Pagina 4 van de 12 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 119
  1. #31
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 'ombouwplannen' motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fantaman Bekijk Berichten
    oooh op z'n manier twinscroller:doh:

    of op de skyline manier, twin turbo. 2 joekels van turbos en dan 1000pk kunnen halen, dan spin je nog alle wielen in de hoge versnellingen ookal heb je 4wd:loco:
    Het TSI bij VW betekend Twin Scroll Injection (hebben onze oosterburen eens niet hun locomotieftaal gebruikt bij de afkorting:p)
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  2. #32
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 'ombouwplannen' motor

    Twin Scroll Injection? Turbo Supercharged Injection? Twincharged Stratified Injection?

    Wat is het nou, heel google staat vol met mogelijkheden voor die afkorting en het vreemdste is nog dat ze bij VW ook een TSI logo op de 122pk variant plakken die geen compressor heeft...

    't zijn wel echt super fijne blokjes om mee te rijden, heb tijd terug in de 140pk TSI gereden en zoeen zou ik graag in mijn 924 hebben hangen:-) Al mis je dan waarschijnlijk wel het rouwe motorgeluid dat ons blok maakt...
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  3. #33
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 'ombouwplannen' motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArvidW Bekijk Berichten
    Twin Scroll Injection? Turbo Supercharged Injection? Twincharged Stratified Injection?

    Wat is het nou, heel google staat vol met mogelijkheden voor die afkorting en het vreemdste is nog dat ze bij VW ook een TSI logo op de 122pk variant plakken die geen compressor heeft...
    Zoals het VAG concern denkt: als wij en God het maar weten .........:Cry:

    das auto, ama hoela!! Een gelijke arrogantie als MB ten toon spreid, alleen MB heeft een beetje recht van spreken ockon:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  4. #34
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: 'ombouwplannen' motor

    TFSI, TSI, TDI als die fabrikantie nou ook eens bekent maken al al die afkortingen voor staan dan hoeft je niet het geluk te hebben dat je iemand tegenkomt die het wel weet
    laatst kwam ik erachter dat TDI voor Turbocharged Direct Injection staan:doh:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  5. #35
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: 'ombouwplannen' motor

    als je de tijdschriften en vakbladen leest kom je er wel achter
    meestal bij de introductie van iets nieuws word de afkorting wel uitgelegd!
    think PORSCHitive


  6. #36
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: 'ombouwplannen' motor

    ja alsof ik al die introducties lees van alle autoos:doh:
    ik lees wel de nieuwsbrief van AMT, maar daar komt vooral de techniek in voor
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  7. #37
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    Re: 'ombouwplannen' motor

    @ Fantaman: TDI is meestal ook gewoon Turbo Diesel Injectie


  8. #38
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: 'ombouwplannen' motor

    Mee eens, beetje autoblaadjes lezen helpt je bijhouden. Maar echt goede technische info vind je vrijwel niet in de mainstream automagazines. Daarom lees ik ook Klassiek & Techniek.
    Maar even terug naar de topic: zou je niet een motor kiezen uit de tijd van de 924 of misschien ietsje nieuwer. Bijvoorbeeld een VW of Audimotor uit de jaren '80/'90?


  9. #39
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 'ombouwplannen' motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bcreative Bekijk Berichten
    Mee eens, beetje autoblaadjes lezen helpt je bijhouden. Maar echt goede technische info vind je vrijwel niet in de mainstream automagazines. Daarom lees ik ook Klassiek & Techniek.
    Maar even terug naar de topic: zou je niet een motor kiezen uit de tijd van de 924 of misschien ietsje nieuwer. Bijvoorbeeld een VW of Audimotor uit de jaren '80/'90?
    hmm, een motor uit die jaren, dan kan ik de huidige ook erin laten. De motor is goed, daar schort het niet aan. Enkel zou ik iets aparts willen. De schreeuw om meer vermogen is steeds aanwezig geweest in de jaren dat de 2.0I gemaakt werd. Dus dacht ik: laat ik eens doen waar Porsche of de moed niet voor had of moeder VW verbood het. Als ik iets doe wil ik wel modernere techniek erin frotten.:whistle:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  10. #40
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: 'ombouwplannen' motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    of moeder VW verbood het. :whistle:
    porsche was toch altijd afhankelijk van VW?
    volgens mij is VW pas sinds kort moeder van PORSCHE!!
    think PORSCHitive


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •