en alle andere wagens ouder dan 30, die kozen voor een vrijstelling van de jaarlijkse technische keuring - de auto's met O-nummerplaat dus - krijgen bepaalde beperkingen opgelegd.

    Ze mogen enkel op de openbare weg gebruikt worden:

    * ofwel ter gelegenheid van behoorlijk toegelaten manifestaties
    * ofwel voor proefritten met het oog op deze manifestaties, uitgevoerd tussen zonsopgang en zonsondergang en binnen een straal van 25 km
    * ofwel om zich naar die manifestaties te begeven.



    vooral behoorl;ijk toegelaten manifestaties en proefritten voor die manifestaties zijn nogal beperkend.


  4. #4
    Ingeschreven
    29/02/2008
    Berichten
    202

    Re: Old timer, of dagelijks gebruik

    Ik heb wel wat verstand van verzekeringen en heb zelf ook een oldtimerverzekering geregeld voor mijn eigen auto. Maar begrijp je post niet helemaal. Ik weet namelijk echt niet wat je in deze context met manifestatie bedoelt. Klopt het dat je uit België komt toevallig? Want dan gelden ongetwijfeld andere regels...

    Bij mij is het in ieder geval zo:
    - ik mag max. 5000 km rijden per jaar
    - en geen woon/werk verkeer
    - bouw geen schadevrije jaren op en dus ook geen extra tredes
    Verder maakt het niet zoveel uit.

    In veel gevallen moet je ook 25+ zijn en een eerste vervoersmiddel hebben.

    Als je in Nederland woont komt volgens mij jouw auto ook nog niet in aanmerking voor een keuring die twee jaar geldig is. Volgens mij is dat vanaf 30 jaar?

    Tot slot kan ik me niet voorstellen dat een verzekeraar iets niet zou verhalen op de verzekerde als ze dat wel zou kunnen doen?

    Denk niet dat ik je echt veel verder heb kunnen helpen...?


  5. #5
    Ingeschreven
    29/02/2008
    Berichten
    202

    Re: Old timer, of dagelijks gebruik

    Eh ja, van Belgische regels heb ik dus geen verstand...


  6. #6

    Re: Old timer, of dagelijks gebruik

    ja volop belg. 25jaar of ouder en je kan je wagen old timer maken, nooit meer keuring in je leven (tenzij je de wagen verkoopt) maar, erg strikte regels op gebied van wat je nog mag.


  7. #7
    Ingeschreven
    14/09/2009
    Berichten
    31

    Re: Old timer, of dagelijks gebruik

    Ja is nogal k*t, je mag maar in een straal van 25 rond je woning rijden, en je hebt ook keuring! maar ze kijken alleen de basis dingen na, niet zo streng als de echte keuring...


    Maar naar die 25km regel gaan ze niet echt geweldig naar kijken, heb een maat met een 83 944 als oldtimer ingeschreven en hij rijdt er half belgie mee rondt, zelfs geflitst geweest! en niks van gezegd xD


  8. #8
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: Old timer, of dagelijks gebruik

    Rob heeft helemaal gelijk m.b.t. de oldtimerverzekering in Nederland. Is hier zeker het overwegen waard! Maar, jullie hebben maar rare regels daar in België!;-) Vind dat nogal wat. Zou voor mij geen optie zijn. Wil wel graag normaal kunnen rijden met m'n 924!


  9. #9
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: Old timer, of dagelijks gebruik

    rob heeft ook in mijn geval gelijk

    alleen die 5000 kilometer kijken ze niet streng naar
    want toen ik hem aanmelde voor de verzekering gaf ik het exacte aantal kilometers wat op de teller stond en hij telde er rustig 750 kilometer bij
    en wat woon werk verkeer aangaat is het heel moeilijk te bewijzen of je naar /van je werk rijd en lekker aan het toeren bent!
    think PORSCHitive


  10. #10
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Old timer, of dagelijks gebruik

    Ondetusse zit ik ook alweer 7000 km over me grens heen van de verzekering ( en nog een half jaar te gaan !)
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •