L.S.

De laatste tijd wordt mijn aandacht steeds vaker getrokken door zogenaamde sleeper cars. Dit zijn auto's die er aan de buitenkant origineel en ongevaarlijk uitzien maar onderhuids zijn aangepast waardoor ze tot monsterachtige prestaties in staat zijn. Vooral het wolf-in schaapskleren achtige is wat mij aantrekt in dit concept. Wat je veel ziet bij cartuning is dat bouwers geneigd zijn om grote (niet originele) velgen en dito spoilers op auto's monteren terwijl de fabrikant van de auto in kwestie juist miljoenen heeft geinvesteerd in het beste design voor een auto. Daardoor krijgt de auto een schreeuwerig uiterlijk waar je van kan houden of juist niet. Het mooie van sleepers is dat het meer draait om de techniek dan uiterlijk vertoon, hetgeen het voor mij een veel subtieler concept maakt.

Om meer ideeen te krijgen en mede enthousiastelingen te vinden heb ik een betaforumpje gemaakt op Sleeperforum.com. Dit is een klein beginnetje maar ik ben benieuwd of er meer lieden zijn die op dezefde manier tegen cartuning aankijken als ik.

Ik nodig jullie uit om een kijkje te nemen en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Groet,

Robin